Murillio4 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hei, jeg driver å setter opp en server for et web domene. I serveren min har jeg en egen SSD for OS og så har jeg 5 sas 1Gb sammenslått i en RAID5. Jeg ønsker å bruke Webmin, fant ut at dette var enklest. spørsmålet mitt er da, hvordan får jeg all dataen fra webserveren til å bli lagret i RAID'en min så jeg slipper å bruke opp plassen på OS disken min? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Det du vil gjøre er å montere / på SSD-en din, og montere /home og muligens /usr på raidet. Da vil alt som legges i /home, /usr eller under disse hierarkiene lagres på RAID-diskene. Dette er veldig lett å fikse ved å partisjonere diskene dine, og redigere /etc/fstab til å si: UUID=SSDPART_SIN_UUID / ext4 errors=remount-ro,noatime,discard 0 1 UUID=RAIDPART_SIN_UUID /home ext4 errors=remount-ro 0 1 Endret 24. mars 2013 av Gavekort Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 webserveren min legger seg i /var skal jeg føre over denne mappen også da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 webserveren min legger seg i /var skal jeg føre over denne mappen også da? Jeg ville laget en egen bruker som jeg kaller webserver og bruke /home/webserver/www/ til å lagre webside-stuff. Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 skjønner! takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå