jahala Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei, jeg skal ha meg en ny pc etterhvert - og lurer på om at de nye 64bit cpu'ene fra AMD er verd å vente på? PC'en skal brukes til musikkproduksjon, og jeg har et budsjett på ca. 10.000,- for hovedkort, cpu, ram, hd's. PC'en kommer til å kjøre et Radeon 8600 kort. Da jeg ikke aner hvilke standarder som passer med disse 64bit sakene må jeg bare prøve meg frem: Jeg tenker å bruke to 10.000 rpm S-ATA disker fra WD - er det mulig på 64bit saken? I tillegg har jeg to pci-kort som MÅ kunne kjøre på et slikt system. Det er snakk om et T.C. Powercore DSP kort, og et RME HDSP 9652 kort. (kjører greit nå på mitt ASUS A7V333)... Hva slags RAM kommer hovedkortene for disse å støtte? Og til slutt - er det socket 960 eller noe disse heter? Takk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det er i hvertfall verd å vente 6 dager for å få skikkelige og offisielle reviews av den så du kan gjøre deg opp en veloverveid mening om det er verd å vente ennå noen dager til den er i norge. Som kjent lanseres den på tirsdag (23. sept) og da vil det nok florere av reviews. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ja, A64 kommer til å være verdt å vente på. Ikke pga 64-bit støtten, men pga en utrolig god ytelse. Alle programmer og slikt som finnes i dag vil være brukbare på plattformene siden de støtter 32 OG 64bit, du vil faktisk kunne få enda høyere ytelse når alle disse programvareprodusentene oppgraderer programene sine til å være "halv32/halv64" produkter. Det om du an bruke de to HDDene med CPUen må du spørre hovedkortprodusentene om. CPUen "støtter" alt, det er hovedkortet som må ha S-ATA tilkobling. Noe jeg mener å huske at Asus sine nforce3-kort har. PCI kortene vil også fungere. Og jeg synes å hsuke at de støtter 333 eller 400 FSB. A64 vil komme i 3 sockets: 940, 939 og 739. Har du et hovedkort med 940 socket kan du bruke alle disse CPUene på det kortet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Og jeg synes å hsuke at de støtter 333 eller 400 FSB. De har ikke FSB i vanlig forstand .. De har minnebuss(er) + HT-buss(er) Minnebussen(e) er på 200MHz (400 MHz datarate). I tillegg er HT-bussen(e) som gir ennå mer båndbredde mellom CPU og resten av systemet. Kort råd: Vent 6 dager, les mange artikler om de. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 det som er og anbefale er, kjøp et Abit NF7- 2.0 AMD Athlon xp2500 så kjøper du athlon 64 basert CPU med nytt hovedkort da dette har sunket en del i pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå