Arne-Marius Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Ja som tittel sier! Jeg har nettop kjøpt meg ny smart tv! jeg har koblet til den stasjonære pcen min via VGA/hdmi converter fra skjermkort til hdmi inn i tven og jeg får krystal klart bilde når jeg kjører filmer men jeg får ingen lyd fra tven!! Og lurer på hvordan jeg skal få det? Jeg er ikke interesert i å ha pc høytalere ved siden av jeg vil jo ha lyden fra tven! Takk for alle svar på forhånd! Mvh Arne-Marius! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 VGA har jo ikke lyd. Så lyden må du ta ut fra lydkortet. Det finnes visst VGA - HDMI convertere som har lyd inngang. http://sewelldirect.com/articles/vga-to-hdmi.aspx Lenke til kommentar
Arne-Marius Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg prøvde og koble inn kabel i den grønne hvor man pleier og ha høytalere/headsett og inn i tven men jeg fikk ingen lyd da heller! Men jeg har vel mest sansynelig gjort noe feil :-( Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Koblet du til en utgang eller inngang på TV'en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Hvis du har en analog inngang på TV, så må du nok også fortelle TV at den skal ta lyden fra denne inngangen. Ellers forventer den at lyden skal komme på HDMI. Lenke til kommentar
Arne-Marius Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 Hvis du har en analog inngang på TV, så må du nok også fortelle TV at den skal ta lyden fra denne inngangen. Ellers forventer den at lyden skal komme på HDMI. da spør jeg dumt hvordan skal jeg gjøre det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Det vet jeg ikke. Det kommer nok an på TV, er heller ikke sikkert det er mulig. Les bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå