Gå til innhold

[Løst] HVorfor spiller folk på pc

Anbefalte innlegg

Har en Xbox360 under TV en men den blir sjeldent brukt til annet enn sosial spilling. Eier også en wii men den har jeg fordi det kom så mange stortitler som er Nintendo eksklusive.

Men PC en er favoritten uansett. Den er koblet til TV en med HDMI, og er min DVD/BD spiller. Har Spotify, og jeg kan laste ned og spille det jeg vil av spill jeg har kjøpt fra Steam, og jeg slipper å bytte disk for å spille noe annet. Har også en trådløs Xbox360 kontroller koblet til PC en så argumentet om å sitte i senga å spille er for svakt her i huset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både X360 og PS3 under TVen. PS3en blir mest brukt til Tekken og mortal kombat. X360'en ikke i det heletatt. Koblet den faktisk fra for å få en ledig hdmi kontakt til mediaboksen :)

Enkelte spill passer best på konsoll, Sosiale spill som nettopp slossespill og andre partyspill.

NESTEN alt annet er bedre eller like bra på PC. X360 kontroller har jeg også til PC.

Og til TS som mener Battlefield er bedre på konsoll? Du må ha røykt noe ulovlig? Små kart, 32 spillere og let's face it, ræva grafikk i forhold til PCversjonen? Eneste grunn til at jeg kan se for meg at enkelte føler det er bedre på X360 er at de har aim-assist der? FPS spill der spillet gjør halve jobben for deg? Nei takk sier jeg bare. L2P.

Lenke til kommentar

HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert.

(jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre?

Er noen år siden Ps3 kom..... Tror du må få deg pc så du kan følge litt med!

Forsåvidt enig med Mr.Lee!

Endret av elx90
Lenke til kommentar

Pc er bare best for spill som WOW Minecraft CS og Half life. battlefield og assasin creed (foreksempel) er mye bedre på Xbox/Ps3 og når ps4 kommer så er jo grafikken bedre og da kan ikke pc folk si så veldig mye at grafikken teller og blabla xbox og ps3 har dårlig grafikk

Har du egentlig prøvd Battlefield på PC? Du må være den eneste jeg vet om som faktisk syns Battlefield er bedre på konsoll...

• Liker 2
Lenke til kommentar

En fordel for meg med konsoll er ihvertfall at jeg har EN konto, ikke en på Steam, Origin, Uplay osv. osv. Må sies at jeg er en sucker for achivements/trophys og liker å ha en slags logg over "spill-livet" mitt fra den dagen jeg begynte å bruke en Playstation. At man kan med PS4 ta opp video når som helst bakover i tid er en funksjon som virkelig ga meg til å gi opp PC.

Men men...Hver sin smak. Dette er en diskusjon som vil foregå i hundre år til, skulle både PC og konsoll overleve.

Lenke til kommentar

En fordel for meg med konsoll er ihvertfall at jeg har EN konto, ikke en på Steam, Origin, Uplay osv. osv. Må sies at jeg er en sucker for achivements/trophys og liker å ha en slags logg over "spill-livet" mitt fra den dagen jeg begynte å bruke en Playstation. At man kan med PS4 ta opp video når som helst bakover i tid er en funksjon som virkelig ga meg til å gi opp PC.

Men men...Hver sin smak. Dette er en diskusjon som vil foregå i hundre år til, skulle både PC og konsoll overleve.

Jepp, det går på Hver sin smak dette, men konsoller hemmer utviklingen KRAFTIG, og burde i mitt syn dø så snart som overhodet mulig. Bruker selv Xbox kontroll ofte når jeg spiller pc, da ligger jeg på senga, så det argumentet noen hadde tidligere her, ryker jo også ut vinduet ganske lett...

Lenke til kommentar

Til TS: så du mener at alle personer som har en helt grei data veier 200 kg, har en shitbucket, aldri går ut av døra, er fortsatt redd for jentelus, ikke trener noe og spiller bare MMORPGer? Gå og ta deg en bolle. Eller kanskje en joggetur. Bedre for deg, kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, det går på Hver sin smak dette, men konsoller hemmer utviklingen KRAFTIG, og burde i mitt syn dø så snart som overhodet mulig.

Dette er nok først og fremst en myte. Om det stemte hadde PC-eksklusive spill vært eksepsjonelt mye lekrere enn de som også kom ut på konsoll, og det er rett og slett ikke tilfelle. Om det er noe som hemmer utviklingen, som du kaller det, så er det at de aller fleste som spiller spill ikke har Titan i SLI, men sitter på bærbare som gjerne er et år eller to gamle.

Lenke til kommentar

Okapi: Det er ikke grafikken det menes når man sier at konsoller hemmer utviklingen på PC. Eller, kanskje noen, men de fleste snakker om gameplayelementer som har blitt kraftig forenklet/dummet ned etter at konsollene tok over som primærplattformen for utvikling av spill.

Noe så enkelt som inventory management kan man se på. Det finnes nesten ikke etter at spill ble tilpasset for at de også skulle kunne spilles på konsollkontroller., ikke på samme måte som i gode gamle PC spill. Det frarøver spillene dybde.

Achievements er også noe som kom med konsoller. Istedet for at utviklere lager lange og gode spill, så lager de tonnevis med achievements og mener det skal hjelpe på hvor lenge spillere bruker på spillet. Achievements kan brenne i helvete for hvor mye de har ødelagt.

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er nok først og fremst en myte. Om det stemte hadde PC-eksklusive spill vært eksepsjonelt mye lekrere enn de som også kom ut på konsoll, og det er rett og slett ikke tilfelle. Om det er noe som hemmer utviklingen, som du kaller det, så er det at de aller fleste som spiller spill ikke har Titan i SLI, men sitter på bærbare som gjerne er et år eller to gamle.

dette er ikke noen myte nei, se på alle store spill for tiden, de port'es over til alle de 3 store platformene, xbox,ps,pc og dette fører med seg kraftige tilbaksteg i forhold til hvor de kunne tatt spillene sine, det faktum at du i det hele tatt tror dette er en myte er helt latterlig.

Lenke til kommentar

Det er ikke grafikken det menes når man sier at konsoller hemmer utviklingen på PC. Eller, kanskje noen, men de fleste snakker om gameplayelementer som har blitt kraftig forenklet/dummet ned etter at konsollene tok over som primærplattformen for utvikling av spill.

Stort sett alle snakker om grafikk når de kommer med denne, men for all del, går jo an å se på gameplay og. Hvordan konkluderer du med at konsollene har stått for en negativ påvirkning her, og at det ikke kun er snakk om korrelasjon?

dette er ikke noen myte nei, se på alle store spill for tiden, de port'es over til alle de 3 store platformene, xbox,ps,pc og dette fører med seg kraftige tilbaksteg i forhold til hvor de kunne tatt spillene sine, det faktum at du i det hele tatt tror dette er en myte er helt latterlig.

Du kan jo argumentere, fremfor å bare påstå. Er det grafikk du snakker om? Isåfall burde de peneste spillene være de PC-eksklusive, mens de som kommer ut på alle plattformer burde være de mindre lekre. Er dette tilfelle?

Lenke til kommentar

Stort sett alle snakker om grafikk når de kommer med denne, men for all del, går jo an å se på gameplay og. Hvordan konkluderer du med at konsollene har stått for en negativ påvirkning her, og at det ikke kun er snakk om korrelasjon?

Du kan jo argumentere, fremfor å bare påstå. Er det grafikk du snakker om? Isåfall burde de peneste spillene være de PC-eksklusive, mens de som kommer ut på alle plattformer burde være de mindre lekre. Er dette tilfelle?

Det går ikke bare utover grafikken nei, hele utformingen må endres for å hindre at man skaper problemer for seg selv når det skal portes, hvilke spillutviklere snakker du om som gir ut pc-eksklusive spill med store budsjett og fokus på nyeste teknologi? de finnes vel ikke lengre, alle har funnet ut at konsoller tjener penger, og det beste er å selge spillet på så mange platformer som mulig.

Ja, ikke alle har en rigg til 20k, men det er derfor det finnes mange utviklere, og ikke alle fokuserer på cutting edge, hurra.

Når de lager disse konsollene sine prøver de å holde liv i de så lenge som mulig, dette har vi akkurat nå, konsollene har levd så lenge at utviklingen er stoppet helt opp, spillene blir ikke mye bedre enn de er nå, det er for gammel teknologi i konsollene. Det går ikke ann å være dum nok til å argumentere mot det her. :hmm:

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spiller på pc er fordi jeg allerede har en pc til 16k pga bruk av tunge programmer.

og da foretrekker jeg heller å kjøpe billige spill til pc en til konsollene min (har ps3, xbox360 og wii).

jeg bruker kontroller til de fleste spill jeg spiller så da er det bedre å spille på pc for da slipper jeg å vente 2min på at spillet skal starte for å så sitte å vente på at alle laste skjermene skal bruke flere minutter.

Muligheten til modding og få ekstra innhold lagd av spillere er også ett stort pluss. Skyrim er ikke i nærheten like bra på konsoll som på pc(har det både på pc og xbox da jeg fikk det gratis på xbox) .

jeg tror nok det står mer på at du som 15åring ikke har råd til å kjøpe en ordentlig pc å spille på og derfor ikke ha muligheten til å oppleve bedre spilling.

og en ting til jeg ikke skjønner er hvorfor bryr du deg så mye om hva andre foretrekker? vis noen vil bruke 17k på en pc kun til spilling, fint for dem vis dem har penger til det.

Lenke til kommentar

Litt morsomt at i en så åpenbar trolletråd, så er det mange som er enig med trådstarter selv om de spiller på PC.

Koble håndkontroller til PCen? Hæ? Skulle tro alle hadde musesyke, eller bare spiller Fifa og Street Fighter.

Grunnene til å spille på PC er ganske åpenbare.

- Latterlig mye bedre kontroller med mus/tastatur enn en håndkontroller. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen med vilje spiller PC-spill med en håndkontroller, men så er det vel kanskje ikke så mange som faktisk spiller PC-spill, men i stedet spiller konsollspill på en PC, og da trenger man jo stort sett bare trykke på "a button and something awesome happens", så da funker vel en håndkontroller helt fint.

- De beste spillene som kommer ut finnes ikke til konsoll. Enkelt og greit. Da har jeg ikke engang tatt med det enorme utvalget av spill fra tidligere som det fremdeles går an å spille på PC.

- Billigere, og du kan spille spillene igjen om 100 år. PC-en går ingen steder.

Lenke til kommentar

korrelasjon eller ei, hvem kan si sikkert? Eneste jeg vet er at spilldesign fra de store utviklerene begynte å dale etter at Xbox360 og PS3 fikk fotfeste blandt folk flest. Og ettersom mange av disse systemene som siden har forsvunnet fungerte fint på PC, men ikke så bra på konsoll, uten at det hadde vært grunn til å endre på det om det ikke var for konsoller, så kan man dra konklusjoner om man vil (og jeg vil ;) )

Hvis man skal se på grafikk da.

Planetside 2 (på ultra)og Arma III. PC exclusive og fader så pene spill. Ser du samme skala og utseende på konsoll?

http://www.pcgamer.com/2013/03/20/arma-3-sure-is-pretty-you-should-enter-our-screenshot-competition/#gallery-top

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert.

(jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre?

Skal prøve og gi deg et seriøst svar, selvom jeg er veldig oppgitt akuratt nå.

Når det kommer til kontroller: En skikkelig datamus er MYE mer presis en tommelstikkene på konsoller. Tror du meg ikke, så tenk på dette: Hvorfor integrerer selvskaper en autoaim funksjon i konsoll-portene sine, og ikke på PC? Det er fordi du ikke har behov for det på PC.

Dersom du absulutt fåretrekker kontroller, kan du dessuten bare koble den opp til Pcen og spille med den.

Grafikken er og rett og slett overlegen. Det at PS4 kommer til neste år har ingenting og si, grafikken på PC er fortsatt bedre. Dessuten utvikles det ny datahardware hele tiden, mens det kommer nye konsoller hvert 5.-10. år. n00bs som deg kommer til og mase over grafikken på PS4 de første 2 årene. Så har midrange gaming maskiner sprunget ifra.

Dessuten har PC et mye bredere utvalg av spill. For hver konsoll-eksklusive tittel du kan komme med, kan jeg sikkert ramse opp 10 Pc-eksklusive tittler. PCspill koster heller ikke en dritt, imotsetning til konsollspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...