Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

statens reiseregulativ


PhilGood

Anbefalte innlegg

Hei,

har en jobb som innebærer en del reising. Har som regel kun e-kvitteringer (får det på mail). Har fått beskjed av jobben at alt må sendes inn pr post, pga statens reiseregulativ sine regler. Stemmer dette? Jeg har googlet meg frem til dette:

 

"Regnskapsloven sier vel at ting skal lagres i det formatet du har mottatt det i. Altså papir for slike papirlapper.

Har du derimot mottatt en elektronisk kvittering på mail, holder mailen som kvittering."

 

Noen som vet noe om dette? Og gjerne med kilder, sånn at jeg kan legge det frem for sjefen.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Særavtalen for reiser innenlands for statens regning pgf 15 sier ingenting om hvilken form skjemaet og vedlegg skal ha. FADs kommentarer henviser til skattebetalingsforskriften som igjen viser til ligningslovens bestemmelser om at regnskap skal innrettes slik at det kan gjennomgås.

 

Det er dog arbeidsgiver som bestemmer hvordan han eller hun ønsker å innrette sin regnskapsførsel, om vedkommende vil akseptere utelukkende papirbilag eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...