Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

RAM fungerer kun Single-channel slot

Anbefalte innlegg

Lagde en post her tidligere men fant den ikke igjen med mobilen. Men det viser seg at RAM brikkene mine KUN fungerer i singlechannel. Tar jeg 2 i dual channel starter ikke pcen. Har jeg 2 i singlechannel fungerer alt. ER det da RAM brikkene det er noe galt med? Dette har skjedd i 2 hovedkort på rad, begge hovedkortene var nye. Ett asus og ett gigabyte GA 870 UD3, som jeg bruker nå. Ville nye ram brikker løse problemet? Evt. Hvordan ram burde jeg kjøpe til dette kortet? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagde en post her tidligere men fant den ikke igjen med mobilen. Men det viser seg at RAM brikkene mine KUN fungerer i singlechannel. Tar jeg 2 i dual channel starter ikke pcen. Har jeg 2 i singlechannel fungerer alt. ER det da RAM brikkene det er noe galt med? Dette har skjedd i 2 hovedkort på rad, begge hovedkortene var nye. Ett asus og ett gigabyte GA 870 UD3, som jeg bruker nå. Ville nye ram brikker løse problemet? Evt. Hvordan ram burde jeg kjøpe til dette kortet? Takk

Hvilke ram brikker? :) Har du for lite ram, da kan du oppgrader med 1 stk: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1221012 , som skal støtte dual chanel også. Så dersom du kjøper 2 vil du kunne kjøre den i dual chanel.

Like farger -> Samarbeider--> Dual Chanel. Noen har de ved siden av hverandre, mens andre kort har dual sporene plassert annenhver.

Endret av Vebb
Lenke til kommentar

Apacer 2gb UNB PC-3 8500 CL7 x4.

I min bok så står ikke de til A for å si det sånn, det er noen skikkelige rakkere av noen RAM brikketter.

Ja, det er det som er problemet,

-putter jeg i alle 4 starter den ikke.

-putter jeg i 2 i samme farge og fjerner 2, starter den ikke

-putter jeg 1 i hvit og 1 i blå... Så starter den....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...