Gå til innhold

[Løst] HVorfor spiller folk på pc

Anbefalte innlegg

Man trenger vell ingen diskusjon på hvilke spill som er billigst på hvilke platformer.

Det burde jo være allkunnskap for de fleste som både har konsollene og PC.

PC spill er billigere, og de faller kjappere ned i pris.

Eneste grunnen til at jeg har konsollene er pga de eksklusive spillene.

For de som ikke har nok kapital til å kjøpe både og, så kjøp en PC. Det er en maskin en kan bruke til så mye annet i tillegg kontra konsollene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Spiller på PC fordi:

- Har koblet til xbox kontroll.

- Har koblet til tv, så jeg spiller på den.

- Så det er akkurat det samme som en konsoll.

- Mods.

- Mer frihet.

- Velger hvor lyden kommer ut (headset, anlegg = mye bedre lyd kontra tven).

- Skype med folk mens jeg spiller.

- Laste ned spill gratis. :tease:

- Se på film mens jeg spiller med samme lydoutput (har 2 monitorer + tv, multitasking på høyt nivå).

- Kan spille pc-spill på pcen + emulere Xbox, PS3, PS2, Nintendo 64 osv. :eek:

Nesten som Android og Apple. Pc har mer frihet og kan gjøre alt en konsoll kan gjøre + 439^859846 flere ting.

Lenke til kommentar

Spiller på PC fordi:

- Har koblet til xbox kontroll.

- Har koblet til tv, så jeg spiller på den.

- Så det er akkurat det samme som en konsoll.

- Mods.

- Mer frihet.

- Velger hvor lyden kommer ut (headset, anlegg = mye bedre lyd kontra tven).

- Skype med folk mens jeg spiller.

- Laste ned spill gratis. :tease:

- Se på film mens jeg spiller med samme lydoutput (har 2 monitorer + tv, multitasking på høyt nivå).

- Kan spille pc-spill på pcen + emulere Xbox, PS3, PS2, Nintendo 64 osv. :eek:

Nesten som Android og Apple. Pc har mer frihet og kan gjøre alt en konsoll kan gjøre + 439^859846 flere ting.

Emulere PS3 ? trodde ikke det var mulig ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å ende denne tåpelige diskusjonen mellom konsoll og en datamaskin.

Det kommer enkelt til smak og behag på personen!

Diskusjoner hvor samtlige parter har sine negative trekk og motparten har barnslige folk som skal argumentere som det de er vil aldri ta slutt.

En ting jeg synes er fint med PC er at om ting ikke er plug'n'play, så finnes det alltids en løsning ute på nettet en plass.

Lenke til kommentar

jeg mener det har mye å si hva man spiller, men om du har utstyret på pcen også + bedre hardware, hvorfor ikke?

feks gidder aldri å spille Forza eller fifa på pcen, mye diggere på xbox og tv'en :D

isje så enkelt å dele tastatur med noen eller :p konsoll har jo mye bedre muligheter med split screen osv der.

Lenke til kommentar
feks gidder aldri å spille Forza eller fifa på pcen, mye diggere på xbox og tv'en :D

Hadde Forza kommet til PC hadde jeg brukt ratt og pedal og spilt på dette.

eks gidder aldri å spille Forza eller

isje så enkelt å dele tastatur med noen eller :p konsoll har jo mye bedre muligheter med split screen osv der.

Ingen ting i veien for å koble pc'en opp på tven din, koble i to 360 kontrollere og spille splittscreen med en kamerat.

Lenke til kommentar

veldig få spill på pcen støtter splitscreen i min erfaring.. spesielt shooters osv.

er alltid fett å dra fram konsollen på en fredags kveld med kompiser og spille ett par runder med fifa eller halo.

modding er også noe konsoll aldri klarer å vinne på.

Endret av Silentspy
Lenke til kommentar

Hvilke first person shooters på PC er det som støtter lokal flerspiller?

Du foretrekker FPS med gamepad?

Bruker du stifter istedet for glidelås også eller?

Jeg kan komme på flere metaforer:

Foretrekker du øks for å skru på plass skruer?

Foretrekker du å klippe negler med machete?

Bare si fra hvis jeg ikke har skrudd godt nok på poenget.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du foretrekker FPS med gamepad?

Bruker du stifter istedet for glidelås også eller?

Jeg kan komme på flere metaforer:

Foretrekker du øks for å skru på plass skruer?

Foretrekker du å klippe negler med machete?

Bare si fra hvis jeg ikke har skrudd godt nok på poenget.

Går det ikke an å la den der ligge for en gang skyld? Ja, jeg foretrekker FPS med gamepad. Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å akseptere dette? Hvorfor kan du ikke bare la folk like det de liker, uten å komme med den bedritne, nedlatende holdningen?

Silentspy kommer med et helt legitimt poeng når han sier at konsoll er bedre på lokal flerspiller. Det ikke nødvendigvis være slik, men det er ikke til å stikke under en stol at det er det på dags dato.

Lenke til kommentar

Silentspy kommer med et helt legitimt poeng når han sier at konsoll er bedre på lokal flerspiller. Det ikke nødvendigvis være slik, men det er ikke til å stikke under en stol at det er det på dags dato.

Og poenget kan avlives ved at det for tiden kommer flere og flere spill til PC som tilbyr lokal flerspiller. Om dette er en trend som fortsetter eller snur umiddelbart får kun tiden vise. :)

Lenke til kommentar

Ellers kan jeg vel forøvrig innrømme å foretrekke skolisser fremfor borrelås, kniv og gaffel fremfor blender, badeshorts fremfor speedos, og fullstendige ord fremfor SMS-språk. Jeg liker også å drikke øl iblant, selv om jeg er mer effektiv og presis om jeg kun holder meg til vann. Jeg bruker stort sett kun mus når jeg surfer, selv om det sikkert hadde gått fortere om jeg kjørte på med tastaturkomboer.

Og poenget kan avlives ved at det for tiden kommer flere og flere spill til PC som tilbyr lokal flerspiller. Om dette er en trend som fortsetter eller snur umiddelbart får kun tiden vise. :)

Aye, det gjenstår å se. PC har blitt en mye mer interessant plattform de senere årene, både med tanke på komfort, kontrollmuligheter og spillutvalg. Jeg håper og tror vi snart ser de aller fleste sjangre representert på PC, med alle de fordelene konsollversjonene tradisjonelt har gitt oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...