Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Om din propaganda hadde stemt, tror du ikke du hadde hatt litt flere meningsfeller en det du faktisk har? Nei, det bekymrer meg ikke det minste. Kopernikus ble også utskjellt av de religiøse i sin tid. http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicus#Controversy Det jeg er interesert i er å avdekke sannheten, dvs at den forstålse vi har av verden rundt oss stemmer overens med det som faktisk kan observeres. Din påstand "Staten er folket" aka "Byråkratiet er de med stemmerett" stemmer ikke i det hele tatt med virkeligheten som vi kan observere og dette er åpenbart for alle (deg inkludert) når din påstand ble omformulert til "Byråkratiet er de med stemmerett" basert på din egen definisjon av ordene "Staten" og "folket". Om du vil insistere på at "Byråkratiet er de med stemmerett" kan jeg videreføre beviset, men da vil jeg helst at du forklarer hva du mener med "Byråkratiet" og "stemmerett" (just in case) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Nei, det bekymrer meg ikke det minste. Kopernikus ble også utskjellt av de religiøse i sin tid. http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicus#Controversy Det jeg er interesert i er å avdekke sannheten, dvs at den forstålse vi har av verden rundt oss stemmer overens med det som faktisk kan observeres. Din påstand "Staten er folket" aka "Byråkratiet er de med stemmerett" stemmer ikke i det hele tatt med virkeligheten som vi kan observere og dette er åpenbart for alle (deg inkludert) når din påstand ble omformulert til "Byråkratiet er de med stemmerett" basert på din egen definisjon av ordene "Staten" og "folket". Om du vil insistere på at "Byråkratiet er de med stemmerett" kan jeg videreføre beviset, men da vil jeg helst at du forklarer hva du mener med "Byråkratiet" og "stemmerett" (just in case) Viss det er så åpenbart, bevis det. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Viss det er så åpenbart, bevis det. Vel ettersom du ikke selv vil forklare hva du mener med ordene dine, spesielt med ordet byråkrati, må jeg nesten selv prøve å gjette meg til hva du mener. Dermed, og for å få videst mulig begrep (ettersom det er i din interesse) vil jeg tro at du sikter til alle offentlig ansatte når du bruker ordet byråkrati. De med stemmer, vil jeg tro tilsvarer de som har rett til å stemme ved norske stortingsvalg til høsten. Dermed har vi to grupper med personer nemlig velgere (de som KAN stemme ved stortingsvalget) og byråkrater (de som jobber i det offentlige). Forholdet mellom disse kan illustreres som følger: Areal er proporsjonalt med personer innen gruppen. Der er 800,000 som jobber i det offentlige i Norge http://www.vl.no/sam...entlig-ansatte/ Der er 3 500 000 som har stemmerett http://www.stortinge...kelse-fra-1945/ Som du vil oppdage til din forskrekkelse er ikke byråkratene de med stemmerett. Faktisk har du byråkrater UTEN stemmerett, Byråkrater med stemmerett, og masse folk med stemmerett som ikke er byråkrater. Ergo har din påstand om ""Byråkratiet er de med stemmerett" ingen forankring i virkeligheten. Endret 25. mars 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Vel ettersom du ikke selv vil forklare hva du mener med ordene dine, spesielt med ordet byråkrati, må jeg nesten selv prøve å gjette meg til hva du mener. Dermed, og for å få videst mulig begrep (ettersom det er i din interesse) vil jeg tro at du sikter til alle offentlig ansatte når du bruker ordet byråkrati. De med stemmer, vil jeg tro tilsvarer de som har rett til å stemme ved norske stortingsvalg til høsten. Dermed har vi to grupper med personer nemlig velgere (de som KAN stemme ved stortingsvalget) og byråkrater (de som jobber i det offentlige). Forholdet mellom disse kan illustreres som følger: Areal er proporsjonalt med personer innen gruppen. Der er 800,000 som jobber i det offentlige i Norge http://www.vl.no/sam...entlig-ansatte/ Der er 3 500 000 som har stemmerett http://www.stortinge...kelse-fra-1945/ Som du vil oppdage til din forskrekkelse er ikke byråkratene de med stemmerett. Faktisk har du byråkrater UTEN stemmerett, Byråkrater med stemmerett, og masse folk med stemmerett som ikke er byråkrater. Ergo har din påstand om ""Byråkratiet er de med stemmerett" ingen forankring i virkeligheten. Beviser fortsatt ikke at di med stemmerett ikke kan forandre det, som eg har sagt var bakgrunnen på utsagnet. Endret 25. mars 2013 av Priim Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Beviser fortsatt ikke at di med stemmerett ikke kan forandre det, som eg har sagt var bakgrunnen på utsagnet. Stemmer, vi har her kun bevist at ditt utsagn: Merk at staten er folket. er USANT, dvs det stemmer ikke overens med virkeligheten og er rett og slett en myte (som Staten finner for godt å støtte opp om) Hvorvidt ditt siste utspill: "De med stemmerett kan forandre det" er sant eller ikke vil trolig avhenge av hva "det" henspeiler på. Endret 25. mars 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Stemmer, vi har her kun bevist at ditt utsagn:er USANT, dvs det stemmer ikke overens med virkeligheten. Hvorvidt ditt siste utspill: "De med stemmerett kan forandre det" er sant eller ikke vil trolig avhenge av hva "det" henspeiler på. Har forklart utsagnene.. flertallet i follket kan forandre absolutt alt, det mest fundamentale.. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Har forklart utsagnene.. flertallet i follket kan forandre absolutt alt, det mest fundamentale.. Hmm, så om flertallet vedtar at sola går rundt jorda, eller at sosialismen er mer produktiv enn kapitalismen, eller avskaffe sykdom og død så vil disse ting skje på mirakuløst vis? Endret 25. mars 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hmm, så om flertallet vedtar at sola går rundt jorda, eller at sosialismen er mer produktiv enn kapitalismen, eller avskaffe sykdom og død så vil disse ting skje på mirakuløst vis? Er det sånn du svarer når du skjønner du har tatt feil? 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Nei det er sånn jeg svarer når noen fremlegger påstander som ...flertallet i follket kan forandre absolutt alt, det mest fundamentale.. for å demonstrere at påstanden er feil, det er kjent som:http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_absurdum Endret 25. mars 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Nei det er sånn jeg svarer når noen fremlegger påstander som Så er det underforstått at vi holder oss innenfor temaet vi diskuterer. For flertallet kan forandre måten landet blir drevet på. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 For flertallet kan forandre måten landet blir drevet på. Usikker på den må jeg si, men det kommer trolig an på hva du mener med "Flertallet" "måten landet blir drevet på" Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Usikker på den må jeg si, men det kommer trolig an på hva du mener med "Flertallet" "måten landet blir drevet på" Kva er du usikker på? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Kva er du usikker på? Hva "flertallet" betyr her for deg og hva "måten landet blir drevet på" betyr. Ettersom vi er inne i en tråd omkring republikk, etc TROR jeg du henviser til at "flertallet" vil kunne endre dagens styreform til noe annet om de skulle ønske det, dvs de vil kunne skifte til hvilken de foretrekker av følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/Government Men jeg er jo ikke helt sikker, så da spør jeg. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hva "flertallet" betyr her for deg og hva "måten landet blir drevet på" betyr. Ettersom vi er inne i en tråd omkring republikk, etc TROR jeg du henviser til at "flertallet" vil kunne endre dagens styreform til noe annet om de skulle ønske det, dvs de vil kunne skifte til hvilken de foretrekker av følgende: http://en.wikipedia.org/wiki/Government Men jeg er jo ikke helt sikker, så da spør jeg. Dersom flertallet ønsker det kan det skiftes fra republikk, monarki, kommunisme, nasjonalsosialistisk, anarki, diktatur eller hva no enn flertallet måtte ønske. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Dersom flertallet ønsker det kan det skiftes fra republikk, monarki, kommunisme, nasjonalsosialistisk, anarki, diktatur eller hva no enn flertallet måtte ønske. OK, det bekrefter hva du mener med "måten landet blir drevet på", da gjenstår bare at du forklarer hva du mener med "flertallet" Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 OK, det bekrefter hva du mener med "måten landet blir drevet på", da gjenstår bare at du forklarer hva du mener med "flertallet" Majoriteten av en stemme pool Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Majoriteten av en stemme pool Beklager, det er uklart for meg, muligens har jeg vært på flukt for lenge og ikke lenger behersker det norske språket. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 (endret) Beklager, det er uklart for meg, muligens har jeg vært på flukt for lenge og ikke lenger behersker det norske språket. Viss du ønsker å forandre noe og meste parten av befolkningen er enige med deg vil du kunne gjennomføre dette. Endret 25. mars 2013 av Priim Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Viss du ønsker å forandre noe og meste parten av befolkningen er enige med deg vil du kunne gjennomføre dette. Husker du datalagringsdirektivet, eller EØS? Har mange flere eksempler, wolfram-lyspæreforbud, vannskuterforbud. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Husker du datalagringsdirektivet, eller EØS? Har mange flere eksempler, wolfram-lyspæreforbud, vannskuterforbud. Ja, og dersom folk samler seg og saken vil det bli forandret, en ser jo tildenser til tilvekst Tingen med di sakene der er jo at mange ikke bryr seg.. meg inkludert 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå