Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tenkt å oppgradere skjermkort.

Tanoy

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et XFX 6870 skjermkort, jeg tenker å oppgradere det. Samme om det er AMD eller nVIDIA. Jeg har bare hatt AMD skjermkort og kan godt tenke meg å prøve nVIDIA også. Budsjettet er på max 3k'ish

Jeg hadde tanken på å kjøre CF med 2 6870, de koster bare noe i overkant av 1k. Men vet ikke om det gir mer eller mindre ytelse enn en 670 eller 7950 (3GB)

Ja som dere sikker leser ut ifra forrige setning så sikler jeg på en 670 eller 7950..

Hva gir mest ytelse for pengene? CF, 670 eller 7950.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du spiller mange kjermer eller kjermer med høy oppløsning ville jeg gåt for AMD men spiller du på full hd på 1-3 kjermer ville jeg gåt for NVIDIA

Hvis du nå tenker på spillet som bruker CPU-kjerner, så er dette feil. Det som er riktig er at hvis du spiller på høyere oppløsning enn 1080p/Full HD, så vil 7950 ta igjen 670 når det gjelder FPS. Men så vidt jeg vet skal 670 være bedre out of the box. Men som sagt, så er det mulig å overklokke 7950 til å være bedre enn overklokket 670. Men jo, det vil bli varmere.

Edit 26.03.13: Det gikk opp for meg nå at du mente skjermer, og ikke kjerner :p

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Kortet du linker til er referansedesignet til Nvidia. PCB'en er såpass kort, rett og slett.

Heatpipene på Asus kortene bidrar til god og effektiv kjøling, lavt støynivå etc.. men for all del, liker man ikke heatpipes så liker man det ikke? :)

Lenke til kommentar

Ja tror jeg går for Asus kortet som er stillegående og har bra ytelse, eineste er at jeg ikke liker designet, men men, ytelse er mer viktig enn design.

Men når det kommer til montering, er det bare å skrue ut det gamle og rett inn med det nye. Og skrue på pcen?

Lenke til kommentar

Ja tror jeg går for Asus kortet som er stillegående og har bra ytelse, eineste er at jeg ikke liker designet, men men, ytelse er mer viktig enn design.

Men når det kommer til montering, er det bare å skrue ut det gamle og rett inn med det nye. Og skrue på pcen?

Så og si. Bare husk å ta ut strøm ledning før du tuller med pc deler. Husk å ha noe metal å som du kan fjerne statisk elektrisitet før du tar på noe inne i pc kabinettet. Og veldig viktig, sørg for at nye skjermkortet står ordentlig i sporet når du setter det i ellers blir hovedkortet ødelagt med en gang.

(Dum som faen klarte jeg å drite meg på det forrige uke).

Vet ikke hvilket hovedkort du har, men greit om du passer på at det har PCI-Ekspress 3

Ellers blir det dårlig ytelse av skjerkortet ditt.

EDIT: HER har du masser av kort som er tatt benchmarks av.

EDIT2: Selv ligge jeg ganske lavt (#103) med mitt gtx 680. Om det er pga cpu eller de har bedre oc vet jeg ikke. Men 670 er ett fint valg. Neste gang du vil oppgradere kan du da kjøpe ett til og kjøre sli.

Endret av Kman3107
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...