Gå til innhold

Guide: Så enkelt er det å skrive ut fra mobilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det blir flere og flere printere med Airprint nå. Google Cloud Print er et meget godt verktøy. Det er ikke alle appene til produsentene som fungerer like sømløst, og noen krever installasjon av en klient på pc'en som printeren er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva menes med begrepet

mobile utskrifter

egentlig ?

Skal det tolkes som utskrift fra mobile enheter eller utskriftene i seg selv mobile ?

Nåvel, dette er jo noe mobil os'ene burde fikse enkelere uten alle mulige "ekstras" både her og der. F.eks. via HCRP over bluetooth (skriveren må støtte det også).

Cloud print virker som en snodig løsning på noe som vitterlig bør integreres i kjernen til OS'ene. Nå er vel Apple kjent for bare å støtte seg selv og jeg har ikke undersøkt hva Android faktisk kan "på egenehånd".

... hmmm, når jeg tenker over det har jeg vel aldri egentlig hatt behov for å skrive ut fra telefonen.

Lenke til kommentar
Apple har sin AirPrint-løsning, men den fungerer bare på noen veldig få skrivere.

Ikke vet jeg hva Kurt Lekanger definerer som "veldig få", men listen over AirPrint-kompatible skrivere er etter hvert blitt ganske lang, synes jeg - løst anslått rundt 500 skrivere, uten at jeg gidder å telle (de som orker å telle får gjøre det):

http://support.apple.com/kb/ht4356

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Folk forstår her at med Google Cloud Print kan du skrive ut hva som helst, hvor som helst? Med Airprint, HP/Canon-app, HCRP over bluetooth, osv så må man fortsatt være på samme nettverk som printeren (eller fysisk i nærheten hvis man skal bruke Bluetooth), mens med Google Cloud Print kan du sitte på en cafe i Madrid og printe ut et dokument med printeren din som står hjemme i stua.. Er jo genialt :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor begrenset appene til konkurrentene våre er. Jeg jobber i Xerox, som ligger godt frempå i utviklingen av multifunksjonsmaskiner og programvareløsninger.

Xerox Printback sender dokumentet til arbeidsstasjonen din, der det blir skrevet ut på standardskriveren. Fungerer overalt i verden så lenge du har internett på "BYOD". Gratis.

Xerox Mobile Print er Xerox sitt svar på Google Cloud Print. Dette er en lisensiert løsning, for bruk hos bedrifter. 30-dagers prøveversjon. Denne kan settes opp i Skyen, eller på en lokal server. Du legger til printere på verktøypanelet på Mobile Print Cloud, og deretter sender du en utskrift til printeren du har lagt til, med en QR kode du kan klistre på den. Du kan også legge til printeren ved å søke i appen etter nermeste skriver etter din lokasjon. Funker på de aller fleste printere, ikke bare Xerox.

Med Xerox ConnectKey skanner du til skyen, og støtter de mest brukte skytjenestene, Google Docs/Drive, Evernote, SharePoint Online, Dropbox, Salesforce.com og Office 365. Herfra kan du igjen bruke de overnevnte appene.

(tenker da hovedsaklig på HP og canon, har man noe annet enn det så får man takke seg selv)

Så, ZweiNor, ja, jeg takker meg selv for at jeg ikke har HP eller Canon. :)

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Folk forstår her at med Google Cloud Print kan du skrive ut hva som helst, hvor som helst? Med Airprint, HP/Canon-app, HCRP over bluetooth, osv så må man fortsatt være på samme nettverk som printeren (eller fysisk i nærheten hvis man skal bruke Bluetooth), mens med Google Cloud Print kan du sitte på en cafe i Madrid og printe ut et dokument med printeren din som står hjemme i stua.. Er jo genialt :)

Her er jeg helt enig, men ulempen med Google Cloud Print er vell at det kun kan benyttes via Chrome? Så så fort du har et Word, PDF eller et annet dokument av noe slag så får du vell ikke benyttet deg av Google Cloud Print?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...