finfyr Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hvordan er dette med tanke på videoredigering? Skulle erstattet det integrerte skjermkortet, for å kunne jobbe smoothere med avchd. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hvordan er dette med tanke på videoredigering? Skulle erstattet det integrerte skjermkortet, for å kunne jobbe smoothere med avchd. Klarer ikke integrert grafikk å spille av AVCHD? AVCHD bruker jo H.264, og integrert grafikk har ingen problemer med det kodeket. Vil heller tro at I/O-ytelse kan ha mye å si. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Klarer ikke integrert grafikk å spille av AVCHD? AVCHD bruker jo H.264, og integrert grafikk har ingen problemer med det kodeket. Vil heller tro at I/O-ytelse kan ha mye å si. I/O ytelse vet jeg ikke hva betyr:) Uansett, har blitt anbefalt oppgradering av skjermkort med tanke på at jeg sliter noe med redigering av avchd-filer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 I/O ytelse vet jeg ikke hva betyr:) Uansett, har blitt anbefalt oppgradering av skjermkort med tanke på at jeg sliter noe med redigering av avchd-filer. Input/Output, altså hvor rask harddisken din er. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Til redigering av HD-video er vel anbefalingen 2-3 harddisker i raid0 eller ssd ift. ytelse, Med tanke på hvor mye plass som trengs for litt større prosjekter vil kanskje 2-3 harddisker i raid0 være greieste valg for folk flest, av hensyn til pris pr. GB. Å redigere på systemdisken eller en partisjon på samme disk trekker ned opplevelsen betraktelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå