SleepyMoo Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Heisann. Jeg skal hjelpe svigerfar med å sette opp en enkel hjemmeside og har kjøpt domene og webhotell. Har også lastet ned både drupal og Filezilla. Har brukt den kombinasjonen før, og var fornøyd med det. Det som er problemet er at jeg ikke helt får det til denne gangen. Forrige gang var nemlig gjennom skolen, og da hadde de på forhånd fikset oppsettet med filezilla slik at det bare var å laste opp drupal og så komme i gang etterpå. Når jeg denne gangen laster opp drupalmappen får jeg ikke samme tilgang når jeg prøver å bruker install.php filen. Jeg får bare opp en tekst som lyder som følger: ?php /** * @file * Initiates a browser-based installation of Drupal. */ /** * Root directory of Drupal installation. */ define('DRUPAL_ROOT', getcwd()); /** * Global flag to indicate that site is in installation mode. */ define('MAINTENANCE_MODE', 'install'); // Exit early if running an incompatible PHP version to avoid fatal errors. if (version_compare(PHP_VERSION, '5.2.4') < 0) { print 'Your PHP installation is too old. Drupal requires at least PHP 5.2.4. See the <a href="http://drupal.org/requirements">system requirements</a> page for more information.'; exit; } // Start the installer. require_once DRUPAL_ROOT . '/includes/install.core.inc'; install_drupal(); Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt? Hadde blitt veldig takknemlig..! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Ser ut som webhotellet ditt ikke kjører PHP versjon 5.2.4 eller høyere. Har du noen måte å få bekreftet dette? Hvilket kontrollpanel bruker du f.eks? Har du tilgang til å oppgradere f.eks PHP selv, eller er det kun et webhotell du har (altså ikke en VPS eller lignende) Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 kjøpte webhotell hos domeneshop så jeg får nok ikke gjort noen oppgradering selv! Du får nesten bare beklage, men eg har minimalt med kunnskap om dette, foruten selve bruken av drupal, så er egentlig hjelpesløs. Kunne det virke om jeg tar en litt eldre versjon av drupal? f.eks 7.10 i stedet for 7.21? er det eventuelt noen andre programmer enn drupal du kan anbefale? Siden skal være en enkel, men se grei ut. Er åpen for all hjelp, så ikke svigerfar blir skuffa og finner en annen til sin datter. haha! Takk for hjelpen uansett myhken! Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Det står forresten på domeneshop sine sider at de støtter php 5.3 + suphp så hva som har skjedd mellom der er ikke godt å si. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Jeg bruker stort sett WordPress, synes det er mye enklere enn Drupal. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Domeneshop har mange tips i FAQ'en: http://www.domeneshop.no/faq.cgi?id=207 http://www.domeneshop.no/faq.cgi?id=259 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Det står forresten på domeneshop sine sider at de støtter php 5.3 + suphp så hva som har skjedd mellom der er ikke godt å si. Bare for sikkerhets skyld: Du har kjøpt webhotel med PHP? Billigste pakka til Domeneshop (Mini) har ikke PHP (og MySQL)... Endret 26. mars 2013 av Mr D Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 6. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2013 beklager drøyt sent svar. Kjøpte mediumpakken, så den støtter PHP og MySQL.. Tok mykhen sitt "forslag" og benyttet WP i stedet. Gikk som en drøm! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå