Toalettet Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Hei! Jeg er lei den typiske HKS ssqv lyden : pssssscht Men nå vil jeg ha meg en lyd slik at den blir som denne: noen som vet hvordan man får flutter lyd? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Fjern dumpventilen. Dumpventil som ikke åpnet som den skulle http://www.youtube.com/watch?v=dkc1to4PlMc Endte opp med en turbo som så sånn ut Endret 26. mars 2013 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Fjern dumpventilen. True story. Det er tilbakeslag i turboen. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Fjerner aldri dumpventilen, wtf? Da får jeg jo ingen rå lyd ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg trodde turbo flutter var noe man måtte unngå, ikke prøve å oppnå. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Fjerner aldri dumpventilen, wtf? Da får jeg jo ingen rå lyd ? Tilbakeslag er det som lager den lyden der. Det er ikke bra for turbo, du vil også få turbolag på en stor turbo. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Så flutterlyd er bare å drite i? Er det ikke lurt å ha dumpventil heller? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Så flutterlyd er bare å drite i? Er det ikke lurt å ha dumpventil heller? Ja, bare å droppe det. Om det er lurt eller ikke kommer helt an på hvilken motor det er snakk om. Er det f.eks en VAG 1,8T er det ikke lurt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det finnes dumpventiler som simulerer flutter lyden, men jeg har til gode å finne en som gjør det bra. Hvis du ser min post, så ser du hvordan min turbo ble etter litt for mye tilbakeslag. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Greddy simulerer vel flutter gjør den ikke? Så også at man kan stille på dumpventilen på hvor mye luft som skal slippes ut osv.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hvis du slipper ut for mye så vil du tape litt effekt, slipper du ut for lite vil du få tilbakeslag. får du stilt det perfekt, så vil du kunne bruke intercooleren som en slags trykktank og du får kjappere trykk. Greddy har vel type RZ ellernoe. Hvis ikke tror jeg tial har en også. Stram fjær på dumpen vil gi en flutter effekt Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Takk for svar Hva er wastegate egentlig? lager den noen feit lyd? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Wastegate er den som regulerer turbotrykket ved å slippe eksos forbi turboen. Noen har wastegate ut i en såkalt screamer pipe, da får du et jævla vræl når den åpner. For å ha screamer må du ha ekstern wastegate. De fleste orginale biler kommer med innebygd wastegate i turboen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå