PhilGood Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Hei, har en jobb som innebærer en del reising. Har som regel kun e-kvitteringer (får det på mail). Har fått beskjed av jobben at alt må sendes inn pr post, pga statens reiseregulativ sine regler. Stemmer dette? Jeg har googlet meg frem til dette: "Regnskapsloven sier vel at ting skal lagres i det formatet du har mottatt det i. Altså papir for slike papirlapper. Har du derimot mottatt en elektronisk kvittering på mail, holder mailen som kvittering." Noen som vet noe om dette? Og gjerne med kilder, sånn at jeg kan legge det frem for sjefen. Takk Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Særavtalen for reiser innenlands for statens regning pgf 15 sier ingenting om hvilken form skjemaet og vedlegg skal ha. FADs kommentarer henviser til skattebetalingsforskriften som igjen viser til ligningslovens bestemmelser om at regnskap skal innrettes slik at det kan gjennomgås. Det er dog arbeidsgiver som bestemmer hvordan han eller hun ønsker å innrette sin regnskapsførsel, om vedkommende vil akseptere utelukkende papirbilag eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå