Gå til innhold

Aprilfest 2013 - smort1 - Fra vinter til vår!

Anbefalte innlegg

Come on closer!

Sett fra loftsvinduet i går kveld kl.19.35! Samme fine været fortsetter idag, med -5°C i morges, og oppe i +9°C i ettermiddag!

Retning sett rett sydover.

10.

post-251380-0-94029800-1365701579_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko Digital 12-60mm F2.8-4.0 ED SWD

60mm, 1/320 sec, f/6.3, Iso 200

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evening closeup!

En nærmere kikk på fjellene, sett fra verandaen, litt tidligere ikveld! I bunnen av bildet ser vi noe av øya Sekken, med veien som ligger ned mot fjorden. Litt til ve. for midten helt nederst kan en også se et bolighus (sier noe om dimensjonene i landskapet)....

Fortsatt fint vær, så lenge det varer....

Mildere er det også blitt. Uten minusgrader et helt døgn nå, og max +11,5°C i ettermiddag!

11.

post-251380-0-75053300-1365873296_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko Digital 50-200mm 1:2.8-3.5 ED

200mm, 1/1000 sec, f/6.3, Iso 200

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Dramatic!

En mer eller mindre dramatisk endring av vær og temperaturforhold denne helgen! Datoen idag forteller oss at det er første sommerdag!

I går var det strålende sol og idag er det skikkelig tungt skydekke og regn. Mildværet kom som lovet, og det skal fortsette med regn og opptil +15 til 18°C utover i uka som kommer.... Blir vel dekkskifte også da, vil eg tru...

Her et inntrykk fra nå i ettermiddag, nede ved fjorden. Området heter Retiro, og er en av Moldes to sentrumsnære friområder, med badestrand og god plass til soling/lek/morro! Nærmeste nabo er f.eks. båthavna....

12.

post-251380-0-99853100-1365952464_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko 12-60mm f/2.8-4.0 ED SWD (Brukte kameraets Dramatic-filter)....

17mm, 1/400 sec, f/7.1, Iso 200

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gårsdagens liker jeg svært godt! Fint komponert med "lag på lag" innover i bildet. Et godt eksempel på at landskapsbilder utmerket kan tas med tele. Dagens er dramatisk så det holder, flott motiv og fint komponert. Fint at du også har fått med en person i bildet. Jeg må innrømme at himmelen blir litt i overkant etter min smak.

Lenke til kommentar

Fine landskap! Jeg liker også godt slike serier du har av utsikten din. Skjønner at du ikke blir lei av den! Jeg setter pris på det varierte været og sesongene våre.

Takk for fin kommentar, Linepusle! Har samme innstilling som deg til det skiftende været og det at vi har flere "sesonger", ja! :)

Gårsdagens liker jeg svært godt! Fint komponert med "lag på lag" innover i bildet. Et godt eksempel på at landskapsbilder utmerket kan tas med tele. Dagens er dramatisk så det holder, flott motiv og fint komponert. Fint at du også har fått med en person i bildet. Jeg må innrømme at himmelen blir litt i overkant etter min smak.

Takker, satchmo! Mulig det ble litt vel mye "Møllers tran" på det siste, ja! ;)

Lenke til kommentar

Godt sommeren er på vei :)

Imponerende det siste bildet! Flott komp, motiv og linjer.

Takker, Rowdy Yates! Kjekt at du likte det! :)

Nei, utsikten er det ikke noe å klage på. Liker godt 9 og to, men "Dramatic" (12) er så absolutt min favoritt

Takker for fine kommentarer, polljen! :) Artig at du likte "dramatikken" så godt!

Lenke til kommentar

Bob, bob, bob, ustabilt, ikke sant.....!

Minsanten er det ustabilt vær nå om dagen. Lørdag ettermiddag godt og varmt, og kaffekos på verandaen i strålende sol!

Søndag var det som vist i bilde 12, skikkelig tungt, vått og grått. Idag har det vært alt fra fint til veldig dårlig, men heldigvis mildt (+15°C er jo bra da)! Midt i april og våren lurer rett om hjørnet! ;)

Så disse "værgudene" sliter med å bli enige, slik som dere ser her (sett kl. 18.33 nå i kveld)!

13.

post-251380-0-11088400-1366047300_thumb.jpg

Olympus E-5 og Olympus Zuiko 12-60mm f/2.8-4.0 ED SWD

12mm, 1/500 sec, f/8, Iso 200

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...