Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere at med å installere windows 7 på en annen disk så vil sli funke?

Det burde holde å ha windows oppdatert, men vil ikke utelukke at ikke ny installasjon av Windows vil kjenne igjen begge kortene. Forøvrig har jeg samme hovedkort og CPU i kombinasjon, og kjører med Gigabyte GTX560Ti (OC versjonen) i SLI uten problemer på dette kortet slik at du ihvertfall er trygg på at kort & CPU og SLI skal fungere.

Det har tidligere hendt at de aller nyeste Nvidia driverne ikke har fungert med hensyn til enkelte funksjoner, så jeg ville vel kanskje forsøkt å legge inn en tidligere versjon bare for å utelukke at det kan skyldes en feil i driveren.

Lenke til kommentar

Man kan bruke den, men det er ikke plass til et 680 til... Den slotten er ikke recommended for 2 way sli uansett :/ Kan noen forklare meg hvordan dere setter opp sli? jeg har prøvd alle mulige løsninger :(

Jeg bruker Nvidia Control Panel, slik, disablet og så enablet:

post-53451-0-72332300-1364241311_thumb.jpg post-53451-0-44475500-1364241753_thumb.jpg

Kan jo nevne at hos meg så kan ingen andre programmer være aktive ved konfigurasjon bruk av Nvidia Control Panel. Bruk foreks Task Manager for å avslutte disse først.

Har installert windows på en annen disk nå, det funket heller ikke. Jeg skal prøve å installere en gamlere driver for å se om det hjelper. Hva slots bruker du alias til sli? hva det noe du måtte gjøre i bios for å få det til å fungere?

Sloot 1 og 2 slik som beskrevet i manualen at man skal. Rørte ikke noe i bios.

Hvilken driver anbefaler dere? Så nettopp nå at en ny driver kom: 314.22

Driveren jeg bruker er ver. 306.97

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har kun en, men har den tilkoblet med 2 kabler, HDMI og DVI, men kun DVI er aktiv (den grønne) i øyeblikket.

Det funket ikke med de gamle driverene. Når jeg prøver å koble til en skjerm til det andre kortet får jeg ikke noe bilde, den blir ikke oppdaget. Tror det må vere noe gale med den hvite pcie express slotten... :(

Ta ut kortet i den blå slotten og se om kortet i den hvite virker da.

Lenke til kommentar

Ser du forresten begge kortene i Control Panel - Device Manager i Windows, slik:

post-53451-0-05165000-1364243122_thumb.jpg

Du skal også kunne se dem i CPU-Z slik:

post-53451-0-14287200-1364243349_thumb.jpg

Hvis det nye kortet ditt virker alene, men ikke sammen med det gamle er jo saken klar. Da ligger feilen i hovedkortet!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...