aklla Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Neiesen min blir snart 3, og jeg er helt tom for idèer. Hun har "alt", og har ingen spesielle leker eller temaer hun liker, bortsett fra ett kjøkken, men der har hun alt hun trenger og litt til. Noen tips? Har gått i lekebytikker med moren uten at det ga noen gode resultater... Tenker å bruke ca 500+ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Må det være et leketøy? Jeg kjøpte en nyttig gave til ei nyfødt jente i nær slekt. Et rosa håndkle med Hello Kitty Endret 24. mars 2013 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Kan være hva som helst, vurderte jakke, men fikk ikke til det jeg hadde planlagt... Hello Kitty-ting er ikke noe jeg kunne gitt i bursdagsgave, både pga Hello Kitty og at det faktisk er ett håndkle. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Jakke er ikke et dumt forslag. Rosa Hello Kitty-greier passer ikke for alle, det har du rett i. Men jeg kjenner dem godt, og visste det ville falle i smak :-) Jeg er ikke Hello Kitty-fan. Har henne som profilbilde, men det er ironisk ment. Katter derimot er flotte. Endret 24. mars 2013 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Hadde en plan der som gikk i vasken, tvilsomt at det blir en annen... Helst en leke eller noe hun kan bruke for egen fornøyelse Ang. hello kitty, så er det greit nok for barna, men er enig med moren i at det er feil å påtvinge jente-ting hele tiden. Ikke noe ekstrem mening altså, blir ikke kastet ut om hun får dukker(hun har forresten nok dukker) eller noe slikt, men hello kitty er jo stort sett rent jentete. Så, vil nok ikke falle veldig i smak, verken for min del eller deres del med noe slikt. Endret 24. mars 2013 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hva med Lego? Finnes også en ny jenteserie med Lego (Lego Friends) nå, kafè osv. Litt rosa på de, men de er jo populære blant målgruppen da. Og så får man lettere med jentene på det om det er litt annet enn biler og båter som skal bygges. Noen andre tips: Store bamser faller ofte i smak, utkledningstøy er moro å leke med i den alderen (mange fine sett med drakter og tilbehør), sparkesykkel, Nintendo DS (aaaner ikke pris på disse), ball og minifotballmål om de har hageplass.. Skal se om jeg kommer på mer. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Hun er litt liten for å bygge Lego skikkelig, hun har ett par kasser med Lego, og bygger tårn og river ned. Å faktisk bygge noe er hun lite interessert i, heller ikke leke med det. Kun bygge tårn og rive. Tror hun har igjen 2-3 stappfulle sorte sekker med bamser, pluss bamser større enn henne, etter at moren kvitter seg med rundt halvparten. sparkesykler har hun også. DS? Hmm kanskje, selv om hun nok er for liten til å spille noe på det enda Utkledningstøy aner jeg ikke status på... Samme gjelder fotball og mål, ball har de sikkert, men tror ikke de har noe mål. Ja, hun er bortskjemt, det var storesøstera hennes også, så hun har generelt sett mye, og har arvet veldig mye av storesøstera Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hun er litt liten for å bygge Lego skikkelig, hun har ett par kasser med Lego, og bygger tårn og river ned. Å faktisk bygge noe er hun lite interessert i, heller ikke leke med det. Kun bygge tårn og rive. Tror hun har igjen 2-3 stappfulle sorte sekker med bamser, pluss bamser større enn henne, etter at moren kvitter seg med rundt halvparten. sparkesykler har hun også. DS? Hmm kanskje, selv om hun nok er for liten til å spille noe på det enda Utkledningstøy aner jeg ikke status på... Samme gjelder fotball og mål, ball har de sikkert, men tror ikke de har noe mål. Ja, hun er bortskjemt, det var storesøstera hennes også, så hun har generelt sett mye, og har arvet veldig mye av storesøstera Da begynner det å bli vanskelig ja Men angående DS så finnes det noen Josefine spill, også et som heter Sofie tror jeg, som er for førskolebarn, altså 3-6 år. Nabby da, altså perler? Eller så kan du kjøpe klær da, selv om myke pakker sjelden er det som faller best i smak i den alderen der. Evt en liten leke (feks bøtte, spade til sørpa) og penger inn på sparekonto? Så fortsetter du med det frem til konfirmasjonen og overrekker kontoen da? Hvis hun har så mye leker så synes jeg kanskje det er litt unødvendig å fylle på med enda mer, så noe nyttig ville vært bedre? 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Har hun ordentlig sparkesykkel, ikke bare en sånn rosa plastikk-ræl-greie? Hvis ikke så anbefaler jeg denne: http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykler/Sparkesykkel/Micro-Mini-Pink-sparkesykkel/p/1037814_1_Style Har hun sykkel? Hva med en balansesykkel? http://www.kinderbike.no/ Disse er kjempegod kvalitet på, og er veldig poppis blant barna. Hun trenger sikkert nye sko nå som det nærmer seg vår, hva med et par gode joggesko fra f.eks ecco, superfit eller geox En kul sykkelhjelm? Sklie til å ha i hagen? Sjekk toy r us sin vårkatalog. Der har de en sklie til 299,- Sandkasse med lokk (formet som en båt) - 199,- for sandkassen og 199,- for lokket. Kan kjøpe noen bøtter og spader utenom kanskje? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Er ikke lett nei, hun er i litt feil alder også, for ung til skikkelige ting, men for gammel for småbarn-leker... Spesiellt når hun ikke er interessert i noe spesiellt heller. Hun har skikkelig sparkesykkel, jada, rosa, men metall. Antagelig kan jeg bruke den uten problemer. Men med større hjul, sånn at hul lett kommer over dørstokker og sånn. Sklie har hun, men ikke sandkasse tror jeg. Det var en god ide egentlig. Men hvor får man tak i sand? Nye sko har hun nylig fått. Sykkelhjelm? Hun sykler da lite, gjør hun det er det på 3hjuls sykkel som ikke velter. Vet du pris på kinderbike? Endret 25. mars 2013 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Joda, men er det skikkelig hjul på den? Denne kan brukes på grusete veier og alt, uten at man får risten hjernen ut av plass. Jeg har to barn, og den sparkesykkelen som jeg linket til over her, er en hit for barn 3-4årsalderen. Den har to hjul foran, så den er mer stødig, lett å håndtere. Ungene elsker den (vennene til jentene mine også). Sand får du tak i på byggvareforretninger eller sandtak. Vi kjøpte sand hos Montér. Bør være sånn sand som passer til å bygge sandslott med. For bestilling av din(e) Kinderbike(s) kan du sende oss en e-post eller ringe: Telefon: 911 51 348. Fax: 67 97 35 01 E-post: [email protected] Husk å oppgi: - Antall sykler - Størrelse: 25 cm (passer for 1-3 år) eller 30 cm høy passer for 3-5 år - Farge, samt alternativt ønske dersom din farge er utsolgt i øyeblikket - Navn, adresse og telefonnummer, og eventuelt e-postadresse Internett-pris per stykk: kr 395,-+ porto/ oppkravsgebyr. For forhandlere gjelder egne betingelser. Hvis hun ikke har sykkel, så kan du jo gå sammen med foreldrene og kjøpe sykkel med støttehjul til henne. XXL pleier å ha greie priser på DBS-sykler. http://www.xxl.no/Ro...1059811_2_Style Endret 25. mars 2013 av darkness| 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Det er gummihjul på sparkesykkelen mener jeg å huske. Skal få sjekket det ut, vet hun bruker den en del, men mest inne da hun nok var for liten til det ute i sommer. Men sommeren/snøen smelter jo snart... Sykkel må jeg sjekke ut også, regner med at hun har arvet de gamle fra storesøstera. Takk for pris og sånn, men fant det selv også Flere veldig gode ideer nå, men tar så klart imot flere gode tips Endret 25. mars 2013 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Ser ut til at sandkasse er det som står igjen, men et krav fra mora er at den er av tre og helst med benk på sidene som også fungerer som lokk, eller ett lokk som er enkel å ta av og på. Personlig syntes jeg de med benker på ser små ut, og barna bruker da ikke benk når de skal leke... Mye av plassen går jo bort under benken. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 De sandkassene av tre tror jeg koster fra rett over 500kr og oppover. Må jo en del sand til for å fylle en slik. Er kanskje enklere for foreldrene å fikse det enn for deg? Må du konsultetere med moren da? Kan du ikke bare kjøpe det du har lyst til å kjøpe? Det er jo en del av godene ved å være onkel og ikke far Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Må det på sandkassaog mer permanente installasjoner da de leier leilighet var jeg ikke sikker på om de bare kunne sette ut en sandkasse. Er nok enklere om jeg kjøper enn om de kjøper sanda tenker... Kjøper det jeg vil ellers så klart Hvor mye sand trenger man? Vet det er vanskelig å si, men ett ca estemat kanskje? Ser de har sandkassesand til 80kr pr 20kilo som visstnok er veldig bra sand. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg ville kjøpt en helt liten ting som ungen synes er kult.. De driter i om det koster en femtilapp eller en tusenlapp.. Så ville jeg sørget for at resten går rett på sparekonto, oppsparte midler er gull verdt for denne ungen om en 15 års tid. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ville gitt ungen noe som varer en stund og forhåpentligvis blir husket. Da jeg var liten fikk jeg et glass der navnet mitt og en hest er tegnet på. Det glasset er brukt gjennom mange år og står fortsatt i skapet hos mamma og skriften er like hel. Jeg vet ikke hvor mye det vil koste, men det bør være mulig å få tak i noe liknende. Eller kanskje et halskjede med forbokstaven eller stjernetegnet hennes kan være noe. 1 Lenke til kommentar
mindfilter Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva med å gi en opplevelse i stedet? Barn blir ikke lykkeligere av å få flere leker eller ting. Ta en tur til lekeland, se Disney on Ice, eller ta henne med på fisketur i skogen med overnatting i telt. Hemmeligheten her er at jo mer ivrig og engasjert du er i aktiviteten, jo mer vil barnet synes det er spennende og interessant. Det er slike ting som fester seg som livslange minner, særlig hvis du begynner å gjøre det til en tradisjon, at dere gjør en ting sammen hvert år.. Lykke til! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ville gitt ungen noe som varer en stund og forhåpentligvis blir husket. Da jeg var liten fikk jeg et glass der navnet mitt og en hest er tegnet på. Det glasset er brukt gjennom mange år og står fortsatt i skapet hos mamma og skriften er like hel. Jeg vet ikke hvor mye det vil koste, men det bør være mulig å få tak i noe liknende. Eller kanskje et halskjede med forbokstaven eller stjernetegnet hennes kan være noe. Hun har fått ett "voksent" kjede med ett kors tidligere, som kan brukes livet ut, men en kopp eller noe dropper jeg altså. Hva med å gi en opplevelse i stedet? Barn blir ikke lykkeligere av å få flere leker eller ting. Ta en tur til lekeland, se Disney on Ice, eller ta henne med på fisketur i skogen med overnatting i telt. Hemmeligheten her er at jo mer ivrig og engasjert du er i aktiviteten, jo mer vil barnet synes det er spennende og interessant. Det er slike ting som fester seg som livslange minner, særlig hvis du begynner å gjøre det til en tradisjon, at dere gjør en ting sammen hvert år.. Lykke til! Ga storesøstera hennes Egypt-tur i fjor, så jeg er ikke ukjent med tanken nei, men står over så lenge hun bruker bleier... Hun er tidvis skeptisk til meg også, så kan ikke dra henne med på noe sånt alene heller, enda. Lenke til kommentar
mindfilter Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hun er tidvis skeptisk til meg også, så kan ikke dra henne med på noe sånt alene heller, enda. Ser den. Kjøp dykkemaske/dykkebriller og ta henne (og foreldrene?) med i svømmehallen. Den kan se ut som kan bli en felles interesse etterhvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå