TheNarsissist Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Hei, jeg skal opp i muntlig eksamen i IT1 den 5 mai. Får 48 timers forberedelse og oppgaven blir ihvertfall å lage en dynamisk nettside med et eller annet tema man trekker. Jeg begynner å bli ganske brukbar i Dreamviewer nå og kan lage knapper og banner i photoshop uten problem, men det jeg regner med at jeg også må kunne endel om er databaser. Er ganske blank her, mulig å lære seg dette på en måned så jeg hvertfall kan få en femmer på eksamen. Noen tips? Hvor bør jeg starte? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Jeg er ikke helt med. Skal du lage en dynamisk nettside på 48 timer eller hva? Du bør først og fremst skjønne hvilken roller databaser tjener for en webside. Deretter ha generell forståelse for databasemodellering og normalformer, og skjønne hva spørringer brukes til. Nå aner jeg ikke hva som står på pensumlisten din og hvilket studie du går. Det er langt mellom DBMS og Photoshop. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hva menes det med "dyamisk nettisde"? Litt lite med én måned for å lære seg PHP. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Er bare meningen av vi skal lage en nettside i dreamwiever, kunne lage en gif som skal plasseres i nettsiden og databaser i mysql, f.eks at folk lager brukere på nettsiden og bestiller noe.. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Du kan jo være en start å låne "Snarveien til MySQL og Dreamweaver CS6" og "IT 1, Basisbok" på ditt lokale bibliotek. Dette er ikke så veldig bra bøker, MEN det er ut ifra disse bøkene de fleste skoler jobber. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2013 Har de bøkene, og de suger. Får vel bare gå igjennom alle database oppgavene så skal det vel være greit. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Kan anbefale The New Boston. Tror du kommer langt ved å følge tutorialene hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå