ccc3 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hei. Jeg ble tatt for promillekjøring for 2 uker siden. Blåste til 0,7, samtidig satt det en pasasjer på... Jeg stoppet ut i siden momentant, la alt på bordet og ble tatt inn til blodprøve og avhør... Hvor stor straff kan jeg vente meg?? Vil jeg få ubetinget fengsel?? Er skikkelig redd for at jeg skal få den dommen mot meg... Håper dere kan svare en kar som føler seg som en jævlig idiot... Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Tatt fra promille.no 0.5-1‰ Bot: 1.5 månedslønn Fengsel: Betinget fengsel Inndragelse førerkort: Minst ett år Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Det er fint at du angrer, og at du mest sannsynlig ikke gjør det igjen. Du sier ikke noe om hvor gammel du er eller om du er innenfor prøvetiden når det gjelder førerkort, men jeg fant denne kilden: http://www.ung.no/oss/politi/80478.html Ut i fra kilden står det at du får bot som tilsvarer 1 og en halv månedslønn, betinget fengsel (står ikke noe om hvor lenge) og inndragning av førerkort i ett år. Lykke til! Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Se her: http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-005.html Blir ikke pent, dette.. Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Snakket med politiet, er jeg heldig, slipper jeg unna med minstestraff, det vil si kunn ett forelegg sånn situasjonen utløp. Men ihvertfall ikke ubetinget fengsel.. Litt lettet nå kan en si... takk for svar.. Jeg er 24 år for de som lurte.. Endret 24. mars 2013 av ccc3 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Oi, får du kanskje beholde lappen? For et hell! Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Ja det kan du trygt si... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå