Lakus Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Jeg har flere ganger hørt om det motsatte, altså at en vitenskapsmann utlover en viss sum med penger for bevis på at en vitenskapelig teori tar feil. Dette har jeg derimot ikke sett så ofte. En kreasjonist som er så sikker i sin sak at han utlover $10.000 til den som kan vise at vitenskap motsier og er mer riktig enn skapelsesberetningen. Om ikke annet så blir resultatet underholdende uansett hvilken vei det går. http://m.guardian.co.uk/world/2013/mar/25/creationist-trial-bible-genesis-evolution Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Morro Kan bli interessant og se på hvor mye de skal kverulere seg vekk fra å gå 10 000 dollar til alle som kommer og skal prate Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hvor kan jeg hente pengene? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Dette er vel det motsatte av James Randi's 1 million dollar til enhver som beviser overnaturlige evner/ting/religiøs dilldall. At folk fortsatt ikke skjønner evolusjon er litt skuffende. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Hvor kan jeg hente pengene? Hvis man skal kunne bevise evolusjon slik kreasjonister krever, så må man vise at den skjer, fra én art til en ny art (makroevolusjon). Hunderaser kan ikke brukes som et bevis i følge krasjonistene. Hunderaser er nemlig alle innenfor samme art (hund). Bortsett fra praktiske størrelsesforhold (som lett kan overkommes ved hjelp av inseminering) kan de fortsatt pares med hverandre og avkommet er fruktbart. Evolusjon innen samme art (mikroevolusjon) benektes ikke av kreasjonister, men de hevder at makroevolusjon (fra én art til en ny art) er umulig uten Guds inngripen (skapelse). Man må altså bevise at makroevolusjon (fra én art til en ny art) faktisk skjer evolusjonistisk for å innkassere premien. Å vise til fossilrekker kan derfor heller ikke brukes, fordi alle mellomformer kan ha oppstått via kreasjon (Guds skapelse). Sagt på en flåsete måte (slik kreasjonister ofte gjør for å provosere), så må man altså starte med f.eks en hundeflokk og derfra kunne evolusjonere fram en kenguru (eller en annen helt ny art). Endret 27. mars 2013 av SeaLion 2 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Hvis man skal kunne bevise evolusjon slik kreasjonister krever, så må man vise at den skjer, fra én art til en ny art (makroevolusjon). Slik jeg forstår det så er det ikke snakk om å bevise evolusjon, men motbevise at alle arter er skapt separat. DNA bevis viser slektskap mellom arter og er et klokkeklart bevis gyldig i enhver rettsal. Kreasjonistenes svar vil være: "Men det var slik gud ville det skulle være" Og dermed mener kreasjonistene at de vinner den diskusjonen. Jeg mener derimot at gud må komme i rettsalen å vitne for den påstanden Endret 27. mars 2013 av netroM 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Latterlig Denne mannen vil jo ikke tro på noe annet uansett hva man legger frem av bevis. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Denne fyren skylder mange folk penger. Akronym, tre bokstaver: DNA. Hvor henter jeg pengene mine? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Tviler sterkt på at noen vinner den pengepremien. Det er kjempevanskelig å diskutere med religiøse. Ingen seriøse vitenskapsmenn kommer til å kaste bort tiden sin på noe så meningsløst som dette. Endret 27. mars 2013 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det er som Skurupu sier, det er kjempevanskelig å diskutere seriøst med religiøse. Dersom det hadde vært det motsatte, så hadde vi ikke hatt religion i dag. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Eg gjev 100 000,- norske kroner til den som kan motbevise at eg prata med gud då eg var 12 år gamal. Eg skreiv det ned i ei dagbok. 3 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det er som Skurupu sier, det er kjempevanskelig å diskutere seriøst med religiøse. Dersom det hadde vært det motsatte, så hadde vi ikke hatt religion i dag. Tror ikke på kreasjonisme eller noen spesiell religion, men ironien i dette innlegget er bare herlig. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg tror min signatur fra serien "House" er på sin plass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå