Kikkin Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Har i to ting som jeg ønsker å få løst. 1. Internett tilgang i bil for opptil 4 brukere (i Norge). 2. Mulighet for å dele innhold på ekstern disk til flere brukere på ferie i utlandet samt til backup av ferie bilder. Ideen var å kjøpe et 3G modem/router til bruk i bilen i Norge som jeg også kan ta med til utlandet og sette inn et annet SIM med lokale takster når jeg er i utlandet. Dette utelukker alt av modemer og routere som telenor og netcom selger da disse er operatørlåst. Hvis jeg i tillegg da kjøper en router som støtter 3g modem og streaming fra usb disk vil jeg være i mål. Problemet er at jeg ikke klarer å finne en router som har 2 USB tilkoblinger. Det hadde jo vært fint å kunne gjøre begge deler (som f.eks når man er på bilferie i Norge). Eventuelt så skulle jeg hatt en router man kan sette SIM kortet rett inn i med en ledig USB port for tilkobling av USB disk. Noen som vet om noe slikt? NB: PC skal ikke være med på ferie!!! (Men div. iPhone og Android telefoner og nettbrett skal være med. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Denne: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Spenningsomformer-38122/ Sammen med denne ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760953 Det koster å være kar, men dette her fungerer nok fint. Usikker på om den Huawei-routeren støtter deling av disk, men dette kan jo gjøres fra en av enhetene du skal ha med. Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Det koster å være kar, men dette her fungerer nok fint. Usikker på om den Huawei-routeren støtter deling av disk, men dette kan jo gjøres fra en av enhetene du skal ha med. Den så ut til å være midt i blinken faktisk! Etter litt googling fant jeg også ut at den trenger 12V inn så da er det bare å bygge en ledning til 12V uttaket i bilen. Den støtter faktisk også USB disker og USB minnepenner. NICE!!! Takk for tipset! EDIT: Prisen er ok for en 4G router uten binding faktisk. Endret 25. mars 2013 av Kikkin Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Det vil jeg absolutt si. Ut i fra hva du trenger, så er dette en skikkelig kraftplugg. Si i fra om du kommer over en firmware-oppdatering til denne. Huawei sine sider virket veldig rotete å navigere på. Lenke til kommentar
Kikkin Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Si i fra om du kommer over en firmware-oppdatering til denne. Huawei sine sider virket veldig rotete å navigere på. Will do. Har bestilt en så da får vi se når jeg får den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå