eirberen Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei! Jeg har kjøpt meg en ny cpu kjøler til min P4 2,4c prosessor. Men fra før av så ligger det et lag med kjølepasta og under der igjen, litt rester fra en gammel thermalpad som var på boxedkjøleren. Hva og hvordan skal jeg fjerne dette uten å ødlegge prosessoren. PS! skal ha på artic silver 3 etterpå!! mvh Eirik Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Akasa TIM-Clean, rensemiddel for CPU/GPU Sjekk hos microplex. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det beste skal være Isopropanol. Kjøpes på den lokale bensinstasjonen i porsjonspakker Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det beste skal være Isopropanol. Kjøpes på den lokale bensinstasjonen i porsjonspakker Blå Isopropanol skal være knall, har jeg hørt, ja.. (vet ikke helt om "blå" og "vanlig" isopropaol er det samme da.. ) Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Takker så mye for svar. Men hva skal jeg bruke?? En vanlig fille, papir? Skal jeg bare ta det stoffet på en fille,papir og tørke av? Mvh Eirik Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Rødsprit funker fint det også. Lenke til kommentar
zero Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Kjøp vanlig kondensfjerner på en bensinstasjon. Tror den koster rundt 11 kroner på esso. Deretter bruker du q-tips dynket i kondensfjerneren til å fjerne alle rester av goop.. Har brukt dette i allverdenstid og fungerer utmerket. Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det beste skal være Isopropanol. Kjøpes på den lokale bensinstasjonen i porsjonspakker Blå Isopropanol skal være knall, har jeg hørt, ja.. (vet ikke helt om "blå" og "vanlig" isopropaol er det samme da.. ) sikkert billigere enn det som er "spesiallaget for cpu" også. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Rødsprit funker fint det også. NEI!! Rødsprit legger fra seg et fettlag som ikke er bra for den pastaen du legger oppå. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 har selv testet med blå isopropanol, og det funker knæll! Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Pass på at filla/papiret du bruker til rengjøringen ikke loer (dvs ikke legger fra seg små fibre)! Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Rødsprit funker fint det også. Ikke bruk rødsprit. Ikke bruk kondensfjerner Hvis du bruker papir husk at du også bruker en qtips for å få vekk alle fiberene som papiret legger igjen. Isopropanol er best. Du har noe som heter elektrorens, men det er bare isopropanol i spray form. Elektrorens er somregel blank isopropanol, mens blå isopropanol får du kjøpt på egene beholdere. Du får dette på jernia, maxbo, statoil, esso osv. Ingen vits å bestille no dyrt fra microplex. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Takker for svar igjen men har noen få spørsmål igjen 1. Hva skjer hvis det ligger papir fiber igjen? 2. Gammel kjølepasta er som regel seig eller til og med litt hard. Så ha gjør isopropanol, edser den kjølepastaen eller noe sånt? Mvh Eirik Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Men er ikke kondensfjerner nesten 100% isopropanol da ? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 som vidt jeg vet er grunnen til at isopropanol på flaske er blå at de har tilsatt et fargestoff som skal gjøre det lettere å se den og at det er tilsatt brekningsmiddel så den kommer opp igjen. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Takker for svar igjen men har noen få spørsmål igjen 1. Hva skjer hvis det ligger papir fiber igjen? 2. Gammel kjølepasta er som regel seig eller til og med litt hard. Så ha gjør isopropanol, edser den kjølepastaen eller noe sånt? Mvh Eirik 1. Bl.a. ikke så bra for varmeledningen. Ikke noe problem å få bort med q-tips, som tidligere nevnt. 2. Blir vel mer en tynner, den etser nok ikke cpu - for å si det slik. Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Kondensfjerner inneholder fra 60-100% isopropanol. Jeg kjøpte en flaske på RIMI til en billig penge. Fungerer som bare det. Og fargen er blå... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Bør en blande ut isoen før en bruke an? Eller ta an rein (på styrten ) Bra timeing med denne tråden forresten eirberen 5 min etter eg kom hjem med ei flaska. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 lol "Prøv å drikk den ren du og fortell meg hva som skjedde" Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 hehe ja jeg er god på det med timinger Men hvor mye betalte du for flasken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå