Memorience Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) For en uke siden kjøpte jeg en xbox 360 første generasjon (uten hdmi), og den tidligere eieren sa han ville selge den på grunn av rrod og at han hadde en nyere xbox. Men nå har jeg testet den i nesten en uke og funnet ut at den eneste gangen jeg får rrod ( alle fire ringene) er når A/V kabelen ikke er koblet til. Når jeg kobler den til, forsvinner det med en gang. Jeg så litt rundt på nettet og fant ut at rrod, der alle fire delene av ringen lyste, skyldes enten feil på A/v kabel, eller at kabelen ikke var oppdaget. Men hvis jeg ikke kabelen er koblet til xboxen, kan den ikke bli oppdaget, og igjen respondere med rrod. Får alle første generasjon xbox'er rrod hvis man ikke har koblet til A/V kabelen? Eller er dette en feil? Endret 25. mars 2013 av Fireath Lenke til kommentar
Memorience Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Noen som har mulighet for å teste dette med sin egen første generasjon? For en uke siden kjøpte jeg en xbox 360 første generasjon (uten hdmi), og den tidligere eieren sa han ville selge den på grunn av rrod og at han hadde en nyere xbox. Men nå har jeg testet den i nesten en uke og funnet ut at den eneste gangen jeg får rrod ( alle fire ringene) er når A/V kabelen ikke er koblet til. Når jeg kobler den til, forsvinner det med en gang. Jeg så litt rundt på nettet og fant ut at rrod, der alle fire delene av ringen lyste, skyldes enten feil på A/v kabel, eller at kabelen ikke var oppdaget. Men hvis jeg ikke kabelen er koblet til xboxen, kan den ikke bli oppdaget, og igjen respondere med rrod. Får alle første generasjon xbox'er rrod hvis man ikke har koblet til A/V kabelen? Eller er dette en feil? Noen som har mulighet for å teste dette med sin egen første generasjon? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg tror alle gjør det. RROD er 3/4 røde deler av ringen såvidt jeg husker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Den blinker rødt fordi kalbelen ikke er plugget i, det er helt normalt. Typisk vil bare tre av lysene vises ved rrod. Endret 28. mars 2013 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Memorience Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Den blinker rødt fordi kalbelen ikke er plugget i, det er helt normalt. Typisk vil bare tre av lysene vises ved rrod. Det kommer vell helt an på feilen. Hvor mange lys som lyser opp, enten 1,2,3 eller 4 lys. Men fint å vite at det ikke er noe galt med xboxen! Endret 28. mars 2013 av Memorience Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Det er flere feilmeldinger. De fleste x360-maskiner feilet grunnet en svakhet med gpu-chippen sammen med overoppheting som resulterer i 3 røde lys, som fikk kallenavet "Red Ring of Death" i 2005. Feilmedlingen E74 sammen med ett rødt lys var også vanlig. Kan også legge til at det hendte at maskiner fikk RROD, men virket normalt etter at maskina ble kjølt ned igjen. Typisk kommer rrod tilbake igjen senere etter noen dager eller uker, men ikke alltid. Strømbrudd og lignedne kunne også resultere i rrod, men disse forsvinner vanligvis etter en restart. Endret 28. mars 2013 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå