Okapi Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Spill som blir kodet og designet for å kunne være multiplatform har disse hindrene tvunget på seg pga konsollenes gamle teknologi og begrensninger. Konsollene har i årrekke hindret spillutviklingen pga mangelen på RAM og de nyeste teknologiene som tesselation og nyeste DirectX. Hvis du ser på multiplatform spill så er det ikke vanskelig å se at ting er blitt utviklet for å kunne fungere innenfor sperrene som konsollene gir dem, og dermed går det ut over spillet også på PC. Det er kun spill som direkte blir portet hvor dette som regel ikke er tilfellet, dog da helst portet fra PC til konsoll, og ikke omvendt. Her gjentar du samme påstanden. Det jeg etterlyste var argumenter for påstanden. Hvordan vet du at dette er tilfelle? Hvilken testmetodikk vil du anbefale for å være sikker på at det er konsoller som avgjør grafikk på dagens PC-spill, og ikke en eller annen faktor? Lenke til kommentar
Fiskekraft1 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Ah, nydelig å finne seriøse diskusjoner, og ikke bare "eg har rett, du har feil. Dumme tard." Keep it going, guys! Lenke til kommentar
Ultrabad Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg skal svare på denne selv om det lukter troll lang vei. Årsaker til å spille på PC: Tastatur og mus: Mange syns at konsoll-kontrollere er mer behagelige å bruke. Selv kan jeg til en viss grad gå med på dette, men faktum er likevel at disse kontrollerne er alt for innefektive i forhold til tastatur og mus. Microsoft planla en stund tilbake å lage spill som var pc/xbox cross-overs men prosjektet måtte kanselleres da brukerne som brukte tastatur og mus hadde en alt for stor fordel og vant omtrent alt i forhold til xbox-brukerne. Om man ikke skal diskutere effektivitet så kan man også diskutere muligheter. Mange sjangre er umulige å spille på konsoll pga for få knapper (f.eks RTS) Bedre grafikk: Grafikken på datamaskiner kommer nok alltid til å være bedre enn på konsoller. Jeg skal innrømme jeg er litt spent på hva PS4 kan gjøre, men er rimelig sikker på at om PS4 faktisk klarer å slå denne generasjons pc'er grafikk-messig vil denne seieren trolig være meget kortvarig. Eldre spill: Mitt største problem med konsollene er at for hver nye konsoll som kommer ut skal det være så forbaskedes vanskelig å spille de gamle spillene. Seriøst, dette er for dårlig. Det er greit nok at noen av de eldste pc-spillene sliter også på nyere operativ-systemer, men dette kan veldig lett emuleres. Hvilket bringer oss til neste argument Emulering: Datamskiner har faktisk muligheten til å emulere konsoller. Grunnet noe av arkitekturen på konsollene er dette meget vanskelig, og de nyeste generasjons konsollene vil nok ikke emuleres, like fullt er det mulig å emulere tusenvis av konsoll-spill på datamskiner den dag i dag. Kjøper jeg en PS4 kan jeg ikke spille ps1, ps2, snes, sega, gameboy, nintendo ds, osv osv, noe jeg kan på datamskinen. Bruker-generert innhold: Kanskje den største årsaken til å bruke en datamaskin er den ekstreme mengden bruker-generert innhold som eksisterer for spille på datamaskiner. Mange spill er så og si verdiløse på konsoll fordi de mangler det brukergenererte innholdet. Syns selv the elder scrolls serien er et godt eksempel på dette. Mesteparten av tiden jeg har brukt på disse spillene har vært i form av bruker-generert innhold. Dette eksisterer ikke på konsoll. Summa sumarum er nok den største årsaken til å kjøre konsoll istedenfor datamaskin pris, selv om en helt moderne datamaskin ikke koster stort (betalte sjøl 7000 for min og tviler på at jeg kunne fått den så veldig mye bedre uten å gå over grensa hvor man betaler litt for mye i forhold til hva komponentene koster). Så kan man jo alltids krangle i uendeligheten om de forskjellige spillene man får både til pc og datamaskin. Eier selv flere konsoller og syns konsollene har mye bra med seg, men da hovedsakelig de sosiale aspektene. ALTID . der tar du feil det vil komme en dag der grafikken ikke kan forbedres Lenke til kommentar
Hofer Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 ALTID . der tar du feil det vil komme en dag der grafikken ikke kan forbedres Du presterer å svare på 1 av 5/6 gode poeng. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Samme grunn som man liker kvinnfolk, bare pga musa. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 ALTID . der tar du feil det vil komme en dag der grafikken ikke kan forbedres Den dagen vil ikke konsoller slik vi kjenner dem i dag eksistere uansett. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert. (jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre? Ultra fail troll. 2 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Her gjentar du samme påstanden. Det jeg etterlyste var argumenter for påstanden. Hvordan vet du at dette er tilfelle? Hvilken testmetodikk vil du anbefale for å være sikker på at det er konsoller som avgjør grafikk på dagens PC-spill, og ikke en eller annen faktor? Et lite tips ville vært å dra ned en eller annen 3D/CG festival, feks til Teesside for Animex festivalen for å høre på hva spillutviklerne selv har å si angående temaet. Eventuelt GDC? Jeg studerte selv digital media der nede (Teesside University) og har sett hvordan det er å utvikle spill til multilatformer kontra det å kun konsentrere seg mot en platform. Dette temaet ble tatt opp der nede, og det lå ingen tvil om at dagens konsoller gjør at spillene på PC får en merkbar kreativ hindring på seg pga man alltid må tenke på at spillet også skal fungere på en konsoll. Dette var lett å se i resultatene til studentene i seg selv. De som prøvde å lage et multiplatformspill endte milevis bak de som kun konsentrerte seg på en platform. Grunnen er jo tid. Det koster tid å måtte gå frem og tilbake for å teste spillet i alle kanter på platformene, for så å måtte tweake og kutte features for at den svakeste av dem skal kunne kjøres. Det er jo ganske logisk i seg selv. Ta gjerne et kjapt søk på google, så ser du da at folk er enige, også spillutviklere. EDIT: Det må jo selvfølgelig sies at svake PC'er også holder tilbake spillene for "sterkere" PC'er, men her er uansett arkitekturen lik at det ikke går ut over spillene i så stor grad som det gjør når man må kode og utvikle spillene for forskjellige arkitekturer. EDIT2: Det er en grunn til at utviklere roper ut av fryd nå når Playstation 4 får samme arkitektur som en PC. Det blir billigere og enklere å lage multiplatformspill. Noe som selvfølgelig vil gagne oss spillere i den form at de nå ikke trenger bruke så mye tid på å tweake spillet etter dårlig hardware/arkitektur, men nå heller bruke tiden til å utvikle, designe og forbedre/forstørre spillet. Endret 27. mars 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Dobbelpost. Delete! Endret 27. mars 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert. (jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre? PS3: Crappy webbrowser krever tv (bra tv koster ca 5k - 10k) crappy grafikk 30 fps kontroller er dårlig bygget brukerene klager altid på pc spillere kontrollen er dyr (koster 400kr - 700kr) gratis nett (som vil si at det er flere mindreårige som skriker inn i en mikrofon) OSV PC: bra webbrowser (ikke explorer) flere innstillinger velger hvor bra spillet mit skal se ut høyere fps (for det meste) kan få en pakke med mus og tastatur til 100kr krever tv eller pc skjerm kan ha flere skjermer spill koster mindre steam salg osv Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert. (jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre? trenger ikke å bruke 17k på pc kan lett sette sammen en pc til 3k - 5k som kjører de fleste spillene i 60fps og bedre grafikk Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 PS3: Crappy webbrowser krever tv (bra tv koster ca 5k - 10k) crappy grafikk 30 fps kontroller er dårlig bygget brukerene klager altid på pc spillere kontrollen er dyr (koster 400kr - 700kr) gratis nett (som vil si at det er flere mindreårige som skriker inn i en mikrofon) OSV PC: bra webbrowser (ikke explorer) flere innstillinger velger hvor bra spillet mit skal se ut høyere fps (for det meste) kan få en pakke med mus og tastatur til 100kr krever tv eller pc skjerm kan ha flere skjermer spill koster mindre steam salg osv Ser du vet veldig mye om det du prater om. Kan bare starte på Ps3. 1. Når du kjøper Spillkonsoll, hva skal du forvente av en nettleser? 2. Krever ikke en tv til 5k, kan bruke en pc skjerm til 1k som fungerer konge. 3. Kontrollene er ikke dårlig bygget opp på alle spill, slutt å dra alt under en kam. 4. Finnes noen som klager på pc gamere, men går andre vegen også. 5. Kan kjøpe en uoffisiel ps3 kontroll som er mye billigere, og fungerer bra. 6. Konge at du har gratis nett, ånei du har ikke alle ungene som skriker i en mic i alle spill. 7. Du får også mange spill som er knallgode som du aldri får til pc. Pc: 1. Selvfølgelig er det en god nettleser. 2. Hva skal du med de fleste innstillingene på en datamaskin på en ps3? 3. Ja, du kan godt velge hvordan det skal se ut grafikk messig men blir fort dyrere en en ps3. 4. Kjøper du mus og tastatur til 100kr håper jeg virkelig ikke du spiller. 5. Hva er vitsen med flere skjermer vis du ikke bruker det til kontor arbeid? 6. Steam salg? Elendige tilbud, der du får billigere utvalg på visse andre steder rundt den tiden som f.eks på Amazon. 7. Vis du først skal ha en pc som skal dra BF3 på pc, kan det godt komme opp i 6-7-8000kr+ for Datamaskinen, + spillet. Der en Playstation 3 320GB koster under 2000kr. 8. Å for å legge til, at pc gamere klager som regel på konsoll spillere. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Brandshal: Battliefield på ps3 = 24 spillere. Battilefield på PC = 64 spillere. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Ser du vet veldig mye om det du prater om. Kan bare starte på Ps3. 1. Når du kjøper Spillkonsoll, hva skal du forvente av en nettleser? 2. Krever ikke en tv til 5k, kan bruke en pc skjerm til 1k som fungerer konge. 3. Kontrollene er ikke dårlig bygget opp på alle spill, slutt å dra alt under en kam. 4. Finnes noen som klager på pc gamere, men går andre vegen også. 5. Kan kjøpe en uoffisiel ps3 kontroll som er mye billigere, og fungerer bra. 6. Konge at du har gratis nett, ånei du har ikke alle ungene som skriker i en mic i alle spill. 7. Du får også mange spill som er knallgode som du aldri får til pc. Pc: 1. Selvfølgelig er det en god nettleser. 2. Hva skal du med de fleste innstillingene på en datamaskin på en ps3? 3. Ja, du kan godt velge hvordan det skal se ut grafikk messig men blir fort dyrere en en ps3. 4. Kjøper du mus og tastatur til 100kr håper jeg virkelig ikke du spiller. 5. Hva er vitsen med flere skjermer vis du ikke bruker det til kontor arbeid? 6. Steam salg? Elendige tilbud, der du får billigere utvalg på visse andre steder rundt den tiden som f.eks på Amazon. 7. Vis du først skal ha en pc som skal dra BF3 på pc, kan det godt komme opp i 6-7-8000kr+ for Datamaskinen, + spillet. Der en Playstation 3 320GB koster under 2000kr. 8. Å for å legge til, at pc gamere klager som regel på konsoll spillere. Nja skrev det i litt hast og tenkte ikkje så mye på hva jeg skrev men du har litt rett og litt feil kontrollene blir ubrukelige etter litt rage det var det eg mente med "kontroller er dårlig bygget" 3 skjermer er veldig greit å ha sånn at man kan se på stats mens man spiller, se på en livestream mens mens man spiller og mange andre ting Elsker BF3, men spillet krever ikkje så mye kraft Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Pc: 6. Steam salg? Elendige tilbud, der du får billigere utvalg på visse andre steder rundt den tiden som f.eks på Amazon. 7. Vis du først skal ha en pc som skal dra BF3 på pc, kan det godt komme opp i 6-7-8000kr+ for Datamaskinen, + spillet. Der en Playstation 3 320GB koster under 2000kr. 6. Nei? Steamsalget er fantastisk. Hvordan er 75% tilbud på nesten alt et elendig tilbud? Er mulig du får enkelte spill billigere på Amazon når det er tilbud, men da må du ha frakt, etc. Dessuten er det og ha fysiske disker ufattelig upraktisk i forhold til og ha alle spillene samlet på Steam. 7. Dersom du skal ha en maskin som kjører det på MAKS kan det koste 6-8K ja. Du kan fint mekke sammen noe billigere. En ting få tenker på er at om du kjøper en gaming PC har du en mye bedre maskin til andre ting itilleg. En facebookmaskin til 3K, + 3K for playstation stuff, så er du oppe i 6K. Til den prisen får du en OK rigg som er bedre til begge formålene. Dessuten takler jo ikke konsoller spillene skikkelig, egentlig. Spilte Black Ops med en kompis på hans PS3, og fikk heftige FPS drops hver gang jeg drepte noen zombier. Er mye bedre og game på en PC med skikkelig grafikk og stabil FPS. Endret 27. mars 2013 av oddsmurf Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 6. Nei? Steamsalget er fantastisk. Hvordan er 75% tilbud på nesten alt et elendig tilbud? Er mulig du får enkelte spill billigere på Amazon når det er tilbud, men da må du ha frakt, etc. Dessuten er det og ha fysiske disker ufattelig upraktisk i forhold til og ha alle spillene samlet på Steam. 7. Dersom du skal ha en maskin som kjører det på MAKS kan det koste 6-8K ja. Du kan fint mekke sammen noe billigere. En ting få tenker på er at om du kjøper en gaming PC har du en mye bedre maskin til andre ting itilleg. En facebookmaskin til 3K, + 3K for playstation stuff, så er du oppe i 6K. Til den prisen får du en OK rigg som er bedre til begge formålene. Dessuten takler jo ikke konsoller spillene skikkelig, egentlig. Spilte Black Ops med en kompis på hans PS3, og fikk heftige FPS drops hver gang jeg drepte noen zombier. Er mye bedre og game på en PC med skikkelig grafikk og stabil FPS. Den ene kom litt feil ut, men mente dog ikke at det var elendig med tilbud på Steam. Men at det fint kan utkonkurreres som vi nesten så om vinteren. Men når du skal ha en gaming pc, da kjøper man jo gjerne en datamaskin som skal dra det på max. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 De fleste andre butikker gir deg muligheten til å linke produktet til Steam uansett. Jeg elsker å ha spillene mine der, ettersom jeg når som helst kan kjøre en wipe på PC'en for så å la Steam kjøre inn spillene jeg vile spille over natten, eller iløpet av en time hvis jeg må spille kjapt. Er alt for stress med CD'er og den slags, i tillegg å finne frem til hver enkelt hjemmeside til de spillene man eventuelt måtte installere på nytt. Lenke til kommentar
AvaloN - TLW Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg har ingen ting i mot konsoll, men en PC er hva jeg alltid velger. Hvorfor? vel... Tastatur og mus. Også når jeg er ferdig med å spille, så kan jeg surfe på nettet mens jeg hører på musikk. To skjermer gir meg muligheten til å se tv-serier mens jeg surfer på nettet eller spiller MMO's eller andre ting. Hadde en PS3, solgte den raskt pga. kontrolleren... Den er fæl. Ga vekk min Xbox 360 da jeg ikke har brukt den på 1 år, men beholdt ene kontrolleren til PC bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå