Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Innkledning av metallstolpe

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som vet om noe sted man kan få kjøpt/spesiallaget

inkledningssøyle til metallstolper?

har en stygg metallstolpe som er en del av bærekonstruksjonen på terassen som jeg gjerne ville kledd opp i tre, gjerne med noen fine utskjæringer langs med stolpen.

det jeg må ha er en innkledningsstolpe som er hul i midten. denne må jeg da få eller skjære til selv i to deler, så jeg kan lime de på hverandre rundt denne stygge metallstolpen, da jeg ikke kan flytte på stolpen

pfh tusen takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om slike ferdige ferdige produkter, for innlkedning av søyler. Men det kan jo finnes. Innvendig, så kles de inn på tradisjonelt vis.

Men en slik utvendig stålsøyle, må være tilgjenngelig for vedlikehold og innspeksjon. Så det er trolig ikke en god ide, å kle den inn. Blir den kledd inn, er faren for kondensering stor, som raskere vil få stålet til å ruste og forvitre.

Hvis du ikke kan akseptere en slik søyle, ville jeg heller ha skiftet den ut, med en annen søyle. Kontakt en tømrer. Kanskje kan stålet byttes ut med tresøyle.

Ellers kan det jo støpes en søyle. Eller oppmuring, enten med søyleblokker, eller teglestein. I så tilfelle kontakt en som kan støpearbeider, eventuelt en murer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...