Gå til innhold

[Løst] HVorfor spiller folk på pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke alle som synes bedre presisjon er noe å gå etter sålenge alle andre man spiller mot bruker samme styringsenhet. Nå har jeg forsåvidt alltid vært dårlig i FPS multiplayer, men på konsoll med kontroller er jeg noelunde god :-)

btw, tror det er vanlig at autoaim ikke kan slåes på i multiplayer. På singleplayer tar jeg den alltid av for å ikke handikappe meg selv i multiplayer.

Lenke til kommentar

Det går ikke bare utover grafikken nei, hele utformingen må endres for å hindre at man skaper problemer for seg selv når det skal portes, hvilke spillutviklere snakker du om som gir ut pc-eksklusive spill med store budsjett og fokus på nyeste teknologi? de finnes vel ikke lengre, alle har funnet ut at konsoller tjener penger, og det beste er å selge spillet på så mange platformer som mulig.

Først trenger vi å spesifisere hva du mener med "holder tilbake". Jeg ser du påstår det ikke kun handler om grafikk, men la oss begynne med det, dersom du mener det er en del av problemet.

Blizzard er en ekstremt innflytelsesrik og suksessfull leverandører, som stort sett kun lager PC-spill. Imidlertid er verken World of WarCraft, Diablo III eller StarCraft II spesielt krevende eller teknisk imponerende spill. Crytek, på den annen side, lager ekstremt imponerende spill, men de gir dem også ut på konsoll.

Dette rimer ikke med påstanden om at spillkonsollene saboterer for grafikk på PC. Dersom det hadde stemt, hadde PC-eksklusive spill stort sett vært penere enn multiplattformtitlene. Det er ikke tilfelle.

Om du synes denne postuleringen er urimelig, synes jeg du burde forklare hvorfor. Jeg synes også du burde vise meg en bedre måte å undersøke om antagelsen din er riktig på, dersom du har en, fremfor å bare gjenta "det sier seg selv" og kalle meningsmotstanderne dine dumme kun fordi de ikke deler fordommene dine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Konsoll er bedre, har ps3 og xbox.

Ps3 til cod,uncharted og andre skytespill.

Xbox til kinect, halo og gears of war.

Pc er dårligere, finnes det noe som move eller kinect til pc? NEI!

Spille bilspill på pc? Neitakk, det er helt forferdelig og spille bilspill med mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Koble håndkontroller til PCen? Hæ? Skulle tro alle hadde musesyke, eller bare spiller Fifa og Street Fighter.

Du burde ikke komme med en slik kommentar samtidig som på kritiserer andre for å trolle. Bedre å akseptere at folk har forskjellige preferanser når det gjelder kontrollsystemer.

Lenke til kommentar

korrelasjon eller ei, hvem kan si sikkert?

Nettopp. Derfor synes jeg man skal slutte å komme med denne påstanden som om den skulle være en etablert sannhet.

Eneste jeg vet er at spilldesign fra de store utviklerene begynte å dale etter at Xbox360 og PS3 fikk fotfeste blandt folk flest. Og ettersom mange av disse systemene som siden har forsvunnet fungerte fint på PC, men ikke så bra på konsoll, uten at det hadde vært grunn til å endre på det om det ikke var for konsoller, så kan man dra konklusjoner om man vil (og jeg vil ;) )

Ja, på samme måte som man kan konkludere med at ettersom antall pirater i verden har blitt mindre, har klimaet blitt varmere. Igjen, man trenger å undersøke skikkelig, ellers blir det bare en antagelse. Det finnes en hel drøss med alternative forklaringer, så hvorfor bare lande på det første og beste som faller en inn, og så tviholde på det?

Hvis man skal se på grafikk da.

Planetside 2 (på ultra)og Arma III. PC exclusive og fader så pene spill. Ser du samme skala og utseende på konsoll?

Selvsagt ser man ikke samme på konsoll, det er både åpenbart og helt irrelevant. Spørsmålet er vel heller om Planetside og ARMA, som er PC-eksklusive, er eksepsjonelt mye penere enn "hemmede" titler som BioShock Infinite, Crysis 3 og Far Cry 3.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde ikke komme med en slik kommentar samtidig som på kritiserer andre for å trolle. Bedre å akseptere at folk har forskjellige preferanser når det gjelder kontrollsystemer.

Hvis noens preferanse er å kappe av seg armen, så bør det være greit å si i fra om det faktisk er best å beholde armen på, og ikke bare passivt akseptere at noen synes det er best å bare ha en arm. Dette preferansekortet som kommer i tullete diskusjoner er helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Hvorfor velge mellom en pc eller spillekonsoll.

Er ikke akkurat saker man har ett forhold til og må være trofast mot en av de.

Noen ting foretrekker jeg å gjøre med en pc andre ting på en spillekonsoll.

En fps spill deathmatch = pc+mus+tastatur+lukket headsett som stenger alt annet ute.

Rockstar = ps3 + plastgitar + øl + venner.

Lenke til kommentar

Først trenger vi å spesifisere hva du mener med "holder tilbake". Jeg ser du påstår det ikke kun handler om grafikk, men la oss begynne med det, dersom du mener det er en del av problemet.

Blizzard er en ekstremt innflytelsesrik og suksessfull leverandører, som stort sett kun lager PC-spill. Imidlertid er verken World of WarCraft, Diablo III eller StarCraft II spesielt krevende eller teknisk imponerende spill. Crytek, på den annen side, lager ekstremt imponerende spill, men de gir dem også ut på konsoll.

Dette rimer ikke med påstanden om at spillkonsollene saboterer for grafikk på PC. Dersom det hadde stemt, hadde PC-eksklusive spill stort sett vært penere enn multiplattformtitlene. Det er ikke tilfelle.

Om du synes denne postuleringen er urimelig, synes jeg du burde forklare hvorfor. Jeg synes også du burde vise meg en bedre måte å undersøke om antagelsen din er riktig på, dersom du har en, fremfor å bare gjenta "det sier seg selv" og kalle meningsmotstanderne dine dumme kun fordi de ikke deler fordommene dine.

Det er en urimelig postulering, fordi du tar utgangspunkt i noen få datapunkter, blizzard har feks aldri presset grafikk, hverken før eller nå. Det er en underlig ting å velge som sammenlikninggrunnlag. Om konsoller ikke holder tilbake så burde vi ikke se noe merkbart hopp når neste konsollgenerasjon kommer, er du enig?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen med vilje spiller PC-spill med en håndkontroller, men så er det vel kanskje ikke så mange som faktisk spiller PC-spill, men i stedet spiller konsollspill på en PC, og da trenger man jo stort sett bare trykke på "a button and something awesome happens", så da funker vel en håndkontroller helt fint.

Need for Speed Most Wanted er ikke populært hos deg skjønner jeg. :)

Plattformspill og racingspill passer best med kontroller mener nå jeg siden de sjeldent krever flere knapper enn det er på kontrolleren fra før. Dessuten så har du ikke analog akselerasjon på tastaturet. Jeg håper du ikke sitter og spiller Braid med tastatur.

Men når det er sagt. FPS, 3rd person, SimCity, spill med ovenfra og ned synsvinkel er best med mus og tastatur.

Edit:

Spille bilspill på pc?

Bilspill skal spilles med Xbox kontroller, eller med ratt og pedal for de som har det til pc. :)

Og Move/kinect er utdatert når Oculus Rift kommer. http://www.oculusvr.com/

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsoll er bedre, har ps3 og xbox.

Ps3 til cod,uncharted og andre skytespill.

Xbox til kinect, halo og gears of war.

Spille bilspill på pc? Neitakk, det er helt forferdelig og spille bilspill med mus og tastatur.

Nice try

post-261518-0-86723100-1364310885.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg troller ikke.

Seriøst, jeg sa bare min mening.

Vel, det var såpass dumt at vi antok ingen i sitt rette sinn ville mene noe slikt uten å trolle. Men greit at du oppklarte dette for oss så har vi det ute av verdenen.

Lenke til kommentar

- De beste spillene som kommer ut finnes ikke til konsoll. Enkelt og greit. Da har jeg ikke engang tatt med det enorme utvalget av spill fra tidligere som det fremdeles går an å spille på PC.

Er veldig spent på dette sitatet. Greit, tidenes beste spill er PC only, nemlig Grim Fandango. Men det (for meg) beste spillet på denne siden av 2000-tallet er Journey, PS3-eksklusiv og one of a kind. På andre er det enda en PS3-eksklusiv, som også er one of a kind, nemlig Valkyria Chronicles. Wii har Super Mario Galaxy-spillene som er milevis foran lignende plattformspill på andre plattformer. Red Dead Redemption kom (og kommer vel dessverre) ikke til PC, og alle som har spilt det vet hvor fantastisk det er. Xboxen har jo Halo-serien, og selv om jeg personlig ikke er veldig stor fan av det, så er det ekstremt med etterspørsel for å få de på PC. Litt som Dark Souls, som egentlig kun var konsoll-ekslusiv, men som etter masing fra PC-spillerne fikk en (dårlig) port. Forgjengeren Demon's Souls er derimot kun på PS3. Wii og PS3 har henholdvis Xenoblade Chronicles og Ni No Kuni, som nok er denne generasjonens beste JRPGer. Forza-spillene og Gran Turismo 5 er nok de beste bilspillene.

Nå sier jeg selvsagt ikke at konsollene har så mye bedre spill enn pc, det jeg sier er at hver eneste plattform har sine styrker og svakheter, også innen spillutvalg. Der PC er overlegen konsoller (om man ser bort ifra selvsagte ting som grafikk) er indie-spill, og det er noe jeg virkelig elsker. Spesielt siden jeg synes at de mest spennende spillene de siste årene med noen unntak her og der har vært indiespill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spill som blir kodet og designet for å kunne være multiplatform har disse hindrene tvunget på seg pga konsollenes gamle teknologi og begrensninger.

Konsollene har i årrekke hindret spillutviklingen pga mangelen på RAM og de nyeste teknologiene som tesselation og nyeste DirectX. Hvis du ser på multiplatform spill så er det ikke vanskelig å se at ting er blitt utviklet for å kunne fungere innenfor sperrene som konsollene gir dem, og dermed går det ut over spillet også på PC.

Det er kun spill som direkte blir portet hvor dette som regel ikke er tilfellet, dog da helst portet fra PC til konsoll, og ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Det er en urimelig postulering, fordi du tar utgangspunkt i noen få datapunkter, blizzard har feks aldri presset grafikk, hverken før eller nå. Det er en underlig ting å velge som sammenlikninggrunnlag.

Takker for svar. Alekpowah, dette er hvordan man svarer uten å bare servere en ny remse påstander og personangrep.

Ellers er jeg helt med på at Blizzard ikke er noen grafikkpresser, grunnen til at jeg valgt dem er at de er ekstremt suksessrike, og PC-eksklusive. Poenget var å vise at hemmende konsoller overhode ikke er eneste mulige forklaring på at PC-spill ikke er penere enn de er.

Ellers mente jeg ikke å servere noe be all, end all-argument, men heller bare presentere et faktisk argument, fremfor å bare gjenta den samme ubegrunnede påstanden til det kjedsommelige. Forøvrig ligger bevisbyrden på den som påstår, ikke den som bestrider. Jeg ønsker vel egentlig bare å lese noe mer overbevisende enn "er du dum, det sier seg selv!"

Om konsoller ikke holder tilbake så burde vi ikke se noe merkbart hopp når neste konsollgenerasjon kommer, er du enig?

Ja, det er rimelig. Nå er det selvsagt bedre i levende live, men for meg så ikke nye Killzone eksepsjonelt mye bedre ut enn dagens BioShock Infinite og Crysis 3 på PC. Dersom multiplattformspill PC-spill anno 2014 er langt lekrere enn de vi får i år er det helt klart en indikasjon på at konsollene har noe å si.

Hvilke slike titler er det som dukker opp til jul? Må innrømme å ha falt litt av lasset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...