Gå til innhold

Koble opp TVer til mapper på en PC

Anbefalte innlegg

Noen som har generelt peiling på hvor vidt det er mulig å koble opp TVer til mapper lagret på en PC.

Skal hovedsakelig ha 2-3 42-55" TVer som skal vise bilder (annonser). Er ikke vanskelig å koble dem opp til PCen med en VGA eller HDMI kabel, men da vil de vise samme bilde samtidig, noe som er litt kjedelig i og med de skal stå ved siden av hverandre.

Vett det er mulig å koble Smart-TVene til Samsung opp til bestemte mapper på en og samme PC ved hjelp av nettverket (tror i hvert fall det er gjennom nettet), men er dette også mulig på andre TVer som ikke går under definisjonen SMART? Er ikke vits å bruke masse penger på gode TVer som egentlig bare skal vise annonser... Finnes det eventuelt andre gode løsninger som ikke koster så alt for mye. Tenker da f.eks. en mediaboks. Eller så ville det fungert å bruke en USB penn, som en siste løsning?

Sånn eksempel på TV eg tenker er

http://www.expert.no/led/panasonictxl50em5e50ledtv/p/5366/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har vært litt lite aktiv med prosjektet for tiden, men takk for svar John Richard.

Ser ut som vi går for Samsung smart TV alikevel. Fikk et greit tilbud på dem! Blir 55" av modellen ...(noe)6565, så relativt gode TVer i forhold til bruken :/

Kjenner at kompetansen min på dette område ikke er så veldig god, men forstår det slik at systemet (hvis jeg kan kalle det system) som du forklarte, er slik at jeg selv kan velge hva som skal avspilles på de TVene fra en PC, og dette blir da overført over nettverket? Og vil dette gå med den modellen jeg tenker på å kjøpe inn?

Hvis jeg tar helt feil, finnes det et slikt program som ikke koster alt for mye og der man ikke trenger å koble opp en individuell PC til hver av TVene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...