Asle H Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Heisann, vet vel egentlig ikke om jeg har laget emne i riktig kategori nå, men hvis det er tilfellet så kan dere bare flytte meg. Ja uansett, jeg har noen planer om og prøve og lage et spill noe lignenes www.shredsauce.com , og etter hvert som jeg utvikler det prøve og få det til og ligne noe "skate 3", altså stå på ski på rekkverk i gatene mens man i tilleg har parken og stå i. Erfaringer: Jeg har noe erfaring med basic innen: html, c++, css, bat, og visual basic. ikke noe java scripting altså. med mine ferdigheter burde det være mulig og i hvertfall starte med kanskje 1 "rail" på en litt skrå hvit bakke. Problemet mitt er att jeg ikke vet nok innen det å lage ett spill og trenger derfor hjelp til det. jeg kan heller ikke noe om designing. ville hvert veldig taknemlig om dere sa hva jeg må øve på av koding for og sette sammen et spill jeg forklarer over Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Du burde forstå grunnleggende programmeringsprinsipper i alle fall før du begynner å gi deg i kast med programmering av et spill. Det finnes en myriade av forskjellige spillbiblioteker der ute, ikke bare for C++ også for C#, Java, Javascript o.l. og jeg vil påstå at hvis du er i startgropen er det kanskje lettere for deg å lære et språk som er litt enklere enn C++ Det finnes noen Youtube tutorials for Allegro jeg kan anbefale. Allegro er et bibliotek for å programmere 2D spill i C (eller C++ om du foretrekker det) http://www.youtube.com/watch?v=98hTrHen7IA&list=PL9333715188CD7669 Du kan også se på litt kode jeg har snekret sammen i C++ https://github.com/f...ap%20Spaceships, dette er helt enkel kode som håndterer tastaturinput, prosjektiler, enkel skjermoppløsning og noe annet småsnadder. Hvis du ikke forstår hva denne koden gjør, kan du begynne med å sette deg ned med en god C++ bok, lære deg det grunnleggende først og så komme tilbake til spillprogrammering Endret 23. mars 2013 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Asle H Skrevet 23. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Takk for hjelpen, nå var ikke denne posten ment som at jeg skulle begynne og lage dette spillet i dag. tenkte vel at det kunne ta litt tid og lære seg mere avansert koding først. ville derfor bare få litt retning på hvor jeg skal begynne osv. Endret 23. mars 2013 av Asle H Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Takk for hjelpen, nå var ikke denne posten ment som at jeg skulle begynne og lage dette spillet i dag. tenkte vel at det kunne ta litt tid og lære seg mere avansert koding først. ville derfor bare få litt retning på hvor jeg skal begynne osv. Jeg ville lest litt igjennom tutorials, sett på hva andre har kodet, prøve meg frem og eksperimentert litt med min egen og hva andre har kodet osv og så kan du jo slenge inn spørsmål her hvis det er noe konkret du lurer på Men igjen, C++ er ikke stedet å begynne hvis du ikke kan kode. Jeg ville lært meg noe mer lettfattelig og fordøyelig som f.eks python først Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg tror at noen snakker om 'ski skill' her Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Selv om vi nordmenn er født med ski på bena vil ikke dette si at vi automatisk er noen racere til å programmere ski spill Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Ja, jeg gilkk på ski i dag, og det er fremdeles vanskelig for meg. Men norsk barn er så flink i ski og en nydelig jente læret meg hvordan kan I kjøre akebrett Ha det gøy med 'ski spill' her med C/C++ ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå