Toern Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Formaterte nylig min laptop: Asus N53S. Den har Nvidia Geforce GT540M grafikkort. Da jeg skulle installere drivere fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha Intel driveren installert for å kunne installere Nvidia driveren, så jeg installerte denne først. Men da virker det som at PC'en velger å bruke det integrerte kortet over Geforce kortet. Prøvde å avinstallere Intel HD Graphics, men da kjører dataen på veldig lav oppløsning, selv om det står at Nvidia kortets driver er installert. Sjekket i BIOS om jeg kunne velge å kjøre PCI kortet over det som er integrert i prosessoren, men fant ingen innstillinger for dette. Noen som vet hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Du kan bruke NVIDIA Control Panel til å bestemme hvilke programmer som skal bruke hva. Lenke til kommentar
Toern Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Aha, nå skjønner jeg. Men, er det trygt å anta at det vil velge geforce kortet når det kommer til f.eks spilling? Slik at jeg kan la det stå på auto-select. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Ja, du kan la den velge automatisk uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå