Gå til innhold

Intel HD 4000 overkjører Geforce GT 635M

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter på en laptop, Asus K55VJ med Windows 7 installert. Maskinen har Intel HD 4000 intergrert og GeForce GT 635M 'eksternt'.

Det viser seg dog at maskinen muligens kun benytter seg av Intel HD 4000, til tross for at jeg gjennom alt av settinger i NVIDEA Control Panel har valgt at alt som kan kjøres i GT 365M skal kjøres i det.

DXDIAG viser kun Intel, selv om jeg appåtil høyreklikker på programmer og velger at det skal kjøres i GT 365M.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du spiller gjennom Steam er dette et kjent problem for mange brukere, inkludert meg selv.

Så om du kjører spill gjennom en annen klient kan du forsøke å grave litt for å finne .exe-filen som du kan legge til i nVidia-kontrollpanelet. Husk at snarveier ofte ikke gjenkjennes på samme måte.

Edit: Per dags dato er det lite aktuelt å deaktivere den interne grafikken om produsenten ikke støtter dette. Som oftest gjør de ikke det.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Jeg må høyreklikke på skrivebordet for å bytte grafikkkort på min bærbare. Enten det eller ta ut batteriet og få spørsmål om jeg vil bytte til intel for å spare batteri.

Ellers så kan jeg deaktivere intel-kortet via bios.

En deaktivering av skjermkortet gjør ikke at det eksterne kicker inn. Tvert i mot dør hele faenskapen.

Om du spiller gjennom Steam er dette et kjent problem for mange brukere, inkludert meg selv.

Så om du kjører spill gjennom en annen klient kan du forsøke å grave litt for å finne .exe-filen som du kan legge til i nVidia-kontrollpanelet. Husk at snarveier ofte ikke gjenkjennes på samme måte.

Edit: Per dags dato er det lite aktuelt å deaktivere den interne grafikken om produsenten ikke støtter dette. Som oftest gjør de ikke det.

Typisk at samtlige spill jeg spiller for tiden, er gjennom steam.

Returnerer denne pcen til komplett. Har bare vært kødd med ASUS opp gjennom tiden. Aldri igjen.

Lenke til kommentar

Dette er Nvidia sin feil, ikke ASUS. AMD Radeon er ikke noe bedre dessverre.

Mange spill viser også Intel-grafikk til tross for at det dedikerte skjermkortet jobber, dessverre er ikke GT 635M så kraftig at det kan kjøre alle spill. Jeg har selv en laptop med GT 650M (GDDR5-variant,) og den sliter bra hvis jeg prøver å spille spill som BF3 eller Dishonored.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...