DementedAlbino Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hadde en gang et redigeringsprogram som automatisk laget en "samle video" der den tok litt i fra hver scene som var filmet. Er ute etter et program med samme funksjon, men der jeg enkelt kan fjerne enkelte av scene, samt velge om noen av de skal vare lengre enn de 10-15 sekundene som det automatisk lager til. Er der noen slik funksjon i dagens redigeringsprogrammer? Jeg er med andre ord kun ute etter et redigeringsprogram som er enkelt i bruk. Eneste jeg trenger er overnevnte funksjon, samt mulighet for å klippe/redigere scener, legge til musikk og overganger i bildet. Så hvilket redigeringsporgram er enklest i bruk og passer for hvermannsen? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Du kan prøve auto funksjonen i Windows Movie maker; http://windows.micro...maker-automovie Eller se om du finner noe interessant i dette google søket; http://www.google.no/search?client=opera&q=automatic+editing+in+movie+maker&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#hl=en&gs_rn=7&gs_ri=psy-ab&pq=automatic%20editing%20in%20movie%20maker&cp=18&gs_id=3&xhr=t&q=automatic+editing+video&es_nrs=true&pf=p&client=opera&hs=YlX&channel=suggest&sclient=psy-ab&oq=automatic+editing+&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.44158598,d.bGE&fp=347825f8379a8713&biw=1280&bih=612 Endret 25. mars 2013 av arthon Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Movie maker vet jeg kan gjøre det jeg ønsker, bortsettfra å redigere lengden på de automatiske klippene den lager til. Jeg vil ha det slik det blir i movie maker, men med en enkel måte å velge at enkelte klipp skal bli lengre mens andre skal fjernes helt. Movie maker gir ingen redigeringsmulighet etter den har satt sammen klippene dessverre. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er egentlig et dumt spørsmål du stiller. Hvis du ikke er fornøyd med hvordan auto funksjonen i redigerings programmet velger klippene dine så er det ikke værre enn at du merker alle klippene og drar dem ned på tidslinjen. Da kan du fjerne de klippene du ikke vil ha. Gjøre klipp kortere hvis de er for langer osv. Dette er vanlig redigering. Ingen program redigerer videoen din som du ønsker. De er ikke tankelesere. Ikke vær lat, lær deg litt video redigering basis. Det er ikke mer jobb enn å la et program klippe automatisk som du igjen vil justere på. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Problemet er at dette er spillt inn i fra et gammelt kamerra, og ingen av programmene jeg har har brukt har klart å dele opp klippene slik at jeg kan velge de jeg ønsker. Filmen ble lagt inn med å spille den av på kamera mens jeg kjørte ett opptaksprogram på pc, ergo en lang film som alle program tror at er en scene. I moviemaker klarte den å lage en bra film utav det ved hjelp av auto-funksjonen, men jeg skulle da ønske at jeg kunne fjernet noe av det som ble tatt med, samt forlenget noen av klippene. Jeg kan selvsagt bruke mange timer på å se igjennom hele filmen og markere opp hvor der er nye scener, men siden movie maker klarer dette under autovideo burde det være mulig for andre program og gjøre det samme. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Pinnacle har/hadde en funksjon som skulle detektere hvor opptak ble startet og stoppet automatisk. Funket veldig bra på vårt DV-kamera som begynner å bli veldig gammelt nå. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Problemet er at dette er spillt inn i fra et gammelt kamerra, og ingen av programmene jeg har har brukt har klart å dele opp klippene slik at jeg kan velge de jeg ønsker. Filmen ble lagt inn med å spille den av på kamera mens jeg kjørte ett opptaksprogram på pc, ergo en lang film som alle program tror at er en scene. Har gjort det samme, men stolte ikke på at programmet ville dele scenene riktig, så jeg tok bare de scenene jeg ville ha og recorded dem en for en. De fleste enkle programmer som f.eks. Magix programmene klarer dette, men det må ofte foregå mens man overfører dem fra kamera til PC. Litt mye jobb å gjøre alt om igjen. Men det programmet du brukte, kan ikke det dele opp scenene hvis du huker av for den funksjonen? Dette er hva Microsoft sier; Note Clips can be created automatically for Windows Media Video (WMV) files and Audio-Video Interleaved (AVI) video files that use the DV codec. For other video file formats, clips cannot always be created automatically using clip creation, so the video file appears as one large video clip in Windows Movie Maker. For these large video clips, split the clip manually to separate the large video clip into smaller clips. Så du må nok gidde å marker der hvor du ønsker en scene til å starte/slutte og så dra den kortere eller lengre så det passer deg. Du kan dra en scene markør fra slutten til begynnelsen så den ikke synes mer, ergo er den borte. Kanskje du skal bruke litt mer tid til å sette deg inn i hvordan programmet fungerer? I moviemaker klarte den å lage en bra film utav det ved hjelp av auto-funksjonen, men jeg skulle da ønske at jeg kunne fjernet noe av det som ble tatt med, samt forlenget noen av klippene. Kjenner ikke Movie Maker godt nok, men det virker rart at du ikke kan delete scener når den allerede har delt dem opp. Jeg kan selvsagt bruke mange timer på å se igjennom hele filmen og markere opp hvor der er nye scener, men siden movie maker klarer dette under autovideo burde det være mulig for andre program og gjøre det samme. Kan du ikke bare kopiere hver scene som movie maker har markert og lagre dem i en ny mappe? Nå må jeg si at jeg har liten forståelse for at man ikke vil bruke litt tid på å redigere sammen de bleste klippene som hører sammen/tatt på samme tid/sted. Lange delvis uredigerte opptak er sånt som man aldri gidder å se på mer enn en gang. I den google linken jeg postet er det hundrevis av programmer som averterer Automatic Video Editing. Det er bare å teste Trail versjonen av de som ser mest lovende ut og se om de fyller dine kriterier. Med mindre det er noen her som allerede har erfaring med slike program så må du nok regne med å teste disse selv. F.eks. dette; http://www.magix.com...eo-easy/detail/ Endret 26. mars 2013 av arthon Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Tenkte å teste movia maker sin aito funksjon igjen, men finner den ikke lengre i programmet. Ser på nettet at der er flere andre som har samme problemet, at den funksjonen er borte. Skal se over linkene du har kommet med, takker for hjelpen:-) Dersom jeg nå velger å redigere filmen manuelt fra grunn av, hva program er enklest i bruk da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå