Gå til innhold

Gtx660 driver installeres ikke

Brolio

Anbefalte innlegg

Prøvde oppdatere driverne i dag via standard installasjonen, men den feilet. Prøvde så "custom" og ren installasjon, men heller ikke det gikk. Installasjonen kommer gjennom kompatibilitetssjekken, så begynner selve installeringen. Skjermen flimrer litt (som normalt) den jobber litt og så kommer beskjeden om at den feiler og ingenting blir installert. Har prøvd flere ganger.

Når jeg prøver gå inn på Nvidia kontrollpanelet får jeg denne feilmeldingen: "nvidia skjerminnstillinger er ikke tilgjengelige. Finner ikke et nvidia grafikkort i systemet". Jeg antar denne kommer opp fordi jeg har prøvd en ren installasjon og derfor fjernet kontrollpanelet?

Har Windows 8. Det er for øvrig første gangen jeg har prøvd å oppdatere driverne på denne pcen, kan det være noe feil fra produsentens side et sted?

Har ikke opplevd problem med bildet / skjermkortet før jeg prøvde å oppdatere, men har heller ikke kjørt tung grafikk på pcen til nå.

Vet ikke om det har noen betydning, men gjorde tidligere i dag et par oppdateringer via Windows update. Det inkluderte "nvidia Graphics adapter wddmi1,2 other hardware nvidia GeForce gtx 660". Men restartet PCen før jeg prøvde oppdatere driverne.

Det skulle jo bare være en enkel oppdatering, så forstår ikke hvorfor det ikke går. Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde i dag gå via kontrollpanel og enhetsbehandling. Gikk på display. Der står det "driverne for denne enheten er ikke installert. Kode 28". Velger så oppdater driver. Den søker etter driver, finner driveren, laster ned og begynner installasjonen. Så kommer en feilmelding med "det ble oppdaget et problem under installasjon av driverprogramvaren for enheten. Driverprogramvaren for enheten ble funnet, men det oppstod en feil under installasjonen av den" Ikke akkurat så veldig informativt.

Fordi jeg prøvde meg med en "ren installasjon" i går, står jeg dermed uten drivere.

Noe jeg vel glemte nevne i går er at når jeg prøver installere via nvidia-nedlastingen er det på trinn 1, installasjonen av driveren, det feiler.

Lenke til kommentar

Hei. Har du forsøkt å fjerne/avinstallere hele driveren i enhetsbehandlingen?

Kjør så en restart, for deretter å kjøre nvidia installasjonsfilen. La dermed nvidia programvaren legge inn hele driveren på nytt. Etter det tar du nok en restart av maskinen.

Kenneth.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...