nilcat Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Jeg har endelig fått somlet med til å starte bestilling av deler til en liten server. Primærfunksjonalitet er filserver, men jeg ser for meg å hoste mediafiler (film) for streaming til tv etc. Så jeg ser etter en rimelig prosessor med moderate kjølebehov som kan brukes. Jeg har bestilt med et Fractal Design Array R2 kabinett og tror det blir et ASRock FM2A85X-ITX hovedkort til (med FM2 sokkel). Så da gjenstår valg av prosessor. Jeg ønsker meg en som kan kjøles av viftene i kabinettet, men kan ingenting om AMD sine modeller (finnes de for eksempel med integrert passiv kjøler eller må jeg ha det i tillegg? Hvilken bør jeg i såfall velge?) Denne serveren var oprinnelig planlagt med intels hovedkort med integrert atom prosessor, så det sier litt om hvor på ytelses-skalaen jeg sikter. Men jeg er åpen for forslag Cato Endret 26. mars 2013 av nilcat Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) alle fm2 apu-er er over atom. du kan velge fritt. når du sier streame , mener du over nettverk eller via hdmi/(annen skjermkabel)? det følger med en boxed kjøler du kan benytte deg av. denne har påmontert vifte. vet ikke om det er lurt å kjøre de passivt med kun luftstrøm i kabinettet. men du kan prøve å klokke ned apu-en nok til at det kan fungere. Endret 26. mars 2013 av kjeLL// Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Enten A4-5300, dette er en veldig low-end dual-core. Eller A8-5600K, dette er en mid-end quad-core. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Nå skal ikke jeg være skråsikker på mn sak, men tror jeg heller ville valgt i3 grunnet strømbruk/varmeutvikling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå