Gå til innhold

[Løst] HVorfor spiller folk på pc

Anbefalte innlegg

Pc er bare best for spill som WOW Minecraft CS og Half life. battlefield og assasin creed (foreksempel) er mye bedre på Xbox/Ps3 og når ps4 kommer så er jo grafikken bedre og da kan ikke pc folk si så veldig mye at grafikken teller og blabla xbox og ps3 har dårlig grafikk

For å være helt ærlig så ser jeg ikke skillet mellom CS og Battlefield, og hvorfor CS skal være best på PC, men BF på konsoll.

Strategispill, har du du pent hoppet over, er kanskje ikke en sjanger du er så glad i, og det er forsåvidt greit, men kjekt å nevne likefullt.

Personlig synes jeg grafikk på både PS, Xbox og PC er fint. For min del er det heller kontrollene og spillutvalget som er avgjørende.

For man kommer jo ikke unna at det er forholdsvis vanskelig å spille eldre spill, slik som f.eks Fallout 1 & 2 på konsoll.

Er dog enig i at Assassins creed gjorde seg bedre på konsoll en på PC, og jeg har prøvd begge deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vet ikke... alt jeg vet er att xbox og ps3 er best :)

Du sier det litt selv mht 'alt jeg vet'-kommentaren. Tyder på... svært begrenset kunnskap om PC, for eksempel. Men gratulerer med meningen din, den skal du få lov å ha selv om svært, svært mange er uenige med deg. :)

Lenke til kommentar

Du sier det litt selv mht 'alt jeg vet'-kommentaren. Tyder på... svært begrenset kunnskap om PC, for eksempel. Men gratulerer med meningen din, den skal du få lov å ha selv om svært, svært mange er uenige med deg. :)

Grunnen til at dem er uenig er nok fordi jeg er på "Pc spill" forumet....
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller.

(jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre?

I min oppfatning er konsoller for barn og folk som ikke har egen inntekt eller forstår seg på PC. Og nå er spill til konsoll faktisk omlag dobbelt så dyre. Grafikken er ikke det eneste som er bedre på PC. Spillene er faktisk bedre. Det man får til konsoll er en endeløs strøm med oppfølgere til arkadespill, bilspill og skytespill. Til PC får du masse strategispill og simulatorer. Dessuten er en mus og tastatur langt mer fleksible og nøyaktige enn en kontroller, og det samme er en PC - fleksibel nesten i det uendelige.

Men det blir jo spennende å se om man får PS4 eller nye XBOX til en tusenlapp. Det holder jo ikke til to spill engang ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar

I min oppfatning er konsoller for barn og folk som ikke har egen inntekt eller forstår seg på PC. Og nå er spill til konsoll faktisk omlag dobbelt så dyre. Grafikken er ikke det eneste som er bedre på PC. Spillene er faktisk bedre. Det man får til konsoll er en endeløs strøm med oppfølgere til arkadespill, bilspill og skytespill. Til PC får du masse strategispill og simulatorer. Dessuten er en mus og tastatur langt mer fleksible og nøyaktige enn en kontroller, og det samme er en PC - fleksibel nesten i det uendelige.

Men det blir jo spennende å se om man får PS4 eller nye XBOX til en tusenlapp. Det holder jo ikke til to spill engang ;)

Er konsoll for barn og folk som ikke har inntekt? faen så tard du var da.

Konsoll er vell mer for folk som har et liv. de fleste med dyr pc og spiller wow og sånn crap er jo FOR LIFE NERDS. bitch please :)

Endret av Ultrabad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig er det mer naturlig å spørre hvorfor en ikke spiller på PC. Fortsatt finnes det en PC i de fleste hjem, og akkurat nå trenger en ikke mye til maskin for å kjøre spillene like bra som på konsoll (med noen unntak). Så hvorfor investere i en konsoll som egentlig bare gjør akkurat det samme, minus en hel del ting? Hvorfor ikke bare bruke en maskin en allerede har tilgjengelig?

Selv foretrekker jeg konsoll, pga. enkel bruk, og eksklusive spill, og fordi PC-spilling for meg alltid har synonymt med vonde skuldre, dårlig sittestilling og slitne øyne. Men sistnevnte er mest en subjektiv oppfatning, og ikke noe jeg nødvendigvis vil bruke mot PC spilling. Det går jo alltids an å kjøpe en håndkontroll uansett, selv om kompatibiliteten etter min erfaring ikke alltid er like bra.

En ting er ihvertfall sikkert. PC spill er mye billigere en konsollspill. Tenkte jeg skulle kjøpe Bioshock til konsoll, forventet å betale rundt 500kr. Endte opp med PC versjonen for 220kr og et annet av vårens storspill for samme pris. Altså to spill for prisen av et.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er konsoll for barn og folk som ikke har inntekt? faen så tard du var da.

Konsoll er vell mer for folk som har et liv. de fleste med dyr pc og spiller wow og sånn crap er jo FOR LIFE NERDS. bitch please :)

Kan du ikke ta de barnslige meningene dine til et annet forum?

Lenke til kommentar

Pc er bare best for spill som WOW Minecraft CS og Half life. battlefield og assasin creed (foreksempel) er mye bedre på Xbox/Ps3 og når ps4 kommer så er jo grafikken bedre og da kan ikke pc folk si så veldig mye at grafikken teller og blabla xbox og ps3 har dårlig grafikk

Latterlig konsept og kalle alle som har penger altså en fet jobb eller prioriterer penger til pc for no lifers, kjenner mange som spiller litt WoW nå og da uten at det går utover noe som helst av deres sosiale eller skole liv.

Btw så er ryktene at BF4 kommer med 720p til PS4 det er ikke bedre enn maskinen min det er faktisk dårligere og jeg brukte under 10k, alt i alt når PS4 kommer må jeg sikkert bruke nesten det samme på PS4en som det jeg må på pc.

PC har bredden av spill det eneste konsoll er bedre på er såkalte party og coop spill men det ser ut som det bare er nintendo som har skjønt at det er ganske morro for jeg finner nesten ingen spill man kan kjøre to stk på samme skjerm med lenger på ps3. PC har også modding og har brukt nærmere 1000timer på en mod til bf2 over de siste 6årene noe vi ikke hadde fått med en konsoll. Så har du bakoverkompatbilitet tok frem WC3 her like digg spill 10 år etter release.

Det meste av det du kommer med er subjektive meninger uten noe som helst faktagrunnlag, du mener at alle som spiller wow er no lifere. Og at BF3 er bedre på konsoll (hvordan du får det til å stemme er meg ubergripelig) Fakta er at det største utvalget av spill og spill genre finner du på PC, du har billigere spill, AAA spillene ser ut til å ennå være best på PC selv med PS4 da BF4 skal kjøre på 720P, mens folk med gode monitorer kan vel doble det på pc. du har større frihet veldig mye som f.eks er fikset med bugs i skyrim via uoffisielle patcher, noe dere ikke har på konsoll.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Er konsoll for barn og folk som ikke har inntekt? faen så tard du var da. Konsoll er vell mer for folk som har et liv. de fleste med dyr pc og spiller wow og sånn crap er jo FOR LIFE NERDS. bitch please :)

Du er enten et troll uten like, eller 13 år så begge konsollkategoriene passer deg fint.

Endret av Hofern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Amazon tror jeg.

AtW

Tja, nærmeste jeg fant var en fysisk kopi som ikke sendes til Norge, for £12.50. Når det gjelder Amazon er det ganske viktig å merke seg av store mengder av varene selges av tredjepartsbedrifter, og svært mange av disse sender kun til USA eller UK. Prisene blir sånn sett litt mindre relevante.

Dette dukker forøvrig opp i alle disse debattene, kommentarer om hvordan spill X er veldig billig på plattform Y, men når man faktisk ser etter det er det ingen butikker som har det til akkurat den prisen, og den som opprinnelig kom med kommentaren husker aldri nøyaktig hvor han fant det. No offense. :p

Lenke til kommentar

Personlig spiller jeg på PC pga bedre grafikk og pga noen eksklusive spill, diverse mmo spill osv.

PS4 kommer ikke til å være i nærheten av å prestere hva min spill PC klarer, men det skal uten tvil kjøpes en PS4 pga konsoll eksklusive spill.

Kan nevne at jeg har min PC koblet til TV med en Microsoft kontroller, spiller alt som går med en håndkontroller for å få denne konsoll opplevelsen. Mus&tastatur er et helvete om en har spilt mye over flere år... senebetennelser som du skal slite med i lang tid på å bli kvitt.

Lenke til kommentar

Uansett hva dere nerder sier så er konsoll best :) jeg skjønner jo dere som må spille wow og sånne mmo strategi greier. men de fleste av dere har ikke et eneste liv :)))) og kjøpe en pc fordi det skal være litt bedre grafikk og litt lavere pris på spill, er så jævlig latterlig en ordentlig gaming pc er drit dyr. det er bullshit. alle vet at det er mer behagelig med en kontroller i handa enn å bruke shift asdw space og musen.

Lenke til kommentar

Uansett hva dere nerder sier så er konsoll best :) jeg skjønner jo dere som må spille wow og sånne mmo strategi greier. men de fleste av dere har ikke et eneste liv :)))) og kjøpe en pc fordi det skal være litt bedre grafikk og litt lavere pris på spill, er så jævlig latterlig en ordentlig gaming pc er drit dyr. det er bullshit. alle vet at det er mer behagelig med en kontroller i handa enn å bruke shift asdw space og musen.

Jeg liker at en fjortiss kommer hit med sin "nerdeforakt" og klager over hvor lite liv folk har basert på hobbyen deres. Du får jo mene hva du vil, men jeg håper du etterhvert lærer deg å være litt mer åpen for at ting kan være litt annerledes innen feter du ikke kan noe særlig om.

AtW

• Liker 4
Lenke til kommentar

Forøvrig, som tidligere konsollforetrekker må jeg nesten påpeke at det ikke er bare å plugge i en vilkårlig kontroller i PCen, og så funker det. Det mengder av titler som mangler støtte for sånt, selv enkelte som også kom ut på konsoll. I mange tilfeller er også implementeringen dårlig, da spillet for det meste fungerer greit med kontroller, mens menyene krever mus. Noen ganger er prompts på skjermen kun basert på tastatur ("press R to reload" - "hæh, er da ingen sånn på denne"), noe som gjør det hele litt kronglete.

Lenke til kommentar

Forøvrig, som tidligere konsollforetrekker må jeg nesten påpeke at det ikke er bare å plugge i en vilkårlig kontroller i PCen, og så funker det. Det mengder av titler som mangler støtte for sånt, selv enkelte som også kom ut på konsoll. I mange tilfeller er også implementeringen dårlig, da spillet for det meste fungerer greit med kontroller, mens menyene krever mus. Noen ganger er prompts på skjermen kun basert på tastatur ("press R to reload" - "hæh, er da ingen sånn på denne"), noe som gjør det hele litt kronglete.

Det er ikke så mange titler igjen i disse dager som ikke støtter kontroller direkte, og bra. Det var ett større problem før, og selv for eldre titler finnes det fin software som lar deg mappe alt som du selv vil.

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke så mange titler igjen i disse dager som ikke støtter kontroller direkte, og bra. Det var ett større problem før, og selv for eldre titler finnes det fin software som lar deg mappe alt som du selv vil.

AtW

Helt klart, det har blitt mye bedre, og blir sikkert enda bedre i fremtiden, men man er fortsatt ikke helt i mål. Som sagt dreier det seg ikke bare om at det er mulig med litt knoting, men at det funker bra, og rett ut av boksen. Jeg spiller f.eks. Chivalry foran TVen, og det er irriterende å måtte traske bort til skrivebordet og rote rundt fordi menyene har altfor liten skrift til TV-bruk, og uansett er unavigérbare med kontrolleren. Tutorialen var også litt meningsløs, siden alt handlet om mus- og tastekontroller. Amnesia og The Witcher er helt uspillbare uten mus, og lar seg ikke lett fikse med knoteprogramvaren heller, selv om disse titlene fint kunne fått et kontrollergrensesnitt i tillegg.

Samme gjelder spillutvalg; jeg var for det meste konsollspiller fordi det var der jeg kunne spille Tekken, Resident Evil og Final Fantasy. Mye av de tradisjonelle konsollsjangrene er nå langt mer utbredt på PC, og forsåvidt også vice versa. Det er jo positivt at man nå i mye større grad enn før kan velge den plattformen man liker best.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...