Gå til innhold

Laptop med god batteritid.

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en laptop som har god batteritid og som kan dra de fleste spill greit,

tenkte på noe med GTX 680M / HD7970M.

Har sett litt på Multicom sine Kunshan modeller,

men de har ikke lang nok batteritid da jeg skal på en 12 timers flytur.

(Minus takeoff og landing ofc.)

Kan jo seff kjøpe ett ekstra batteri eller 2,

med mindre noen har forslag til en laptop med bra batteritid.

En annen ting jeg lurer på er om det følger med amerikansk støpsel til Kunshan laderen,

eller om det er noe jeg må kjøpe ved siden av fra Multicom / et annet sted?

På forhånd takk

Malmern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er omtrent som å kjøpe en bil med V12 motor og forvente å kjøre på under halvlitern på mila ved normalt bruk ;)

Du får ikke maskiner med god batteritid og grafikk over GTX670M nivå så vidt jeg vet.

Beste kombinasjonen jeg vet om så langt er Samsung sin kommende Chronos 7 maskin med AMD HD8870M (ca tilsvarende Nvidia GTX670M ytelsesmessig). http://www.prisjakt.no/product.php?p=1654833

Denne skal klare opp mot 10 timer lett bruk (lav lysstyrke på skjerm, wifi avskrudd), men om du belaster den så varer den nok ikke så lenge. Tipper rundt 3-4 timer med film og et par timer spilling før batteriet er tomt. Batteriet er ikke mulig å bytte på denne - med mindre du skruer opp hele maskinen.

Anbefaler notebookcheck.net for å lese tester som inkluderer bruk på batteri.

Til sammenligning så holder clevo (multicom kunshan) modellene med GTX680M/HD7970M maks 2 timer ved minimal belastning og rundt 1 time ved maks belastning. MSI modellene holder noe lenger med opp mot 6 timer på minimum belastning - fremdeles bare 1 time ved spilling dog.

Lenke til kommentar

Takker for svar, skal se om jeg får noe info om stikkontakter på den flighten.

Flyr med Lufthansa (A380) viss det har noe å si.

Edit: Har funnet et bilde av stikkontaktene ombord. :)

Så var det å skaffe amerikansk støpsel til laptoppen da flyturen er til Hawaii,

tenkte å bruke laptoppen til å dumpe bilder fra kameraet viss det blir fullt.

Noen ide om hvor jeg kan skaffe det viss jeg f.eks kjøper en Kunshan?

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Typisk flyselskap å spare 20,- på å sette inn usb istedet for stikkontaker.

Ja ja,

får vel kjøpe med 6-7 batterier da,

underholdning skal jeg ha på flyet. :)

Er batteriet på Kunshan lett å bytte?

Viss nei,

vet dere om en laptop med minimum GTX 680M som har lett batteribytte?

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Ville styrt unna Kunshan vis du vil ha en pc som du planlegger å beholde. Da disse er strippet for alt du kan kalle tilleggsutstyr og design. Bare for å få 200kr billigere pris. Dette vil jeg si er siste utvei.

Gå heller for Samsung, Asus, MSI eller i verste fall, Alienware og betal litt mer og få en maskin som tåler mer, lever lengre og ikke ser ut som om den ble kjøpt på 90tallet.

Som regel er alle laptops ganske enkle å bytte/ta ut batteriet på. Noen produsenter er litt rare og tar bort dette. Men vet at alle MSI pcer har enkel bytte av batteri, bare to klipps som du presser inn.

Er ganske sikker på at det er enkelt å ta ut batteri å skifte på Asus pcene også. Har ikke så stor kunnskap med Samsung pcene dessverre.

Endret av Giseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...