neon king Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 fikk for et par dager siden tilbud om å kjøpe en server til 10000 han jeg skulle kjøpe den av sa at den egentlig skulle koste nærmere 60000 men han hadde gitt 10000kr for den jeg fikk noen artige spec hos han så hva synes dere: 24stk cpuer på 2,5ghz hver med 2 gb ram pr stk 2 hder på 160 gb pr stk er det murlig??? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ja det er mulig. hvis det er med tanke på hvor mange cpu'er og hvor mye ram du mener da Det må være et knalltilbud til en sinnsvakt server! Skal du ha en sterk server? LØP Å KJØP! :-) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ja det er mulig, men til den prisen tror jeg noen mangleren dyr server og du burde vel kanskje ikke rope høyest om du kjøper den.. Høres litt for utrolig ut men.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 fikk for et par dager siden tilbud om å kjøpe en server til 10000 han jeg skulle kjøpe den av sa at den egentlig skulle koste nærmere 60000 men han hadde gitt 10000kr for denjeg fikk noen artige spec hos han så hva synes dere: 24stk cpuer på 2,5ghz hver med 2 gb ram pr stk 2 hder på 160 gb pr stk er det murlig??? Det er vel bare så vidt at det finnes hk som støtter 24 CPU'er, og da snakker vi uansett om et par nuller ekstra i pris... Høres tvilsomt ut, altså... Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 kan jeg bruke hovedkortet, cpuen, ramen og hdene å sette det in i et vanlig kabinett som f.eks q-tec, å kjøpe et skjermkort. å bruke det som spillemaskin Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Du kan ikke bruke dem separat på et vanlig hovedkort (med mindre det her er snakk om 24 stk blades med en 2.5GHz P4 hver... i såtilfelle så selger ingen 24 stk av disse for 10000 kroner (de har også kostet mer enn 60000 i innkjøp). Uten å vite mer detaljer ville jeg tippe dette dreier seg om en av to ting (eller en kombinasjon), tyvegods eller en person som ikke har *peiling* overhode. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 tror ikke det var tyvegods det var en skole som hadde kjøpt en litt for kraftig server eller noe sånt Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Det er vel ingen som selger en server som er "litt for kraftig" for øyeblikket? Det er bare å vente litt, så er den helt passe.. Dette lukter muffens. Uansett, får skoler har råd til en slik maskin, og ingen skoler har råd til å selge den for 10 000. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 tja med fare for å være pestimist så høres dette ut som tjuvgods. spør om du kan få faktura'n eller en kjøps kvitering. en server i den klassen koster godt over 100k bare i inkjøp hos distributør. en del mere for kunder. ( kan ikke se for meg en skole som behøver en så rå server, ) mulig ntnu eller firma'r, be om serial nr å ring support til produsenten av den servern sjekk om den er meldt stjælt osv. eventuelt ring forhandlere å sjekk hva noe sånt hadde kostet nytt? kort sagt bruk fornuften MR_T Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 ...hver med 2 gb ram pr stk Her er det IHVERTFALL noe som skurrer HØYT. Koriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke et av poengene med å gå over til 64bits arkitektur/OS at dagens systemer ikke kan adressere mer enn ca 4GB minne? Selv uten denne lille detaljen bør ordtaket "hvis noe høres for godt ut til å være sant er det gjerne ikke det" ringe høyt og skingrende bak i hodet. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 skolen hadde bare betalt 10000 for den å syns den var for kraftig å skulle kjøpe noe mindre og heller bruke pengene på noe annet foresten så vet jeg ikke helt hvordan en server funker. men kan man kjøre half life 2 på den Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Slik jeg forstår innlegget ditt: Du har fått tilbud om å kjøpe en server som har 24stk 2,5Ghz CPU'er og hver CPU har 2,5GB RAM dedikert, altså totalt 24*2,5GB RAM. Om dette er tilfellet, er 10.000,- i hverftall et par nuller for lite... Jeg byr 20 laken! Virker litt snodig ja... Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 jeg har fått tilbud om å kjøpe en server med 24stk cpuer som yter 2,5ghz hver. og hver cpu har 2gb ram hver, sa no han.... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 ...hver med 2 gb ram pr stk Her er det IHVERTFALL noe som skurrer HØYT. Koriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke et av poengene med å gå over til 64bits arkitektur/OS at dagens systemer ikke kan adressere mer enn ca 4GB minne? Selv uten denne lille detaljen bør ordtaket "hvis noe høres for godt ut til å være sant er det gjerne ikke det" ringe høyt og skingrende bak i hodet. Mulig jeg tar veldig feil nå, men er det ikke 4GB pr minnekontroller? Hvis hver cpu har en egen minnekontroller så er det godt mulig, men det høres lite sansynlig ut. Sikkert tjuvgods. :-? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Søkte litt på sånn 24 cpu- server, og fant denne linken.. http://www.sun.com/servers/highend/e10000/ og en pris på 10000, selv om den er stjært, er helt latterlig. Lurer på hvor mange det finnes i Norge... Byr 50 000 på flekken, selv om den hadde litt liten diskplass. Men som det går fram av linken, kan man jo utvide litt. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 blir ikke å kjøpe den alt for mye støy tror det var 8 120mm vifter som kjørte på full peising dessverre Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Få navn og adresse- handler tvert! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Er det ingen som har vurdert det faktum at det kanskje muligens er neon king som tar en spansk en her? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Neeeei, er vant med at high- end servere blir budt fram for rundt 10 000--, og da er det gjerne igjen litt garanti Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 ...hver med 2 gb ram pr stk Her er det IHVERTFALL noe som skurrer HØYT. Koriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke et av poengene med å gå over til 64bits arkitektur/OS at dagens systemer ikke kan adressere mer enn ca 4GB minne? Selv uten denne lille detaljen bør ordtaket "hvis noe høres for godt ut til å være sant er det gjerne ikke det" ringe høyt og skingrende bak i hodet. Mulig jeg tar veldig feil nå, men er det ikke 4GB pr minnekontroller? Hvis hver cpu har en egen minnekontroller så er det godt mulig, men det høres lite sansynlig ut. Sikkert tjuvgods. :-? servere har aldri hatt 4 gb ram som maks. her er det snakk om en helt annen arkitektoni, andre krav og gjerne andre os. det er ikke sjeldent at krafige servere har mulighet for flere terrabyte med ram - og diskplass, selvsagt. servere er altså ikke det samme som vanlige pcer. men tilbake til selve emnet - nix, jeg kan garantere at neon king ikke får kjøpt en slik server til den prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå