Gå til innhold

Nye tur-/fjellstøvler, hjelp?


Anbefalte innlegg

Vil begynne å gå mer turer i skauen og på fjellet, men mangler et par gode støvler. Vet ikke om dette er rette forum for slikt, men det er såvidt jeg vet ikke noe dedikert utendørsforum her på huset, og dere er jo mye ute i skog og mark, så dere kan sikkert hjelpe.

 

Altså, et godt par støvler som kan brukes både til turer i skog og mark og til bestigelse av Galdhøpiggen, da med mer vekt på sistnevnte enn førstnevnte. Bør kunne brukes året rundt, og holde et par år med rimelig bruk. Trenger ikke koste skjorta, men har et gavekort på XXL, så pris er ikke så viktig med mindre vi runder 2000.

 

Har sett litt på disse: Idaho GTX fjellsko. Vad tycks?

 

Andre forslag mottas også med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg er ute etter nye jaktstøvler, så kjøper jeg gjerne høye. Dette fordi jeg er avhengig av å vade over elver som kan være litt dype, og tråkke rundt i bløt myr. Ulempen er at vekten kan gå litt opp. Til ditt bruk, med tanke på at du skal opp på Galdhøpiggen så er halvhøye helt sikkert å foretrekke.

 

De gangene jeg er ute etter nytt utstyr, pleier jeg å lese litt på http://www.kammeret.no - der finner du mye informasjon, og det er mange med mye erfaring.

Lenke til kommentar

La Sportiva Elk GTX Sort !

 

Kjøpte disse støvlene i fjord og de blir bare bedre og bedre. De er høye nokk til vading gjennom elver. Har også brukt de mye på stein i fjell og mange timers vandring i mark. Husk å smøre de med svart skokrem og imprigner de jevnt. Da har du en sko som varer mange år.

Veier ca 1550 gr. per par

 

Mener Lars Monsen brukte de da han gikk gjennom Canda på tvers. leste det i et intervju vertfall.

 

Edit:

 

Lars monsen:

Hei, John!

I forhold til Canada: Det verste ved å fryse var å vite at smertene vil komme igjen og igjen, hele denne vinteren, neste vinter og neste vinter. Det finnes mange gode fjellsko på markedet, jeg har eksempelvis god erfaring med La Sportiva "Elk", men det er ikke sikkert den passer deg. Husk også at jeg ikke en gang i mitt liv har prøvd en lærstøvel som holder vannet ute lenger enn i noen få ukers hardt bruk. Vinterstid bør du vurdere en sko eller støvel med innersko i filt. Lars

 

kilde: http://www.bokklubbe....do?dokId=97480

23537.jpg

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...