Gå til innhold

Parallellsamfunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at vi ikke vil ha slike samfunn her er at det kan utvikles holdninger som er veldig i strid med norsk lov

Morten Johansen, Frp

Jeg lurer bare hvilke "holdninger" som strider mot norsk lov jeg. Bare slik at jeg kan unngå å bryte loven ved å tenke forbudte tanker selvfølgelig. :)

Holdning, innstilling, i sosialpsykologien betegnelse for vedvarende beredskap til å reagere positivt eller negativt overfor spesielle objekter, ideer og verdier (f.eks. overfor kirken eller demokratiet). Holdninger kommer til uttrykk gjennom oppfatninger og meningsytringer, som følelsesmessige reaksjoner, og i handlinger.

http://snl.no/holdning

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer bare hvilke "holdninger" som strider mot norsk lov jeg. Bare slik at jeg kan unngå å bryte loven ved å tenke forbudte tanker selvfølgelig. :)

​Du påstår jo å ha flyktet landet så hvorfor er du bekymret for å bryte norsk lov?

Sannheten er nok at du lever i Norge som alle oss andre. For ingen som hadde dratt til at annet land fordi de missliker Norge så sterkt ville vel å brukt så mye tid på et Norsk forum med å diskutere Norsk politikk (eller trolle alle politikktråder med anarki fjas).

• Liker 4
Lenke til kommentar

[/size]

​Du påstår jo å ha flyktet landet så hvorfor er du bekymret for å bryte norsk lov?

Er jo innom iblandt på besøk, var faktisk der sist i julen. Dog bør det vel bemerkes at jeg ikke er stort bekymret over å bryte lovene uansett hvor jeg befinner meg, det var nok mer en ironisk referanse til thought-crime over.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thoughtcrime

Sannheten er nok at du lever i Norge som alle oss andre. For ingen som hadde dratt til at annet land fordi de missliker Norge så sterkt ville vel å brukt så mye tid på et Norsk forum med å diskutere Norsk politikk (eller trolle alle politikktråder med anarki fjas).

Nja, som nevnt tidligere ble jeg med her for å opprettholde norsken, og det ser ut til å ha gått greit, faktisk fant jeg ut hvor de norske bokstavene befant seg p[ keyborder etter en tid.

Ellers er det vel igrunnen klinkende likegyldig for mine argumenter hvor jeg "bor" (hermetegn ettersom jeg har litt vansker med akkurat det ordet) eller at jeg har forlatt Norge fordi jeg misliker regimet. 2+2=4 uansett.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

[/size]

Har du tid til å sitte på et diskusjonsforum Kristin? Du har kanskje mye tid til overs nå som du ikke styrer SV lenger?

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Det er faktisk parallellsamfunn som er naturlig "førstevalg"

Uansett hvem du er eller hvor du kommer i verden, vil folk med samme bakgrunn automatisk søke seg sammen.

Selv svensker i Norge som bare er "10 mil" hjemmefra, har egne foreninger og holder seg sammen med hverandre.

Har inntrykk av at dette issuet nærmest er overfokusert her i landet i forhold til andre steder worldwide.

Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt, jeg prøver stort sett å unngå nordmenn når jeg treffer på dem rundt omkring.

Da må du anstrenge deg iallefall, selv om det bare er en kortvarig chartertur

Men nå var det vel snakk om mere permanent bosetting.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stemmer ikke helt, jeg prøver stort sett å unngå nordmenn når jeg treffer på dem rundt omkring.

Pussig, og så henger du her på dette forumet hver bidige dag ... pussig, meget pussig

;)

Lenke til kommentar

Pussig, og så henger du her på dette forumet hver bidige dag ... pussig, meget pussig

;)

rofl2.gifJoda, jeg ser ironien i den. Dog, kom jeg hit for å holde norsken vedlike, men fant dette litt underholdende.

Da må du anstrenge deg iallefall, selv om det bare er en kortvarig chartertur

Det er omtrent 2 måneder siden jeg sist så en nordmann så det er ikke SÅ anstrengende.

Men nå var det vel snakk om mere permanent bosetting.

Ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

2+2=4 uansett.

Også for en anarkist? :hmm:

Fint at vi kan være enige om noe.

Når de tar seg en vikingfyll eller helt generelt?

Han liker å høre sin egen stemme (les se sine egne tastetrykk) eller så liker han å kverulere som mange av oss andre?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Der ble du eid igjen, SF.

Mente du

• målbundet
  • ord skyldig
  • satt på plass?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er faktisk parallellsamfunn som er naturlig "førstevalg"

Uansett hvem du er eller hvor du kommer i verden, vil folk med samme bakgrunn automatisk søke seg sammen.

Selv svensker i Norge som bare er "10 mil" hjemmefra, har egne foreninger og holder seg sammen med hverandre.

Har inntrykk av at dette issuet nærmest er overfokusert her i landet i forhold til andre steder worldwide.

Korrekt nok hva angår parallellsamfunn som det du kaller "førstevalg", det som vel egentlig er poenget er at samfunn er mentale strukturer, og dette opplegget med stater som har et gitt territorium er en historisk nyere konstruksjon...

Men overfokuseringen er vel egentlig et slags forsøk på å unngå at de parallelle samfunnene skal gå så langt at de inkluderer egne justis-systemer, komplett med apparat for maktutøvelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...