Gå til innhold

Problemer med CS 1.6 i steam..?


Anbefalte innlegg

Veldig lite aktivitet og respons og få i CS avdelingen her på forumet så prøver her..

 

Er en stund siden jeg har spilt CS nå så bestemte meg for og laste ned steam og installere CS 1.6..

 

Spillet starter opp som vanlig, men under 'startskjermen' der du kan velge server osv, så vises bare halve bildet, nederste delen..

Resten er bare et eneste 'surr'..

 

Samme skjer når jeg prøver og spille, omtrent bare halve bildet vises..

 

Kjører win7, er det noe jeg må gjøre for og få dette til og fungere riktig i win7, dersom dette er problemet?

 

Takker for repons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win7 64 bit? Etter litt søking kan det virke som OpenGL/CS er litt tullete under 64 bit. Prøv D3D.

 

Edit: Generiske windows-drivere kan forårsake problemer dersom du kjører OpenGL - til tross for at OpenGL er implementert - så prøv å legge inn oppdaterte drivere fra produsenten av GPUen din.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Er win 7 32 bit jeg kjører, på en laptop som er noen år gammel..

Fungerte fint i Vista før i tiden når jeg spilte dette sist.

 

Battlefield, Medal Of Honor osv har jeg ingen problemer med..

Men skal gjøre et forsøk og installere nye drivere til GPU'en og se hva som skjer..

 

Er at ATI Radeon X1200 skjermkort det er snakk om.

Endret av x-team
Lenke til kommentar

CS 1.6 fungerer fint uavhengig av operativsystem (så fremt det er XP, Vista, 7 eller 8 32/64bit)

Nei. Ta et kjapt søk så ser du selv at flere har problemer, spesielt i Win 7. Dette kan skyldes andre ting - drivere og slikt, men du kan ikke avskrive over 10 år med forandring i et operativsystem som et mulig problem.

Lenke til kommentar

Nei. Ta et kjapt søk så ser du selv at flere har problemer, spesielt i Win 7. Dette kan skyldes andre ting - drivere og slikt, men du kan ikke avskrive over 10 år med forandring i et operativsystem som et mulig problem.

Jo, det fungerer fint både her og hos alle de andre jeg kjenner som spiller spillet. Da er det utelukkende at det ikke er noe galt med operativsystemet, men andre ting som drivere etc.

Selvom spillet er 13år gammelt så betyr det ikke at det har blitt fikset på slik at det skal klare de nyere operativsystemene :)

Lenke til kommentar

Er det offisielt støttet under Win Vista, Win 7, og Win 8? :)

Aner ikke, gå inn på Steam Store, så står det der.

 

Uansett, poenget er; fungerer det for noen i et operativsystem, så er spillet "støttet" i det operativsystemet, ellers ville det ikke ha fungert for noen. Om enkelte har problemer, så er det andre ting som påvirker den feilen de får, aller mest sannsynlig driver feil. De fleste Windows 7-versjonen er like i bunnen :)

Lenke til kommentar

Dersom det ikke er offisielt støttet (og jeg har allerede sjekket; det er det ikke); så kan det likesågodt være tilfeldigheter som gjør at du og dine venner har fått det til under Win 7. Man skal aldri utelukke noe bare fordi en viss andel ikke har problemer med det aspektet. Å gjøre det, det er dårlig feilsøking, spesielt ettersom TS fikk det til under et operativsystem, men ikke et annet.

Lenke til kommentar

Oppdatert skjermkort driverne mine, gjorde ikke saken noe bedre, fortsatt samme problemet.

 

Har også vanlig 1.6 NON Steam, og det fungerer forøverig helt greit, men ikke Steam versjonen..

Kan du ta et screenshot av problemet? Er resten av halvdelen "svart" ? Mulig det er SteamOverlay som roter? Fjern den fra prosesser når du er ingame

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...