Gå til innhold

Hvordan foregår lyddesign i moderne spill, teknisk?


Anbefalte innlegg

Det har blitt en økende trend de siste årene med "5.1-headset", noe som i utgangspunktet ikke framstår som særlig nødvendig mtp på at hodetelefoner fint kan modellere surround ved hjelp av HRTF (head releated transfer functions). Så spørsmålet mitt er, i moderne spill, hvordan ordnes ting som romklang, surround osv på ett teknisk nivå? Jo mere teknisk jo bedre. Er det forskjell på lyden om det senedes til speaker eller hodetelefon?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det forskjell på lyden om det senedes til speaker eller hodetelefon?

 

AtW

jeg har på ingen måte noe profesjonell peiling på dette, men på akkurat det spørsmålet der så kan jeg svare at spillet ikke gjør forskjell på høytalere og headset, med mindre du forteller det det i settings :p noen spill har det i settings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...