loffeleif Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Heijeg bygget min nye rigg igår. Da jeg forsøker å boote starter alt før det kutter etter ca 0.2 sek. Jeg har forsøkt følgende: Boot med en RAM brikke Koble fra PCI-E power til skjermkort Mine deler er: CM enforcer gaming Intel 120GB 520SSD 2x 1TB Samsung HDD Psu enermax 850w (relativt gammelt men er ikke sikker på at det er feil på den) Asus p8 z77v-lx I5 3570k Corsair hydro h55 Corsair vengance 2x 8GB Power Color 7970 3GB Alle koblinger ser ut til å være i orden. Setter veldig stor pris på all hjelp Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 PSUen starter å pipe dobbelt piping i intervaller etter boot-up Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Som regel når noe ikke booter så bør man sjekke : 1 Hovedkortet riktig montert og uten ekstra spacers (mellom kabinett og hovedkort) som kan kortslutte? 2 Minnebrikkene satt riktig i? 3 Er tilkoblingen fra hovedkortet til bryterne gjort riktig? 4 Strømforsyningen montert riktig? 5 Ekstra strømkabler til evt skjermkort satt i? Si ifra hvor langt du har kommet i testingen. Når det gjelder bios coder : http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Endret 26. mars 2013 av Malvado 1 Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Uansett problem så pass på at kun SSD,en du skal kjøre OS,et på er tilkoblet maskina når du skal innstalere windows.! Hvis data diskene er tilkoblet under windows install havner oppstartpartisjonen på 200MB på en av data diskene og du er "stuck" på første restart.Altså ingen data disker tilkoblet pc,en så lenge du feilsøker eller innstalerer windows. Når windows er ferdig innstalert og maskina testa stabil kan du koble til data disker og gå inn i diskbehandling og formatere dem. 1 Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Forsøkt boote uten skjermkort og 1 RAM brikke Alt er riktig tilkoblet. Den booter men kutter umiddelbart. Begynner å tro det kan være PSU Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 kan høres slik ut ja..uansett fortjener et slikt nytt fett oppsett en ny psu av god kvalitet Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Nå koblet jeg på grønn wire mot sort wire. PSUen syter når jeg skrur den på. Kan jeg kalle dette spikeren i kista? Jeg har ikke forsøkt mot hovedkortet igjen. Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Forsøkte mot MB nå. Samme problem, om noen har noen iinvendinger settes de pris på Off topic: Det er nok med 6pin pci-e på radeon 7970 sant? Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Ikke hvis det er dette kortet du har. http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7970/105215 Hvis du ser på bildet har kortet 2 stk kontakter for strøm. en 6 pin og en 8 pin. Hvis det stemmer med ditt kort skal selvfølgelig begge være tilkoblet. Hiv den PSU,en før den ødelegger maskinvaren du har kjøpt ! 1 Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Ikke hvis det er dette kortet du har. http://www.hardware....-hd-7970/105215 Hvis du ser på bildet har kortet 2 stk kontakter for strøm. en 6 pin og en 8 pin. Hvis det stemmer med ditt kort skal selvfølgelig begge være tilkoblet. Hiv den PSU,en før den ødelegger maskinvaren du har kjøpt ! Da er det final koblet til et gammelt 500w PSU og maskinen gikk rett opp. Der gikk den planen om å spare penger;) Tusen takk for hjelpen din! Kortet mitt er dette http://www.proshop.no/Grafikkort/PowerColor-HD7970-V3-grafikkort-2331562.html Jeg ville da trengt nytt PS uansett. Har du noen anbefalinger? Jeg har planer om crossfire ved en senere anledning, så jeg trenger rundt 800? Ikke mer enn 1000 kr med mindre det er veldig verdt det Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Anbefaler Corsair sine PSU,er men vet ikke hvilken modell du bør velge. Ikke alle Corsair er like bra men kjøper du rette modellen bør du få kvalitet. Hvis du er heldig får vi Hårek eller noen av de gutta på forumet her med virkelig peiling til å gi deg et tips. Hvis ikke start en egen tråd for valg av PSU.Det er det viktigste valget du skal ta,nemlig å få en skikkelig god PSU. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Er en del problemer med Corsair i det siste , svært mye "Chirp" på mange av de nye modellene, såpass ille at det ødelegger for mange. Personlig har jeg også hatt 3x defekte 650 HX og når jeg endelig fikk en ny PSU så forsvant svært mange "snodige" problemer. ( 850 AX ). Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Etter mye tull med de siste PSUene jeg har vært borti fra Corsair, vil jeg anbefale Be Quiet! eller Fractal design sine PSUer. Skulle jeg kjøpt en PSU til 1000 kroner i dag, hadde jeg kjøpt Fractal design R3. (600W). Edit: Overså ønsket om CF. Ville fortsatt sett mot R3, men da 800W-versjonen. Endret 26. mars 2013 av Sovehest Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Fornuftige innspill men hvis han planlegger Crossfire trenger han kansje mer en 600W ? Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Drister meg til å anbefale denne på tross av skepsisen mot Corsair..du har uansett 60mnd garanti hvis du får ei "mandags PSU". http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623456#reviews 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Drister meg til å komme med en motanbefaling mot Corsair sin TX-portefølje. De jeg har vært borti, bråker ved load. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Drister meg til å komme med en motanbefaling mot Corsair sin TX-portefølje. De jeg har vært borti, bråker ved load. Stemmer. Generelt har de siste Corsair Psu'ene vært en katastrofe , bare sjekk Corsair sitt forum eller feks Newegg sine tilbakemeldinger fra frustrerte kunder. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Og hvilken anbefaler du i steden ? Stemmer. Generelt har de siste Corsair Psu'ene vært en katastrofe , bare sjekk Corsair sitt forum eller feks Newegg sine tilbakemeldinger fra frustrerte kunder. Sleng med noen linker til mannen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Han kan starte med å lese disse testene hos Jonnyguru (og hoppe over Corsair sine psu'er som har ny rev siden de ble testet, dvs nye komponenter som viften som chirper osv). http://www.jonnyguru.com/ Endret 26. mars 2013 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå