sector Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Skal kjøpe ny macbook Pro15 tommer , og finner at det selges en såkalt Apple USB SuperDrive til denne. Er det ikke dvd-brenner i selve macbooken, slik at en trenger superDriven hvis en skal legge noe inn fra plate eller brenne noe på plate? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Det stemmer. De nye macbookene har blitt så tynne nå at det ikke er plass til et CD/DVD drev i de. Så man må vel nesten se selv hvor mye man trenger det drevet. Selv har jeg en MacBook Pro fra 2011 som har drev, men jeg har ikke hatt mye behov for det og vurderer å bytte det ut for å få plass til en SSD disk i stedet. Lenke til kommentar
sector Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Når det skal legges inn photoshop som vi allerede har på plate, må vi vel ha drev? Lenke til kommentar
jannisj Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Alle nye tynne macbook's har ikke innebygget dvd. Man kjøper en slik: http://www.eplehuset...superdrive.aspx Eventuelt kopier inn innholdet fra platen til et område du får tak i via nettverk lokalt. Antar du har andre maskiner med dvdrom? Ting kan gjøres enkelt -j Endret 25. mars 2013 av jannisj Lenke til kommentar
sector Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 ja har nesten ny imac, med dvd-rom, men det å finne område i nettverk lokalt går over min forstand foreløpig. Men det blir da ikke så utrolig fordyrende å legge til drøyt 600 kr for en superdrive når eg skal handle meg ny macbook. tror eg går for det. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Kopiere dvd til minnepinne? Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Du kan sette opp iMacen til å dele DVD-drevet på nettverket slik at du får tilgang til det på den bærbare. Se her: http://support.apple.com/kb/ht5287 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Ja, det er kjempeenkelt å spille av cd/dvd fra andra maskiner, selv fra windows maskiner. Jeg har vel og merke erfart at jeg aldri trenger dvd-rom. Og photoshop laster du bare ned fra nettet Lenke til kommentar
HansLo Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Vel å merke så gjelder dette kun MacBook Pro Retina. Hvis du ønsker går det også ann å kjøpe en ikke-Retina MacBook Pro 15", den har fremdeled DVD-RW ( som også kan byttes med en ekstra disk hvis du er fingernem). Det må sies at ikke-Retina MacBook Pro er tyngre, har dårligere skjerm-oppløsning men er også mere vedlikeholdsvennlig. Litt smak og behag hva man foretrekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå