Gå til innhold

bruk opera isteden for Internet Explorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruker 6.01 i win,

5.0 i linux (installerer TP3 i dag)

 

Likte ikke skandiabanken jeg! tydelig at de smisker med MS!

 

En genial ting med opera: den tar mindre plass enn en middels plastrelapp til ie (det inkluderer utgaven _med_ java, som du ikke trenger å oppgradere for hver gang)

 

Reklamen i opera har ikke plaga meg, den er så stille og snill (mer enn hva man kan si om de minste her i huset). Faktisk så har den ikke bytta fra "Opera Click to buy -the _fastest_ browser on earth!" siden jeg downloada!

 

Å cracke opera er jo idiotisk! hva tjener du på det? ingenting! den forsvinner _helt_ hvis du trykker på F11.

 

I IE så vises alikevel MS/IE reklame når du har fullscreen, men opera _er_ fullscreen! (hvordan taster man inn adresse i fullscreen?)

 

Har ikke prøvd mailprogrammet i opera (bruker webmail), men det og er jo genialt! hvor stor plass tar outlook express? jeg bare spør!

 

jeg vil bare anbefale _alle_ å gå over til opera, og glemme ie! -men ta dere ei uke før dere bestemmer dere!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 10:56, sjanten skrev:

bruker 6.01 i win,

5.0 i linux (installerer TP3 i dag)


Likte ikke skandiabanken jeg! tydelig at de smisker med MS!


En genial ting med opera: den tar mindre plass enn en middels plastrelapp til ie (det inkluderer utgaven _med_ java, som du ikke trenger å oppgradere for hver gang)


Reklamen i opera har ikke plaga meg, den er så stille og snill (mer enn hva man kan si om de minste her i huset). Faktisk så har den ikke bytta fra "Opera Click to buy -the _fastest_ browser on earth!" siden jeg downloada!


Å cracke opera er jo idiotisk! hva tjener du på det? ingenting! den forsvinner _helt_ hvis du trykker på F11.


I IE så vises alikevel MS/IE reklame når du har fullscreen, men opera _er_ fullscreen! (hvordan taster man inn adresse i fullscreen?)


Har ikke prøvd mailprogrammet i opera (bruker webmail), men det og er jo genialt! hvor stor plass tar outlook express? jeg bare spør!


jeg vil bare anbefale _alle_ å gå over til opera, og glemme ie! -men ta dere ei uke før dere bestemmer dere!


 

Har du plassproblemer? IE tar ikke så stor plass som du får det til å virke som så det er bare tull å bruke dette som argument...

 

Du får kanskje plass til et par mp3 hvis du bytter fra opera til IE... og hvis du har så dårlig plass så er det vel kanskje på tide med å kjøpe ny disk..

 

:razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 11:23, squall skrev:


Opera mangler alt som er av CSS støtte.



Nuh, det var vel å overdrive litt, den er faktisk av dei betre, sjølv om den ikkje er like bra som IE.

Konqueror er vel best på CSS

 

Quote:


Sjanten skreiv:

I IE så vises alikevel MS/IE reklame når du har fullscreen, men opera _er_ fullscreen! (hvordan taster man inn adresse i fullscreen?)


 

Trykk f2 så får du opp adressefelt :smile:

Lenke til kommentar

Mangler CSS støtte?? Hva er det du etterlyser da? Har ikke merka noen problemer .. selv om hover er litt spesiell så fungerer den jo (men hover er uten understreking UANSETT .. litt bad) .. men 4'er browserne til Opera og netscape, DE har dårlig cSS-støtte!

 

bortsett fra det er MSIE kongen av CSS... og av markedet generelt. Jeg velger nå stort sett MSIE selv om jeg har Opera 6 også ... hmm.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 02:26, GeeZuZz skrev:


-Download dingsen er meget bra. Det er latterlig at Iexplorer ikke lager en skikkelig, med pause, og fortsett når det klikker.



 

Download manageren er flott den, men den kunne godt støtta multiple connections. Hadde også likt om jeg kunne spesifisere forskjellige baner til forskjellige filtyper slik at .exe havner i download/exe og .zip filer i download/zip

 

En ting jeg kom på med opera. Jeg digger søkefeltet ved siden av adress bar'en :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 01:38, fhz skrev:

Skandiabanken funker bare hvis Opera idetifisere seg som IE5, trykk F12(Opera6) og velg "Idenify as MSIE 5.0".


Ved å trykke F12 kan du sku av og på en del ting som kan være nyttig enkelte plasse, f.eks. ikke tillate popup, javascript, plugins osv.


Opera er overlegent IE.

Klag til webmaster på siter som lager web sider bare for IE !


FHz



Jeg har prøvd å identifisere Opera (6.01) som IE, likevel får jeg ikke menyen øverst til å funke? Det eneste som skjer er at menyvalgene lyser opp :razz:

Får en javascript error forresten ...

Lenke til kommentar

Og enda diggere enn søkefeltet e at du kan skrive fx g [hvaduvilfinne] i adressefeltet, så kjører det et Google-søk på det. Har hivd vekk søk-feltet etter at jeg fant ut det.

Du kan også velge at fx .zip-filer skal lagres direkte dit og dit, gå inn på Preferences->file types, velge filtypen, gå på rediger, og velge en default-mappe, og mye mer. Veldig fleksibelt.

_________________

ThaPiRAyA

kickass.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: GalFisk på 2002-02-15 12:54 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 09:32, RC1 skrev:

Jeg vil vurdere å bruke Opera hvis jeg kan kopiere over bookmark'ene mine fra IE til Opera...


Hva venter du på da mann? Fikk hjelp tildet samme for en stund siden.

Fil>Importer>Internet Explorer Bokmerker

 

Quote:


Du kan også velge at fx .zip-filer skal lagres direkte dit og dit, gå inn på Preferences->file types, velge filtypen, gå på rediger, og velge en default- mappe, og mye mer. Veldig fleksibelt.


Syntes det er like greit at ALT jeg laster ned går direkte til skrivebordet så kan jeg administrere det dit je gvil f.eks etter extract eller installasjon

Lenke til kommentar

Quote:


Du kan også velge at fx .zip-filer skal lagres direkte dit og dit, gå inn på Preferences->file types, velge filtypen, gå på rediger, og velge en default- mappe, og mye mer. Veldig fleksibel


 

genialt! takker :smile:

 

Quote:


Den støtter da det?

Eg har iallfall lasta ned fleire ting på ein gong. Eller er det ikkje det du meiner?


 

Joda du kan laste ned forskjellige filer samtidig, men den skulle støtta flere connections på en fil slik at filen blir lastet ned i flere mindre deler. Har du bredbånd så kan du tjene veldig mye på det. Mange servere klarer ikke lever 1x80KB/s, men 8x10KB/s går ofte fint. Er slik download managere som Getright, Download Accelerator osv funker.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-15 14:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Har du plassproblemer? IE tar ikke så stor plass som du får det til å virke som så det er bare tull å bruke dette som argument...


Du får kanskje plass til et par mp3 hvis du bytter fra opera til IE... og hvis du har så dårlig plass så er det vel kanskje på tide med å kjøpe ny disk..


:razz:



 

Riktignok (inkludert det med plassen :razz: ), men det at programmet er lite, betyr at HD jobber mindre, den er raskere, og krever mindre minne.

 

Den har også en genial finesse som ikke ie har: "slett alle private filer" casche, history osv slettes. clean. (i ie: tools, properties, slette history ja/nei, vente, slette midlertidige internettfiler ja/nei, vente, ok)

 

og det at du bare skriver i et søkefelt, så leiter den ordet fram i teksten (den åpne web-sida) mens du skriver!

 

-jeg er en opera-fan, på mange måter som en intel/amdfan er. eneste forskjellen er at opera har mange flere høye kort i forhold til motparten (ie)

Lenke til kommentar

Det er den derre jekla integreringen som gjorde at eks. netscape mistet så mye av markedet på en gang. Microsoft vet ikke hva en rettferdig kamp er,.. og dermed måtte de ty til JUKS ! - og dette er du stolt av ?

 

Og støtten for CSS ble også nevnt tidligere,...

 

At M$IE er kongen av CSS... ville jeg sagt er helt feil,... Opera er riktignok en god leser men med mangelfull css støtte,... Men Konqueror ,... har enormt god støtte for det,... ikke en eneste side jeg har vært på som ikke denne leseren har støttet fullt ! - men digger opera best pågrunn av de geniale features den har,... og plassbruk ikke minst,... '

 

Men er dere som sier at IE er kun litt større enn opera helt sikre på deres påstander,... ?

 

Ikke glem at den er integrert,... og når du eks. laster ned IE6 for win 98 så bare oppgraderer den den du hadde, og ikke installerer en helt ny.... Hvem vet hvor mye andre drittfiler vi ikke alltid tenkter på som den leseren støtter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...