Gå til innhold

Ny 55" tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.uk ?

Finner ingenting der, du mener .no?

Er det ett engelsk forum er det nok .co.uk :thumbup:

Og det å lese brukererfaringer på ett slikt forum, eller her på forumet for den saks skyld er egentlig bare tull.

Dersom 100 personer kjøper en vare og 95 er fornøyd mens 5 er misfornøyd så kommer ingen av de 95 til å skrive noe mens samtlige av de 5 kommer til å klage.

Det som står på ett slikt forum er aldri ett representativt utvalg. Derfor vil man få inntrykk av at det er masse problemer uten at det er det.

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

.uk ?

Finner ingenting der, du mener .no?

Og, er 55" en grei størrelse? Er ikke plassen det står på, men tykkelsen på lommeboka...

55" er vel minstekravet mitt.

Har bestemt meg for å vente på ny modell uansett, har ikke noe hast så lenge det er problemer med modellen som er nå :)

Jeg synes 55" var greitt nok når jeg fikk den, men nå synes jeg den er liten, kunne sikkert hatt 65 eller 75, sitter ca 3m fra.

Lenke til kommentar

Neste år?

Lenge å vente da...

Jo, men den som venter på noe godt :) jeg begynnte å sikle allerede da D8005 kom, men hadde is i magen til mars i år da jeg fikk en 55ES8005 til 13600,- (Demo tv komplett)

Grunnen til at jeg ventet var at jeg ville se det litt an og i tilegg så hadde ikke D-modellene mulighet for Evolution kit noe både ES og F modellene har.

Både D og ES modellene har fallt mye i pris, dog starter F modellene noe høyere i pris enn de foregående modellene om F modellen vil falle like mye i pris er jeg faktisk litt i tvil over siden den ser ut til å få veldig god kritikk samt barnesykdommene på D og ES modellene ser ut for å være luket bort.

Blir den populær tror jeg den kommer til å selge i bøtter og spann og dermed går den nok ikke så mye ned i pris.

Lenke til kommentar

Jeg synes 55" var greitt nok når jeg fikk den, men nå synes jeg den er liten, kunne sikkert hatt 65 eller 75, sitter ca 3m fra.

Skulle gjerne hatt noe større, hadde det ikke vært for prisen...

Er forresten åpen for andre merker enn Samsung også, selv om det virker som om de har integrert seg best med mobile enheter og veldig bra smart-funksjoner

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Tok et bilde i stummende mørke.

Ser det er rundt hele skjermen, men det er nok litt overeksponert fra kameraets side.

Når jeg ser på det med øyet så er det ikke så synlig.

Ser det jo knapt, nå skal tv'n på stua, ikke på hjemmekino, får det ikke helt mørkt der pga gatelys, lys fra byen osv, med mindre jeg drar ned rullgardiner da, noe jeg aldri gjør.

Har snakket med en som har sånn tv, kjempefornøyd han også.

Du merker ingenting galt til daglig? Noe negativt å si om den?

Det store problemet nå er es6535 eller es8005, tror jeg...

Ikke 100% sikker enda :hmm:

Ser også at Elkjøp og expert har es8001, ikke es8005, er det noe forskjell på de?

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Ser det jo knapt, nå skal tv'n på stua, ikke på hjemmekino, får det ikke helt mørkt der pga gatelys, lys fra byen osv, med mindre jeg drar ned rullgardiner da, noe jeg aldri gjør.

Har snakket med en som har sånn tv, kjempefornøyd han også.

Du merker ingenting galt til daglig? Noe negativt å si om den?

Det store problemet nå er es6535 eller es8005, tror jeg...

Ikke 100% sikker enda :hmm:

Ser også at Elkjøp og expert har es8001, ikke es8005, er det noe forskjell på de?

Har ikke noe negativt å si om min.

Har kanskje vært heldig med denne TVen i forhold til mange andre.

Sett en del videoer etter det ble tatt opp i denne tråden og ser at det er noen som har mye problemer med denne lysgreia, men nå er det vel slik at du hører heller fra tyve som har problemer enn en som er fornøyd.

Jeg bruker min utelukkende som skjerm til PCen (spill, internett, serier, film osv) og må si den gjør seg meget godt på alle områder (vel og merke etter jeg satt på game mode).

Om du skal bruke den til lignende så anbefaler jeg å finne game mode før du begynner å stille inn på bildet da instillingene fra "vanlige" moduser ikke trekkes over i denne og man må stille inn alt på nytt.

Lenke til kommentar

Game mode gjør bilde på spill litt dåligere på samsung tvne, es klarer godt å spilles på på film (den beste) eller normal bilde instillinger. Synd den black crusher skygge detaljer kjøp heller en panasonic st50 billig og få et mye bedre bilde uten det forferdelige dålige baklyset på es.

Lenke til kommentar

Vil sterkt anbefale den nr 2 du lista opp der. Er veldig fornøyd, og nesten ingen problemer med den. Fungerer kjempebra, og er en av de beste tvene jeg har prøvd.

Når det kommer på størrelsen, kunne det vært noen tommer til, men det går nok bra for det :)

Lenke til kommentar

Game mode gjør bilde på spill litt dåligere på samsung tvne, es klarer godt å spilles på på film (den beste) eller normal bilde instillinger. Synd den black crusher skygge detaljer kjøp heller en panasonic st50 billig og få et mye bedre bilde uten det forferdelige dålige baklyset på es.

Bedre bilde og bedre pris høres jo bra ut :)

Ser ut til at jeg kanskje kan sponse på meg en 65-tommer også da, noe som er en betydelig fordel :D

Tror ikke jeg kommer til å bruke all verden av smart-funksjoner uansett, har PVR dekoder for å ta opp tv og mediesenter jeg knapt bruker, men som inneholder det jeg trenger ellers...

Lenke til kommentar

Ser det, det er en ES8005, hvorfor Expert kaller den for noe annet aner jeg ikke.

Begrensning med antall tegn i varenr som gjør det litt knotete. Siden den opprinnelig heter UE55ES8005-01 eller no mener jeg og huske.

Anyway, gratulerer med en langt bedre tv. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...