Gå til innhold

[Løst] HVorfor spiller folk på pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evt. troll satt til side:

Greit å holde en debatt om priser, som faktisk er målbart, så saklig som mulig. Selv eier jeg xbox 360, ps2, wii og PC, og mener alle har hver sin funksjon.

Personlig så foretrekker jeg å spille FPS, Strategi og RPG på PC, og bilspill på konsoll. Forza og Mario Kart hadde bare ikke gjort seg like bra på PC-skjermen.

Hva angår PC-spillpriser vs. konsollspillpriser så er dette en kjapp "kilde" som sier at PC-spill i snittet ligger en del lavere en konsollspill. Har ikke gjennomgått kilden så kritisk, men det er i allefall noe konkret. http://www.extremetech.com/gaming/97705-pc-gaming-vs-consoles-the-infographic

Men uavhengig av pris, det er jo bare preferanse hva du liker å spille på.

Lenke til kommentar

Spillutvalget er nok viktigste grunnen for meg. Jeg koser meg med gamle spill som Steel Panthers eller 4X spill som Sword of the Stars. Finner ikke disse på konsoll.

Eller for den saks skyld mods. Medieval Total War II med Stainless Steel mod'en. Du får ikke sånt kos på konsoll.

Jeg foretrekker også mus+tastatur, men det er jo naturligvis en vane sak.

Og så er det vel min eneste gadget interesse. Jeg liker å plukke ut en ny gaming maskin og sette inn og bytte litt komponenter på den underveis, og å kunne flikke litt i console. ex_interp ftw. :D

Lenke til kommentar

Spillutvalget er viktig. Nå har FPSene og de vestlige rollespillene langt på vei migrert til konsollene, hvor de knapt nok fantes i tidligere generasjoner, men hvis man liker strategispill er man bare nødt til å ha en PC uansett hvor mange konsoller man har. Jeg kan egentlig ikke se noen god grunn til at det skal være sånn; hvem hadde ikke likt å spille RTSer på storskjermen i stua med mus og tastatur koblet til konsollen? Jeg tror det bare er et spørsmål om tid før noen i bransjen innser det.

Lenke til kommentar

HVorfor spiller folk på pc? har selv en ganske god gaming pc og jeg skjønner ikke hvorfor folk vil heller trykke på asdw og en mus en å bruke en skikkelig kontroller. kanskje pga grafikken sier dere? so what. uansett kommer ps3 snart og den kommer med bedre grafikk.. har battlefield 3 på både pc og xbox .på pc er det vansklig på xbox er det mye lettere og beghaligere og ligge i sengen og holde på en kontroller enn å sitte på en stol og få drit ondt i armen etter hvert.

(jeg spør dere hvorfor betaler folk rundt 17k for en pc når du kan betale sånn 1k for noe som er bedre?

Fordi jeg spiller på godstolen i stua selv om jeg spiller på PC. Fordi jeg spiller med håndkontroller selv om jeg spiller på PC (fps og rts etc unntatt). Fordi dota2, civ 5 og mange andre spill ikke finnes på konsoll. Fordi multiplatform release spillene har bedre grafikk på PC. Fordi jeg spiller på konsoll dersom det ikke finnes på PC. Fordi mange spill har mods på pc som øker spillopplevelsen, varigheten og gleden.

Derfor spiller jeg på PC.

Det jeg ikke vet er hvorfor jeg svarer et troll :) Eller har du så lite fantasi at du ikke klarte å komme på dette selv?

Lenke til kommentar

Evt. troll satt til side:

Greit å holde en debatt om priser, som faktisk er målbart, så saklig som mulig. Selv eier jeg xbox 360, ps2, wii og PC, og mener alle har hver sin funksjon.

Personlig så foretrekker jeg å spille FPS, Strategi og RPG på PC, og bilspill på konsoll. Forza og Mario Kart hadde bare ikke gjort seg like bra på PC-skjermen.

Hva angår PC-spillpriser vs. konsollspillpriser så er dette en kjapp "kilde" som sier at PC-spill i snittet ligger en del lavere en konsollspill. Har ikke gjennomgått kilden så kritisk, men det er i allefall noe konkret. http://www.extremete...the-infographic

Men uavhengig av pris, det er jo bare preferanse hva du liker å spille på.

Pc er bare best for spill som WOW Minecraft CS og Half life. battlefield og assasin creed (foreksempel) er mye bedre på Xbox/Ps3 og når ps4 kommer så er jo grafikken bedre og da kan ikke pc folk si så veldig mye at grafikken teller og blabla xbox og ps3 har dårlig grafikk
Lenke til kommentar

Fordi jeg spiller på godstolen i stua selv om jeg spiller på PC. Fordi jeg spiller med håndkontroller selv om jeg spiller på PC (fps og rts etc unntatt). Fordi dota2, civ 5 og mange andre spill ikke finnes på konsoll. Fordi multiplatform release spillene har bedre grafikk på PC. Fordi jeg spiller på konsoll dersom det ikke finnes på PC. Fordi mange spill har mods på pc som øker spillopplevelsen, varigheten og gleden.

Derfor spiller jeg på PC.

Det jeg ikke vet er hvorfor jeg svarer et troll :) Eller har du så lite fantasi at du ikke klarte å komme på dette selv?

Er jeg et troll bare fordi jeg spør et spm til pc nerder? Xbox og ps3 er faen meg lagd for spilling koster 1 tusen og pc er dyr. De fleste her sier de velger pc for det er billigere spill og litt bedre grafikk ... unskyld meg men... LOL
Lenke til kommentar

Hvor er det dere finner alle disse spillene så forferdelig billig?

Steam, Greenmangaming, og en del "ulovlige" nettsider som selger cd-keys billigt fra andre verdensdeler. Gamer.no hadde ein fin artikkel om lovlige nettsider som solgte spill super billigt. :)

Akkurat no har Steam super rabatt på alle indiespill, og du får Bioshock og XCOM: Enemy Territory gratis med kritikerroste Bioshock: Infinite. (var preorder bonus, veitsje om det er der enda)

Endret av Eslu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er jeg et troll bare fordi jeg spør et spm til pc nerder? Xbox og ps3 er faen meg lagd for spilling koster 1 tusen og pc er dyr. De fleste her sier de velger pc for det er billigere spill og litt bedre grafikk ... unskyld meg men... LOL

La meg da spørre deg. Hva kostet PS3 og Xbox360 når de var nye?

Og hva koster en PC som kom i 2005?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå din mening. At du koser deg med det som har ødelagt en god del spill de siste 10 årene, får du ta på din egen kappe.

EDIT: Regner ikke med at du skjønner hva jeg mener med dette innlegget heller, da svarene dine gjenspeiler alderen din til å være ganske lav.

Endret av Hofern
Lenke til kommentar

Jeg har ale konsollene, men spiller mest på PC, alt foregår på PC egentlig, eneste jeg spiller på konsoll er spill som kun finnes på konsoll.

Mine grunner for å spille på PC:

Steam

Salg (Steam salg, Greenmangaming, GamersGate, Amazon)

Lave priser

Mods

Communitiet

Bedre grafikk

Flere muligheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Strengt tatt er forskjellen mellom PC og ein konsoll, hva du får lov å bruke den til. Konsoller kunne vert fantastiske til FPS, RPG og strategi spill om dere hadde fått lov å bruke tastatur og mus. På PC er det ingen slike begrensninger, du får både brukt kontroll, tastatur, mus, joystiq, wii kontrollere.

Muligheten til å ta opp gameplay/streame, 3d modellering, lydproduksjon, videoproduksjon, skype, spotify, steam, lage spill, er bare mulig på PC fordi Microsoft og Sony begrenser hva som er mulig med konsoll. Det siste var at Playstation 4 kunne streame til bare ustream, noe har vert på PC ein stund siden. Du får også litt mangfold på PC, kan velga mellom ustream/twitch.tv/youtube osv.

Ein grunn til at PC spill også er billigere er fordi at Microsoft og Sony tar lisenskostnader for at noen skal lage spill til deres konsoll. I tilegg til dette, er det ingen konkurannse mellom nettbutikker fordi det er kun 1, som er enten Microsoft sin eller Sony sin.

Spill utviklere foretrekker også PC, da Sony og Microsoft har ganske mange regler for hvordan nettverkstjenester, og patching skal gå for seg. Det siste var at dei tok 200 000 kr fra en indie utvikler, for å patche spillet sitt. (Spillet var Fez, søk på google. Finner garantert artikkelen igjen)

Åja, og ikkje for å nevne at siste innovasjon ofte kommer til PC først. Oculus Rift headsettet, kommer til å bli utrolig! :D + muligheten til å oppgradere, om du har lyst på siste og beste grafikk.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

jeg vet ikke... alt jeg vet er att xbox og ps3 er best :)

Det er ihvertfall åpenbart at du vet ingenting om PC-plattformen, kan du ikke bare kose deg med konsollene dine og være fornøyd med det, istedet for å vise for hele verden at du liker å uttale deg bastant om ting du ikke vet noe om?

AtW

• Liker 6
Lenke til kommentar

Spiller selv på både konsoll og PC, og må si at jeg foretrekker sistnevnte best.

Har som regel mer fokus på spillet om jeg sitter ved et pc-bord med mus og tastatur, fremfor en spillkontroller i hendene sittende tilbakelent i en sofa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...