Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppgraderinger.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg spiller som regel bare WoW på maskinen min, men idag tok mitt GT 240 kvelden. Noe som gjør at jeg sitter igjen med et gammel 9800 GTX. Jeg kan dessverre ikke kjøre 25 mans raid med dette kortet da fps'en min går ned i 10-14 fps. Legger ved en liste over hardware spesifikasjoner. Kom gjerne med forslag til oppgraderinger på alt, vil gjerne kunne kjøre wow på så høy setting og så mange fps for så lite penger som mulig.

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 2/21/2013, 15:10:37

Machine name: USER-PC

Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.130104-1431)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD

System Model: MS-7510

BIOS: Default System BIOS

Processor: Intel® Core™2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~3.2GHz

Memory: 3072MB RAM

Available OS Memory: 3072MB RAM

Page File: 1767MB used, 4371MB available

Windows Dir: C:\Windows

---------------

Display Devices

---------------

Card name: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+

Manufacturer: NVIDIA

Chip type: GeForce 9800 GTX/9800 GTX+

DAC type: Integrated RAMDAC

Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0612&SUBSYS_057710DE&REV_A2

Display Memory: 1777 MB

Dedicated Memory: 497 MB

Shared Memory: 1279 MB

Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)

Monitor Name: SyncMaster 226BW PCI to USB Host Controller

Jeg er en fattig student så håper på gode tips, og på forhånd takk for hjelpen.

Christopher

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel ikke så mye til å kjøpe noe bedre nei.

Gigabyte Radeon HD 7870 OC 2GB eller Nvidia Geforce GTX 670

Nå begynner nok prosessoren å bli litt i eldste laget, kanskje en intel Q9550 på brukmarkedet. Kjøp en god kjøler f.eks Cooler Master Hyper 412S, spørs vel om det hovedkortet du har overklokker noe særlig.

Ellers ville jeg heller vurdert ny pc.

Selv har jeg gode erfaringer med FM1 platformen men ville heller vurdert FM2 i dag:

HTPC i deler - AMD A10-5700

4GB DDR3, A55, Radeon HD 7660D, 2TB

Dårlig kjøp er det ikke, men både prosessorytelsen og skjermkortytelsen er nok hakket dårlige (per kjerne og en det du har nå.) På en annen side hjelper 4 kjerne en del ved multitasking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan være greit med SSD disk vertfall? Samsung 830 burde være bra nok.

Nå står det egentlig så billig som mulig, jeg syns det er bortkastet med Asus Radeon HD 7770 1GB V2 da er det bedre å kjøpe enten nvidia GTX 570 eller 580 på bruktmarkedet til ca 1000 til 1200 kr. Like greit å kjøpe noe som holder til neste maskin.

Selv har jeg gått fra LGA 775 til FM1 ikke at det har gitt så veldig ytelseløft men har jo klart å overklokke en AMD A6 3500 APU @ 4.88 Ghz på 1.5 volt.

Det er veldig bra for å være så billig CPU, men husk at en E8500 nesten er ca 15% raskere per kjerne en prosessoren over i overklokket stand.

Lenke til kommentar

Er Windows 32 bit, men har en 64 bit versjon fra en annen pc liggende også :)

Såklart så er det bedre jo billigere det er, men vil en oppgradering av skjermkort (f.eks. Gtx 570) og ram hjelpe meg til å få høyere fps? På for eksempel medium settings? Trenger ikke ultra

Endret av DaddyDrunk
Lenke til kommentar

Enig angående ram, ville droppet å invistert i DDR2 rambrikker er uansett for gamelt at det er noe vits i.

Med 32 bits er Windows XP fordel her, så burde det kreve mindre en windows Vista/7 32 bits.

Sikker på du ikke har retail lisens? Da burde du også kunne bruke 64 bits.

Har du kun OEM lisens kan det bli litt vanskelig, enten har du 4x1 GB og det ikke vises i windows fordi du har 32 bits eller har du kun 3x1 GB som gir 3 GB ram.

Så er nok skjermkort som er første prioritert. Prosessoren er vanskelig å oppgradere med mindre man handler brukt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...