oOF Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 6. Nei? Steamsalget er fantastisk. Hvordan er 75% tilbud på nesten alt et elendig tilbud? Er mulig du får enkelte spill billigere på Amazon når det er tilbud, men da må du ha frakt, etc. Dessuten er det og ha fysiske disker ufattelig upraktisk i forhold til og ha alle spillene samlet på Steam. Rabatt er ikke nødvendigvis interessant, det er hva du faktisk skal betale som man bør se etter. 1 Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Ikke i vår levetid. Tenker at dagen grafikken ikke kan forbedres, må vel strengt tatt være da vi ikke lenger bruker øynene for å se det vi ser i spillet men ting kjøres rett inn i skallen vår ala Matrix... omg teh awesomness! Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Joda, er bare å tro så mye du vil det. Slutt å kom med vas. PC-spill er billigere enn konsollspill. FAKTA. Konsollspill som selger dårlig kan du ofte plukke opp relativt billig, men da må du ofte vente en stund. Spill som er populære koster mye mer på konsoll, og holder seg relativt høyt priset. Du kan nå få Tomb Raider til 170 kr på diverse (lovlige) nettsider. Finnes det nettsider som kan tilby det samme på konsoll? Og ikke kom rekende med amazon.com eller lignende, for der kommer toll i tillegg. Ellers er det vel helt klart at en topputrustet PC til enhver tid vil "slå" hvilken som helst konsoll. Dette kommer fra en kar som på mange måter er en typisk konsollgamer, utifra sjangerpreferanser og lignende. For å si det sånn, jeg bruker oftere Xbox 360-controller (trådløs forresten) enn mus- og tastatur når jeg spiller. Når det er sagt er PC-er heftige engangsinvesteringer, og det koster penger å holde den tipptopp hvis man ønsker å spille spill på høye innstillinger. Men utenom pris er PC helt klart en overlegen plattform, rett og slett fordi du får alt det du får på konsoll, bare raskere, billigere og med mer valgfrihet og utvalg. Eneste unntaket er eksklusive spill. Jeg elsker Nintendo sine spill, og har derfor gått til innkjøp av Wii U. Hvorvidt de neste konsollene blir kjøpt inn eller ei avhenger 100% av eksklusivene som kommer. For meg har det alltid vært ja takk, begge deler. Men den neste Xboxen skal være heftig imponerende for at jeg skal gidde å investere. Halo, Gears of War og Forza som eneste gode eksklusive serier er ikke godt nok lengre. Den eneste grunnen til at man ikke eier en kraftig PC, er at man ikke har råd til det, eller ikke ønsker å bruke penger på dette. Det er en helt legitim grunn, som definitivt kan forsvares. Men ikke forsøk å overbevise oss som faktisk tar seg råd til å ha en oppegående PC om at konsoll er bedre. Det kommer dere ingen vei med. (Kan for ordens skyld nevne at jeg eier en X360, PS3, Wii U, Wii, 3DS, og Playstation Vita, for å nevne de nyere konsollene) Endret 27. mars 2013 av Jakoozie 5 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Oppsummering av tråden: 1: "Trololololo" 2: "Du er et troll" (fortsetter med langt innlegg for å motbevise troll) 3: Trolling successful 3 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Entertainment successful.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Svaret er enkelt - modifikasjoner. Skyrim, ganske trist i vanilla utgave. Sleng på en neve med mods og du har "nytt" og faktisk bra spill. Og det samme kan sies om masser av spill. Har en PS3 og Wii stående, ingen av dem har vært brukt på ett års tid. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Slutt å kom med vas. PC-spill er billigere enn konsollspill. FAKTA. Konsollspill som selger dårlig kan du ofte plukke opp relativt billig, men da må du ofte vente en stund. Spill som er populære koster mye mer på konsoll, og holder seg relativt høyt priset. Du kan nå få Tomb Raider til 170 kr på diverse (lovlige) nettsider. Finnes det nettsider som kan tilby det samme på konsoll? Og ikke kom rekende med amazon.com eller lignende, for der kommer toll i tillegg. Ellers er det vel helt klart at en topputrustet PC til enhver tid vil "slå" hvilken som helst konsoll. Dette kommer fra en kar som på mange måter er en typisk konsollgamer, utifra sjangerpreferanser og lignende. For å si det sånn, jeg bruker oftere Xbox 360-controller (trådløs forresten) enn mus- og tastatur når jeg spiller. Når det er sagt er PC-er heftige engangsinvesteringer, og det koster penger å holde den tipptopp hvis man ønsker å spille spill på høye innstillinger. Men utenom pris er PC helt klart en overlegen plattform, rett og slett fordi du får alt det du får på konsoll, bare raskere, billigere og med mer valgfrihet og utvalg. Eneste unntaket er eksklusive spill. Jeg elsker Nintendo sine spill, og har derfor gått til innkjøp av Wii U. Hvorvidt de neste konsollene blir kjøpt inn eller ei avhenger 100% av eksklusivene som kommer. For meg har det alltid vært ja takk, begge deler. Men den neste Xboxen skal være heftig imponerende for at jeg skal gidde å investere. Halo, Gears of War og Forza som eneste gode eksklusive serier er ikke godt nok lengre. Den eneste grunnen til at man ikke eier en kraftig PC, er at man ikke har råd til det, eller ikke ønsker å bruke penger på dette. Det er en helt legitim grunn, som definitivt kan forsvares. Men ikke forsøk å overbevise oss som faktisk tar seg råd til å ha en oppegående PC om at konsoll er bedre. Det kommer dere ingen vei med. (Kan for ordens skyld nevne at jeg eier en X360, PS3, Wii U, Wii, 3DS, og Playstation Vita, for å nevne de nyere konsollene) Når ble det toll på varer under 200-lappen? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Når ble det toll på varer under 200-lappen? Pleier nye konsollspill koste under 200-lappen? Nope. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Leste du de andre svarene mine kanskje? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Leste du de andre svarene mine kanskje? Du har tapt når du kun klarer å svare på et av de argumentene. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Du har tapt når du kun klarer å svare på et av de argumentene. Hvilke argumenter? Jeg har svart utfyllende (på side 3 eller 4 eller noe), og gidder ikke gjenta det, spesielt siden jeg taster med en telefon. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hvis du må ha noen til å tvangsfore deg det du klarer å ikke lese/få med deg så er det jo ikke noen vits. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hva faen er galt? Jeg gir deg svar. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Slutt å quote en post som inneholder en del argumenter for å komme med en "one liner" som svar. Jeg har heller ikke sett at du har svart på innholdet på den quoten du gav. Selv på de foregående sidene. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Et par gode grunner til å velge pc: 1: Brukergenererte mods. 2. Spill som f.eks BF3 er begrenset på konsoll (Maks 24 spillere mot 64 på pc.) Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Seriøst, lever denne tråden enda? Trodde dette var et tema som skulle dø fort ut.. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Slutt å kom med vas. PC-spill er billigere enn konsollspill. FAKTA. Konsollspill som selger dårlig kan du ofte plukke opp relativt billig, men da må du ofte vente en stund. Spill som er populære koster mye mer på konsoll, og holder seg relativt høyt priset. Du kan nå få Tomb Raider til 170 kr på diverse (lovlige) nettsider. Finnes det nettsider som kan tilby det samme på konsoll? Og ikke kom rekende med amazon.com eller lignende, for der kommer toll i tillegg. Om du skal holde en såpass bedrevitersk tone er det en fordel å faktisk vite bedre. Det er ikke toll på spill; du tenker kanskje på moms. Norsk moms kommer heller ikke i tillegg på Amazon.co.uk, da de faktisk trekker fra den britiske momsen. Dersom varens verdi, med britisk moms fratrukket, er på under 200 kroner, er varen ikke momspliktig ved privat import. Når det gjelder de lovlige butikkene dine: Betales 20% av kjøpssummen inn til norske myndigheter? Digitale varer og tjenester ER momspliktige, og dersom sjappa unnlater å betale begår den et lovbrudd dersom den selger til Norge. Ellers synes jeg det er en fordel med eksempler når man diskuterer pris. Link til sider der Tomb Raider på PC er veldig billig (helst flere av dem), og la meningsmotstanderen din gjøre det samme med konsollversjonen. La ham komme med et moteksempel, dvs. et annet spill, der dere gjør det samme. Endret 28. mars 2013 av Okapi Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 For å ende denne tåpelige diskusjonen mellom konsoll og en datamaskin. Det kommer enkelt til smak og behag på personen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå