hinough Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Hei! Installerte her en dagen Windows 8 på min kjære laptop da jeg har sett og prøvd dette på andre datamaskiner og sett at det fungerer veldig bra, men med min flaks så fungerer det selvfølgelig ikke bra på min laptop.... Problemet er at det virker som om nettverkskortet faller ut noen ganger mens det andre ganger virker som om HDDen ikke er i orden. Fikk beskjed om at windows ville skanne etter feil på disken min, dette måtte gjøres manuelt med CHKDSK da windows ikke klarte dette selv og den rapporterte ingen feil, men det hender noen ganger at datamaskinen bare fryser helt som om den holder på å krasje. Problemet med nettverkskortet er at det noen ganger "faller ut" i den form at det mister kontakten med verden utenfor, i en liten stund før det kommer tilbake. Datamaskinen min er en Samsung RF511-S07SE. Hvor jeg har installert en ekstra SSD med en HDD Bay i DVD slotten. Den er installert med Windows 8 Pro og nesten alle drivere er installert via Samsung sin egen SWUpdate. Eneste som er hentet utenfor SWUpdate er Nvidia og Intel sine skjermdrivere og andre eksterne enheter (Mus, osv)... Hadde ingen lignende problemer på Windows 7, så er det noe jeg kan gjøre for å få maskinen til å fungere bra med windows 8 eller skal jeg bare legge om til 7 igjen? Edit: Slenger med bilde av CMD Ping Dette er slik en ping mot VG ser ut da kortet faller ut. Samtidig som maskinen her sliter med å få kontakt med vg sitter jeg på telefonen min å kjører ping mot vg og får stabilt 22 Ms svar på samme WiFi Endret 25. mars 2013 av hinough Lenke til kommentar
hinough Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Prøvde å reinstallere slik at jeg fikk alt på HDDen og bruker SSDen kun som ekstra lagring på siden og ble da kvitt problemene med at windows fryser, men nettverkskortet er fortsatt noe ustabilt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hvilken SSD er det snakk om? Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Du bør ikke installere Samsung sine Wifi og Ethernet drivere ettersom Windows 8 tar de inn automatisk og vil komme i konflikt med Samsung sine (som uansett er dårligere enn de Windows har laget). Det finnes ingen winodws 8 drivere til din pc, så du skal ikke installere noen drivere fra Samsung sin side. Bare bruke de Windows Update installerer automatisk. Vil anbefale og installere operativsystemet på nytt og bare eventuelt installere drivere til lyd og grafikkort driveren direkte fra Nvidia Endret 25. mars 2013 av Vebb 1 Lenke til kommentar
hinough Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) ] Hvilken SSD er det snakk om? En Crucial RealSSD C300 64Gb som har nyeste Firmware som er koblet til PCen via en IcyBox IB-AC642 HDD Bay Du bør ikke installere Samsung sine Wifi og Ethernet drivere ettersom Windows 8 tar de inn automatisk og vil komme i konflikt med Samsung sine (som uansett er dårligere enn de Windows har laget). Det finnes ingen winodws 8 drivere til din pc, så du skal ikke installere noen drivere fra Samsung sin side. Bare bruke de Windows Update installerer automatisk. Vil anbefale og installere operativsystemet på nytt og bare eventuelt installere drivere til lyd og grafikkort driveren direkte fra Nvidia Det ligger ingen windows 8 drivere på samsung sine sider fordi disse kun er å få tak i via SWUpdate programmet Men hvordan skal jeg gå frem for å få tilbake de driverne som windows la inn for meg da? Endret 25. mars 2013 av hinough Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 ] En Crucial RealSSD C300 64Gb som har nyeste Firmware som er koblet til PCen via en IcyBox IB-AC642 HDD Bay Det ligger ingen windows 8 drivere på samsung sine sider fordi disse kun er å få tak i via SWUpdate programmet Men hvordan skal jeg gå frem for å få tilbake de driverne som windows la inn for meg da? Du tar Windows 8 ut på en minnepenn og gjør en clean install. Eller du kan gå til kontrollpanel - av-installer og velge drivere utenom lydkort og skjermdriver (Nvidia) - du skal ikke få problemer med nettverks-driveren ettersom den skal ligge i Windows 8 1 Lenke til kommentar
hinough Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Du tar Windows 8 ut på en minnepenn og gjør en clean install. Eller du kan gå til kontrollpanel - av-installer og velge drivere utenom lydkort og skjermdriver (Nvidia) - du skal ikke få problemer med nettverks-driveren ettersom den skal ligge i Windows 8 Skal prøve det, Takker for svar ^^ Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Du kan eventuelt koble den til, får du problemer etter dette, prøv å koble den til en router med en nettverkskabel og kjøre windows update. Vil anbefale å ha Driverne til Ethernet installert eller ha de på en minnepenn: http://www.samsung.com/hk_en/support/model/NP-RF511-S07HK-downloads# Lenke til kommentar
hinough Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Ble mye bedre med tanke på ping, ser fortsatt at det svaier mellom 18 og 65 (18 er da det som er vanlig ved stabilt nett på vår linje), men hastigheter overstiger ikke 5-600Kbs. Dette er jo i og for seg noe, men vi har 25Mbit linje Men skal ta å teste nedlasting på steam da den pleier å bruke det den greier å få tak på av nedlinje Endret 25. mars 2013 av hinough Lenke til kommentar
hinough Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Da blei det saker peak på 2,5 MB/s og stabil på 2,4 MB/s. Skal vel da ifølge mitt hode ha maks 3,3 Mb/s på en 25Mbit linje? Med tanke på at jeg da for øyeblikket er 1 av 3 på nettet her så er det vel godkjent ^^ Takker for svar Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Blir vel noe mindre enn det. Skulle ha blitt 2,56 MB/s. Men jeg får normalt stabilt 2,4 MB/s i Steam på 20Mb/s linje. Endret 25. mars 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
hinough Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Blir vel noe sånt ja. Jeg får stabilt 2,4 MB/s i Steam på 20Mb/s linje. Jah da tror jeg at jeg vil kalle problemet løst, så da får man bare håpe det holder seg ^^ Lenke til kommentar
hinough Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 OPPDATERING: Da viser det seg at problemet ikke er løst likevel... Etter noen restarter og ca. 30 Windows updates er maskinen lik igjen. Den fungerer litt ved oppstart også går det 2-3 min så er det som om den holder på å krasje og nettet er helt jævlig... Så kom fram til at jeg gidder ikke knote mer med det så legger inn igjen windows 7, men har et kjapt spørsmål før jeg gjør dette igjen da. Jeg kommer jo da til å installere windows 7 på SSDen.. SSDen er oppført som disk 1 og HDD er disk 0... Har dette noe å si så jeg skal bytte plass på HDD å SSD eller kan det bare være sånn? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Windows bootsector vil alltid legge seg på Disk 0, selv om selve OS'et er på en annen disk. Tar du vekk Disk 0 kan ikke maskinen starte operativsystemet lengre. Jeg ville tatt ut alle disker som ikke skal ha OS på seg når du skal installere OS. Endret 26. mars 2013 av dbass 1 Lenke til kommentar
hinough Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Windows bootsector vil alltid legge seg på Disk 0, selv om selve OS'et er på en annen disk. Tar du vekk Disk 0 kan ikke maskinen starte operativsystemet lengre. Jeg ville tatt ut alle disker som ikke skal ha OS på seg når du skal installere OS. Det svarte vel delvis på spørsmålet mitt.. Har dette noe å si ytelses messig? For ser for meg at en HDD er "tryggere" når den sitter i tiltenkt feste på chassis enn når den sitter i HDD bay i ODD slot, men samtidig merker jeg at jeg har blitt bortsemt med SSD nå som jeg kjører OS fra HDD så vil gjerne fortsette å bruke SSD som os disk Lenke til kommentar
dbass Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Det svarte vel delvis på spørsmålet mitt.. Har dette noe å si ytelses messig? For ser for meg at en HDD er "tryggere" når den sitter i tiltenkt feste på chassis enn når den sitter i HDD bay i ODD slot, men samtidig merker jeg at jeg har blitt bortsemt med SSD nå som jeg kjører OS fra HDD så vil gjerne fortsette å bruke SSD som os disk Bytt plass på SSD og HDD da, hvis du føler at den ene sitter bedre enn den andre Det er anbefalt på det sterkeste å ha bootsector på samme disk som OS disk. Endret 27. mars 2013 av dbass 1 Lenke til kommentar
hinough Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Bytt plass på SSD og HDD da, hvis du føler at den ene sitter bedre enn den andre Det er anbefalt på det sterkeste å ha bootsector på samme disk som OS disk. Jaok, men da får jeg vel bare prøve på'n igjen Takker for svar ^^, Er jo da forsåvidt ganske sikker på at maskinen vil funke igjen med win7 så da er vel tråden løst igjen Endret 27. mars 2013 av hinough Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå