Gå til innhold

Ap-representanter vil ha republikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snip.

Staten er ikke folket, mer en Staten er en enhjørning. "Folket" er kun en myte som herskerne finner det beleilig å bruke for å prøve å legitimisere sine overgrep mot undersåttene.

Synes du høres ut som en politiker. Kan du bevise at det er slik, eller er det bare lemfeldig propaganda du sprer for å dekke over egen egoisme?

Hadde du glemt det du nettopp hadde skrevet? Din beskrivelse av folket, staten og herskere, kan du bevise det, eller eksisterer denne forklaringen bare i ditt hodet? Samtidig må du definere "enhjøring".

Lenke til kommentar

Hadde du glemt det du nettopp hadde skrevet?

Usikker på hva du sikter til her
Din beskrivelse av folket, staten og herskere, kan du bevise det, eller eksisterer denne forklaringen bare i ditt hodet?
Hva spesifikt er det du henviser til som du ønsker bevis for?
Samtidig må du definere "enhjøring".

Enhjørning i denne sammenheng har jeg brukt som allegori for noe som kun "eksisterer i hodet på den som tror".

Jeg kunne selvfølgelig ha brukt Gud, Julenissen, eller enhver annen mytisk skikkelse som der ikke eksisterer noe vitenskapelig bevis for dennes eksistens, utenfor vedkommendes hode selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Tjo, det kunne forsåvidt vært morsomt, men vi vet jo alle at øverstkommanderende i Norge idag er Statsministeren.

Det eneste lille Kongen fortsatt har er å sanskjonere lover som Stortinget forelegger ham.

Dette burde selvfølgelig overdras til folket, slik at lovene som stortinget finner på blir sanskjonert av folket selv, naturligvis etter at høyesterett har klarert at lovforslaget ikke er mot grunnloven. :)

Statsministeren er øverstkommanderende? Det er så feil som det blir, statsministeren aleine ha ingen makt over noe, hannes stemme teller ikke noe mer en noen andre sin, han blir etter valget bedt om å danne en regjering, det er den eneste makten han har. Utenom dette er norhe parlamentarisk via Stortinget som vedtar saker på vegne av velgerenes ønske. At du ignorer og bagatelliserer dette er ganske drøyt.

Høyesterett er den siste instansen av domstolene........

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver for 3. gang.

Hva spesifikt er det du henviser til som du ønsker bevis for?

Så nei, Staten er ikke folket, mer en Staten er en enhjørning. "Folket" er kun en myte som herskerne finner det beleilig å bruke for å prøve å legitimisere sine overgrep mot undersåttene.

Hva er vel en stat uten folk? Er vi som bor i Norge en myte?

Har du noe bevis for den propagandaen som du legger frem, eller går det i samme katgori som anarki på Island, Irland og andre "sannheter" du har problemer med å bevise?

Lenke til kommentar

Statsministeren er øverstkommanderende?  Det er så feil som det blir, statsministeren aleine ha ingen makt over noe, hannes stemme teller ikke noe mer en noen andre sin, han blir etter valget bedt om å danne en regjering, det er den eneste makten han har. Utenom dette er norhe parlamentarisk via Stortinget som vedtar saker på vegne av velgerenes ønske. At du ignorer og bagatelliserer dette er ganske drøyt.

Høyesterett er den siste instansen av domstolene........

Sjekk hvordan besluttningsprosessen om norsk deltagelse i krig faktisk tas før du uttaler deg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4097874.ece#.UU8vUbvLjt4

Lenke til kommentar

Prøver for 3. gang.

Hva er vel en stat uten folk?

Intet, ett voldmonopol (ie Staten) må nødvendigvis ha noen å utøve volden mot.
Er vi som bor i Norge en myte?
Har jeg påstått noe slikt eller er det enda en stråmann: http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Har du noe bevis for den propagandaen som du legger frem, eller går det i samme katgori som anarki på Island, Irland og andre "sannheter" du har problemer med å bevise?

Dine innlegg er svært uklare, bortsett fra å påstå at jeg ikke kan bevise det jeg kommer med, uten stort sett å nevne hva du henviser til, ser du ut til å ha lite å komme med bortsett fra stråmenn da.

Er vell bare vi korrupte statselskere som ikke forstår det.. 1 av 5 millioner ser det ingen andre ser...

http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Har du flere fallacies på lager?

Lenke til kommentar

Intet, ett voldmonopol (ie Staten) må nødvendigvis ha noen å utøve volden mot.Har jeg påstått noe slikt eller er det enda en stråmann: http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Dine innlegg er svært uklare, bortsett fra å påstå at jeg ikke kan bevise det jeg kommer med, uten stort sett å nevne hva du henviser til, ser du ut til å ha lite å komme med bortsett fra stråmenn da.

http://en.wikipedia....ntum_ad_populum

Har du flere fallacies på lager?

Her kan man finne dine "beviser" på anarki diverse steder, til diverse tider.

Lenke til kommentar

Ikke tving dem til å bevise påstandene sine, det er så vanskelig og bevise ting som ikke stemmer.

Strengt tatt begynte denne "derail" med DIN påstand om at:

Merk at staten er folket.

Klart jeg vil jo ikke tvinge deg til å bevise påstandene dine, det er jo så vanskelig og bevise ting som ikke stemmer.

:)

Lenke til kommentar

Strengt tatt begynte denne "derail" med DIN påstand om at:

Klart jeg vil jo ikke tvinge deg til å bevise påstandene dine, det er jo så vanskelig og bevise ting som ikke stemmer.

:)

Bevis meg feil mens du beviser at Statsministeren er øverstkommanderende..

Nevner bare at du vil møte på stortingspresident o den febrilske googlinga di.

Dessuten har eg underbygd mine påstander ganske grundig med å forklare det parlamentariske og demokratiet, noe du mener bare er en frase...

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Bevis meg feil mens du beviser at Statsministeren er øverstkommanderende..

Nevner bare at du vil møte på stortingspresident o den febrilske googlinga di.

Når teori og faktiske forhold skiller lag, bør du fortsatt tro på teorien?

Dessuten har eg underbygd mine påstander ganske grundig med å forklare det parlamentariske og demokratiet, noe du mener bare er en frase...

Nei, du er ikke i nærheten engang. Begynn med å definere hva du mener med "Staten" og "Folket" i påstanden "staten er folket"

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Når teori og faktiske forhold skiller lag, bør du fortsatt tro på teorien?

Nei, du er ikke i nærheten engang. Begynn med å definere hva du mener med "Staten" og "Folket" i påstanden "staten er folket"

Det gjor jeg... folket velger hvem som styrer staten

Staten blir styrt av folkevalgte

Det å si at staten styrer folket er som å si at bilen styrer mannen, inget folk, ingen stat, dersom majoriteten av menneskene er ueninge blir systemet endret.

Kom gjerne og bevis at statsministeren styrer alt, din tur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Har du noe annet en fallacies å komme med?

Du vet det var du som dro opp temaet? Eg kom med et spørsmål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...