knutarn Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hei. Finnes det noe steller der jeg kan lære og leke med servo og servo styring osv? evt start kit og enkel måte og lage styring med servo osv Lenke til kommentar
V_B Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Jeg mener og tror at "Arduino" kan være stikkordet for deg. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Blir lettere å komme med råd om du forteller litt om hva du har lyst til å lage. Arduino er som Salt_Skin sier en god start, men da må du ha litt kunnskap om programmering. Hvilken erfaring innen elektronikk har du fra før? Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Ikke så mye når det gjelder sånne ting. Men har drivet med el siden jeg var liten gutt. Tenkt og lage feks: når tempraturen øker så vil en servo bevege seg. og når den temperaturen blir lav så beveger den seg tilbake. og kanskje en lcd skjerm som viser klokke og temperatur osv^^ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Da er nok Arduino eller tilsvarende mikrokontroller midt i blinken for deg. Vet ikke med de andre mikrokontrollerne der ute, men Arduino har et rimelig stort utviklermiljø som gjør det lett å finne kode andre har skrevet som kanskje gjør det du vil. Arduino sin hjemmeside Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Kult:D Har du tips på hva jeg skal kjøpe av utstyr? de har mye rart. evt om det er noe på ebay Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Bare å kjøpe den nyeste Arduinoen, tror det er Uno og Leonardo som er de nyeste. Kan også være kjekt å kjøpe med testledninger og et breadboard. Da jeg kjøpte meg en Arduino valgte jeg å gå for en startpakke som inneholdt en del komponenter, ledninger og en bok om Arduino med en del prosjekter i. Noe tilsvarende av dette Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) aah takker:D fant: http://www.adafruit.com/products/170 og har raspberry pi hvis jeg kan koble den på og Endret 26. mars 2013 av knutarn Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Hvordan kode er det man bruker når man skal programmere Arduinoen? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Man bruker gjerne Arduino sin egen programvare og programmerer i c/c++. Du finner det meste av infoen du trenger på hjemmesiden deres. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Denne " " mener jeg kan være et lite utgangspunkt! Nå er jeg ikke så veldig bevandret innen "Arduino" men jeg vet hvert fall at Robonor er en norsk selger av delene. Er sikkert noen i "Arduino" tråden som har erfaring med dem og kan fortelle om det er noe å satse på! Lykke til med prosjektet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå