Nikkor Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hei! Jeg jobber deltid i en stor kundeservice bedrift i Norge med rundt 300-400 kundebehandlere på telefon. For å få utbetalt bonus er det en 4 forskjellige krav som stilles, blant annet inntjening,og at man ikke skal sette over mer enn 3% av samtalene. Hver måned klarer jeg alle kravene og får utbetalt full bonus, men denne måneden fikk jeg 50% trekk av bonusen min siden de mener jeg har satt over mer enn 3% av samtalene, noe som er HELT feil. Vi har 3 forskjellige muligheter til å sette over. Den ene muligheten er kunder som skal si opp, da MAA vi sette over. Den andre muligheten er kunder som skal bytte ting på garanti. MAA settes over. Og den siste muligheten er det JEG mener denne 3% burde telle på, nemlig hvis vi setter over til feil eller til linjer som vi allerede sitter på for å slippe samtalen. Ettersom jeg ikke har gjort dette, viser det seg altså at jeg har fått lonnstrekk fordi jeg har gjort det jeg blir pålagt aa gjore, nemlig å sette over oppsigelseskunder og garanti kunder. Mener dette rett å slett ikke kan vaare lov, at jeg skal miste penger fordi jeg gjor jobben min. Det kan jo ikke vaare min skyld at jeg går over 3% fordi det er mange som skal si opp eller bytte ting, når jeg er pålagt å gjore det. Har provd å klage til min teamlederen, og han er veldig enig med meg og har provd å klage oppover i systemet uten nytte. Hva kan jeg gjore? Dette kan jo umulig vaare lov, synes det er svindling rett å slett. Dette er stort internasjonalt firma, så trenger litt tips til hva jeg kan gjore.... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Det værste er også at vi har 0% oversikt over hvor mange samtaler vi setter over. Vi får kun beskjed om dette 1 måned! etterpå når bonusen utbetales, så det blir jo nesten bingo om jeg kommer til å få full bonus eller ikke... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 HVa sier kontrakten din om bonus? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Det er jeg litt usikker på, bonusen er bare en liten del av lønnen så jeg mener det står bare at bonusen utbetales måneden etter. Står hvertfall ikke noe om trekk ved at vi setter over samtaler ettersom det er er nytt opplegg som vi har fått info om skriftlig for en god stund siden, kontrakten hadde den gamle bonus modellen. Saken er tatt med ledelsen, så regner med at HR ikke kan gjøre noe.. Vet hvordan jeg skal komme under 3% nå, men det er medfører unødvendig ekstra arbeid for meg + at vi på ingen som helst måte tidligere har fått beskjed om at % regnes av alle samtaler, så jeg får 50% på neste lønning også, noe som er fryktelig irriterende.. Edit: Regner med at ledelsen ikke gidder å stresse med dette siden de tjener jo MASSE på dette, og jeg vet at dette gjelder maaaange andre også. Endret 25. mars 2013 av Nikkor Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hvor stor er egentlig den bonusen... litt nysgjerrig!! Støtter deg ihvertfall, du bør se på vilkårene for bonusen!! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Det er kun er mersalgsbonus, så blir rundt 300-400kr pr dag, ikke så mye siden jeg kun jobber 10 dager i mnd, værre for de som jobber hver eneste dag, men har 209kr i timen utenom heldigvis. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Det er kun er mersalgsbonus, så blir rundt 300-400kr pr dag, ikke så mye siden jeg kun jobber 10 dager i mnd, værre for de som jobber hver eneste dag, men har 209kr i timen utenom heldigvis. 209,- i timen som fastlønn? Hvilket selskap er dette? Er nysgjerrig skjønner du, siden jeg skal begynne som kundebehandler i mai Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Det er fordi jeg er på høyeste lønnstrinn, har jobbet der lenge. Starter vel på rundt 134, kommer ann på hva du har gjort før. Vi har 6 forskjellige trinn blant annet. Spørs også om du skal jobbe for gjennom vikar firma eller om du blir ansatt i selvskapet, får ikke trinn før du er ansatt i selvskapet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Er du fagorganisert så ville jeg ha tatt det gjennom fagorganisasjonen. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Siden bonussystemet er så råtent, så kan jo kundebehandlerer be kunden selv ringe direkte til den andre avdelingen. Ikke så veldig god kundebehandling men... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå